Dost bylo německých automobilek. Trump je prý chce vytlačit z USA

Donaldu Trumpovi se prý nelíbí vysoký dovoz osobních automobilů z Evropy na americký trh. Říct to měl francouzskému prezidentovi Emmanuelu Macronovi.

Americký prezident Donald Trump chce prý zastavit import německých vozů do USA. Alespoň podle informací německého časopisu Wirtschaftswoche, který se odvolává na diplomatické zdroje z EU a USA.

Donald Trump se měl svěřit francouzskému prezidentovi Macronovi, že nechce, aby po New Yorku jezdily Mercedesy. Tvrdé vyjádření je podloženo statistikami. Němečtí výrobci totiž ovládají 90% amerického trhu prémiových značek. To se pochopitelně Trumpovi vůbec nelíbí.

Ruský Avtoros Šaman 8x8 dělá z Mercedesu G 63 AMG dětskou hračku

Ruský Avtoros Šaman 8x8 dělá z Mercedesu G 63 AMG dětskou hračku

Prý už je dokonce v plném proudu průzkum, který má zjistit, zda dovoz vozidel neuškodí domácímu automobilovému průmyslu. Výsledky by mohli vést k zavedení vysokého dovozní cla. To by mohlo dosáhnout až 25 %. Podle analýzy společnosti Evercore ISI by tenhle špás stál německé výrobce prémiových vozů až 4,5 miliardy eur.

Zajímavá čísla ukazují také statistiky Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). Podle nich hodnota dovozu osobních aut z EU do USA za loňský rok činila 37 miliard eur. Kdežto opačným směrem hodnota dosáhla pouze na 6,2 miliardy eur (zhruba 160 miliard korun).

Trumpovo opatření by se podle agentury Reuters nejvíce dotklo značek Audi a Porsche, které v USA nemají výrobní závody. Značky BMW a Mercedes-Benz naopak mohou být v relativním klidu. V případě potřeby by mohly své americké továrny rozšířit, vyrábět více modelů přímo na půdě USA a ušetřit tak za dovoz.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků