Dostane Audi RS5 pod kapotu desetiválec?

Audi A5 okouzlilo svým příchodem téměř celou motoristickou veřejnost. Nejvíce ovací si vysloužila verze S5, které pod kapotou tluče osmiválec o objemu 4,2 litru, výkonu 260 kW/353 k a točivém momentu 440 Nm při 3500 ot./min. Bylo ovšem jasné, že tímhle to nekončí a svět se může těšit na vrcholnou verzi RS5.

Každý hned očekával, že pod její kapotou se objeví 4,2-litrový osmiválec ze současné RS4, který poskytuje výborný výkon 309 kW/420 koní. Tahle alternativa je stále reálná, ovšem stále víc se mluví o tom, že RS5 dostane pod kapotu atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, který má svůj původ v Lamborghini Gallardo a pod kapotu „pětky“ by se bez větších problémů vešel. Už v současné S8 má výkon 450 koní, v dalších specifikacích má být ale ještě silnější. RS5 s výkonem 480-500 koní by tak jistě nebyla k zahození, na druhou stranu by se těžší desetiválec zřejmě negativně projevil na rozložení hmotnosti mezi nápravy. Volbu Audi bychom se měli dovědět již zanedlouho. Nechejme se překvapit.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků