Dostane Audi RS5 pod kapotu desetiválec?

Audi A5 okouzlilo svým příchodem téměř celou motoristickou veřejnost. Nejvíce ovací si vysloužila verze S5, které pod kapotou tluče osmiválec o objemu 4,2 litru, výkonu 260 kW/353 k a točivém momentu 440 Nm při 3500 ot./min. Bylo ovšem jasné, že tímhle to nekončí a svět se může těšit na vrcholnou verzi RS5.

Každý hned očekával, že pod její kapotou se objeví 4,2-litrový osmiválec ze současné RS4, který poskytuje výborný výkon 309 kW/420 koní. Tahle alternativa je stále reálná, ovšem stále víc se mluví o tom, že RS5 dostane pod kapotu atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, který má svůj původ v Lamborghini Gallardo a pod kapotu „pětky“ by se bez větších problémů vešel. Už v současné S8 má výkon 450 koní, v dalších specifikacích má být ale ještě silnější. RS5 s výkonem 480-500 koní by tak jistě nebyla k zahození, na druhou stranu by se těžší desetiválec zřejmě negativně projevil na rozložení hmotnosti mezi nápravy. Volbu Audi bychom se měli dovědět již zanedlouho. Nechejme se překvapit.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků