Dostane Audi RS5 pod kapotu desetiválec?

Dostane Audi RS5 pod kapotu desetiválec?

Audi A5 okouzlilo svým příchodem téměř celou motoristickou veřejnost. Nejvíce ovací si vysloužila verze S5, které pod kapotou tluče osmiválec o objemu 4,2 litru, výkonu 260 kW/353 k a točivém momentu 440 Nm při 3500 ot./min. Bylo ovšem jasné, že tímhle to nekončí a svět se může těšit na vrcholnou verzi RS5.

Každý hned očekával, že pod její kapotou se objeví 4,2-litrový osmiválec ze současné RS4, který poskytuje výborný výkon 309 kW/420 koní. Tahle alternativa je stále reálná, ovšem stále víc se mluví o tom, že RS5 dostane pod kapotu atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru, který má svůj původ v Lamborghini Gallardo a pod kapotu „pětky“ by se bez větších problémů vešel. Už v současné S8 má výkon 450 koní, v dalších specifikacích má být ale ještě silnější. RS5 s výkonem 480-500 koní by tak jistě nebyla k zahození, na druhou stranu by se těžší desetiválec zřejmě negativně projevil na rozložení hmotnosti mezi nápravy. Volbu Audi bychom se měli dovědět již zanedlouho. Nechejme se překvapit.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků