Dost bylo německých automobilek. Trump je prý chce vytlačit z USA

Donaldu Trumpovi se prý nelíbí vysoký dovoz osobních automobilů z Evropy na americký trh. Říct to měl francouzskému prezidentovi Emmanuelu Macronovi.

Americký prezident Donald Trump chce prý zastavit import německých vozů do USA. Alespoň podle informací německého časopisu Wirtschaftswoche, který se odvolává na diplomatické zdroje z EU a USA.

Donald Trump se měl svěřit francouzskému prezidentovi Macronovi, že nechce, aby po New Yorku jezdily Mercedesy. Tvrdé vyjádření je podloženo statistikami. Němečtí výrobci totiž ovládají 90% amerického trhu prémiových značek. To se pochopitelně Trumpovi vůbec nelíbí.

Ruský Avtoros Šaman 8x8 dělá z Mercedesu G 63 AMG dětskou hračku

Ruský Avtoros Šaman 8x8 dělá z Mercedesu G 63 AMG dětskou hračku

Prý už je dokonce v plném proudu průzkum, který má zjistit, zda dovoz vozidel neuškodí domácímu automobilovému průmyslu. Výsledky by mohli vést k zavedení vysokého dovozní cla. To by mohlo dosáhnout až 25 %. Podle analýzy společnosti Evercore ISI by tenhle špás stál německé výrobce prémiových vozů až 4,5 miliardy eur.

Zajímavá čísla ukazují také statistiky Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). Podle nich hodnota dovozu osobních aut z EU do USA za loňský rok činila 37 miliard eur. Kdežto opačným směrem hodnota dosáhla pouze na 6,2 miliardy eur (zhruba 160 miliard korun).

Trumpovo opatření by se podle agentury Reuters nejvíce dotklo značek Audi a Porsche, které v USA nemají výrobní závody. Značky BMW a Mercedes-Benz naopak mohou být v relativním klidu. V případě potřeby by mohly své americké továrny rozšířit, vyrábět více modelů přímo na půdě USA a ušetřit tak za dovoz.

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků