Dostane Mustang další motor? Ford zřejmě chystá výkonnější čtyřválec

Ford má zřejmě v plánu doplnit nabídku motorizací Mustangu o takzvanou „zlatou střední cestu“. Mezi základním čtyřválcem a výkonným osmiválcem je totiž výkonnostní díra.

Jelikož si současný Mustang s šestiválcem už nekoupíte, museli jste se doteď spokojit buď s přeplňovaným 2,3litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 213 kW (290 koní), nebo plnohodnotným atmosférickým osmiválcem o objemu pěti litrů a výkonu 331 kW (450 koní). To by se ovšem mělo podle uniklých dokumentů Fordu za chvíli změnit. Výkonovou propast mezi motorizacemi se automobilka zřejmě pokusí zaplnit.

Server Hagerty si totiž v nových dokumentech pro americký silniční úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) všiml u Mustangu pro modelový rok 2020 dvou verzí zmíněného čtyřválce. Ačkoliv tedy musíme brát v potaz jinak naladěné motorizace pro americký trh, druhá verze motoru by nasvědčovala o cosi výkonnější možnosti, která by rozdíl mezi čtyřválcem a osmiválcem vyplnila.

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Šestiválce pod kapotou Mustangu se tedy nedočkáme, jakési „zlaté střední cesty“ ovšem možná ano. Ostatně tyto plány by Fordu pomohly konkurovat Chevroletu Camaro, který je nyní v zámoří nabízen s 3,6litrovým šestiválcem o síle 246 kW (335 koní). Alespoň po stránce výkonu tak nejspíš Mustang vytáhne proti odvěkému rivalovi.

Zatím se mluví o možném naladění čtyřválce EcoBoost až na 257 kW (350 koní), což by nemusel být zrovna problém, jelikož stejný výkon už 2,3litrový motor nabídl v ostrém hatchbacku Focus RS. V kolonce dokumentů pro NHTSA je nicméně u další varianty EcoBoostu zatím uvedeno jen „TBD“ (to be decided). O přesné hodnotě výkonu se tak teprve rozhodne.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Novinky u Mustangu již možná také naznačil samotný Ford. Mluvčí automobilky se totiž nechal slyšet, že zvyšování reputace Mustangu je nekončící proces a zajímavých novinek se máme dočkat už na jaře.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků