Dorazí nové Audi TT jako čtyřdveřové „kupé“? O sporťák prý už není zájem

Objevují se spekulace, že na základě stále nižší poptávky Audi ukončí model TT, tak jak ho známe, a přijede s mnohem praktičtějším nástupcem.

Informace o možné výrobě čtyřdveřového TT se ukázaly již před čtyřmi lety, když Audi na autosalonu v Paříži představilo koncept TT Sportback (v galerii). Produkční verze prostornějšího čtyřdveřového „kupé“ na základě TT jsme se dosud nedočkali, britský Auto Express však tyto spekulace opět rozviřuje.

Podle jistého zdroje z automobilky má Audi v plánu čtyřdveřové TT uvést už do dvou let. Velice pravděpodobně by tedy přijelo jako zbrusu nový nástupce známého sporťáku. Má to ovšem háček, standardního dvoudveřového kupé a kabrioletu by se výrobce nadobro zbavil.

Audi A1 má české ceny. Základ za 555 tisíc luxusní produkt nepřipomíná

Audi A1 má české ceny. Základ za 555 tisíc luxusní produkt nepřipomíná

Tomuto plánu ostatně nasvědčují stále upadající čísla prodejů TT. O model podle všeho už není takový zájem jako dříve a zatímco před deseti lety Audi prodalo v Evropě 38.355 kusů, minulý rok byly prodeje méně jak poloviční s 16.281 kusy.

„Když srovnáte klesající poptávku se zvyšujícími se náklady na výrobu, je očividné, že Audi nemůže v tomto směru z dlouhodobého hlediska pokračovat dále,“ okomentoval britskému magazínu budoucnost TT blíže nejmenovaný člen představenstva Audi.

Audi R8 prošlo modernizací. Dostalo ještě ostřejší design a vyšší výkon

Audi R8 prošlo modernizací. Dostalo ještě ostřejší design a vyšší výkon

Auto Express se již pouští i do představ o technice nového TT. Čtyřdveřové „kupé“ by tedy mělo využívat koncernovou platformu MQB a velikostně se rovnat zmíněnému konceptu TT Sportback. Design se však samozřejmě podřídí nadcházejícímu jazyku automobilky a doplní tak uniformní vzhled zbytku portfolia značky.

Po stránce motorizací je těžké cokoliv potvrzovat, nemají ale chybět klasické benzinové jednotky, které by využívaly stále rozšířenějšího 48V mild-hybridního systému. Později by mohlo Audi uvést plug-in hybridní i čistě elektrickou variantu TT.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků