Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací Mustangu o takzvanou „zlatou střední cestu“. Mezi základním čtyřválcem a výkonným osmiválcem je totiž výkonnostní díra.

Jelikož si současný Mustang s šestiválcem už nekoupíte, museli jste se doteď spokojit buď s přeplňovaným 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 213 kW (290 koní), nebo plnohodnotným atmosférickým osmiválcem o objemu pěti litrů a výkonu 331 kW (450 koní). To by se ovšem mělo podle uniklých dokumentů Fordu za chvíli změnit. Výkonovou propast mezi motorizacemi se automobilka zřejmě pokusí zaplnit.

Server Hagerty si totiž v nových dokumentech pro americký silniční úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) všiml u Mustangu pro modelový rok 2020 dvou verzí zmíněného čtyřválce. Ačkoliv tedy musíme brát v potaz jinak naladěné motorizace pro americký trh, druhá verze motoru by nasvědčovala o cosi výkonnější možnosti, která by rozdíl mezi čtyřválcem a osmiválcem vyplnila.

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Šestiválce pod kapotou Mustangu se tedy nedočkáme, jakési „zlaté střední cesty“ ovšem možná ano. Ostatně tyto plány by Fordu pomohly konkurovat Chevroletu Camaro, který je nyní v zámoří nabízen s 3,6litrovým šestiválcem o síle 246 kW (335 koní). Alespoň po stránce výkonu tak nejspíš Mustang vytáhne proti odvěkému rivalovi.

Zatím se mluví o možném naladění čtyřválce EcoBoost až na 257 kW (350 koní), což by nemusel být zrovna problém, jelikož stejný výkon už 2,3litrový motor nabídl v ostrém hatchbacku Focus RS. V kolonce dokumentů pro NHTSA je nicméně u další varianty EcoBoostu zatím uvedeno jen „TBD“ (to be decided). O přesné hodnotě výkonu se tak teprve rozhodne.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Novinky u Mustangu již možná také naznačil samotný Ford. Mluvčí automobilky se totiž nechal slyšet, že zvyšování reputace Mustangu je nekončící proces a zajímavých novinek se máme dočkat už na jaře.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků