Dostane Audi RS5 pod kapotu desetiválec?

Audi A5 okouzlilo svým příchodem téměř celou motoristickou veřejnost. Nejvíce ovací si vysloužila verze S5, které pod kapotou tluče osmiválec o objemu 4,2 litru, výkonu 260 kW/353 k a točivém momentu 440 Nm při 3500 ot./min. Bylo ovšem jasné, že tímhle to nekončí a svět se může těšit na vrcholnou verzi RS5.

Každý hned očekával, že pod její kapotou se objeví 4,2-litrový osmiválec ze současné RS4, který poskytuje výborný výkon 309 kW/420 koní. Tahle alternativa je stále reálná, ovšem stále víc se mluví o tom, že RS5 dostane pod kapotu atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, který má svůj původ v Lamborghini Gallardo a pod kapotu „pětky“ by se bez větších problémů vešel. Už v současné S8 má výkon 450 koní, v dalších specifikacích má být ale ještě silnější. RS5 s výkonem 480-500 koní by tak jistě nebyla k zahození, na druhou stranu by se těžší desetiválec zřejmě negativně projevil na rozložení hmotnosti mezi nápravy. Volbu Audi bychom se měli dovědět již zanedlouho. Nechejme se překvapit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků