Dopravních nehod stále přibývá. Kde je chyba?

120 komentářů

pepa
11. července • 12:42

http://www.job3000.cz/index.php?go=news_detail&id=75&

mates
11. července • 7:36

Myslím, že problém je mimo jiné v tom, na co se soustředí policie svoji represí. Když si přečtete tzv. silniční zákon, je to docela obsáhlý dokument. Zkušenost je ale taková, že policie kontroluje hlavně rychlost, dále pásy a telefonování. Měšťáci samozřejmě špatné parkování.
Denně se pohybuju po silnicích a často se dostanu do svízelné situace z úplně jiných důvodů, dovolím si připomenout pár zásad:
- na silnicích jezdíme vpravo co nejblíže pravému okraji vozovky, na víceproudých silnicích mimo obec v pravém jízdním pruhu
- při přejíždění z jednoho pruhu do druhého nesmíme ohrozit ani omezit vozidla jedoucí v tom druhém pruhu, blikna není vynucovací, ale informační prostředek
- při projíždění křižovatky o více pruzích pokračujeme ve stejném pruhu, ve kterém jsme byli před křižovatkou
- při předjíždění cyklistů blikáme, v koloně (zvlášť za dodávkou nebo náklaďákem) o cyklistovi (nebo chodci) totiž řidič do poslední chvíle neví
- blikat v okamžiku odbočení je pozdě, musí být natolik včas, aby ostatní stihli reagovat
- zmíněné telefonování je katastrofa, řidič s telefonem u ucha je úplně mimo, kolikrát sedí v autě za 2 mega a nemá na hands free
- tzv. ZIP - s českou náturou tohle nejefektivnější řazení při zúžení nebude nikdy fungovat
- alkohol - jsou oblasti, kde polovině řidičů nedělá problém dát 3 pivka a jet dál, v horších případech to ještě proloží nějakou tou slivovičkou
- chodci - považuji za samozřejmost pustit chodce na přechodu, najdou se ale experti, kteří nečekaně "skočí" pod auto
Tak bych mohl pokračovat. Přitom by stačilo sem tam si osvěžit pravidla, používat hlavu a pamatovat na obyčejnou lidskou slušnost (např. pustit řidiče, který kvůli hustému provozu nemá šanci odbočit). Jinak budeme za chvíli jezdit krokem a přitom bourat a bourat ...

Vladimir Iljic
11. července • 9:36

To Mates... Amen :) Souhlasim, najezdim rocne okolo 60.000 km, mam stejnou zkusenost a jeste pripomenu jeden nesvar - damy a panove, dodrzujte bezpecnou vzdalenost, odstup alespon na 2 sekundy - kazdy den nekolikrat zazivam jizdu naraznik na naraznik... muzete byt ridicsky genius, ale pokud se mi neco stane, neco ci nekdo vbehne do cesty, objevi vymol nebo nejaka prekazka ci jen neomalene chovani toho predemnou a ja budu muset prudceji zabrzdit, jste ve mne... fyzika bohuzel plati... je zvlastni, ze po usednuti za volant se z naseho naroda stava stado ignorantu, rada chlapu jsou velci "macho" ignorujici zdravy rozum... mame nizke sebevedomi, ktere si tak kompenzujeme? kdo vi... Pak taky - pomalu neznamena vzdycky bezpecne. Ja vnimam 4 okruhy problemu:1. autoskola - natluce adeptum volantu ci riditek do hlavy houf paragrafu, ktery dotycny stejne rychle, jak je nabyl, zase zapomene, nauci se sice udrzet na silnici, ale ne jezdit. Cestnym vyjimkam, jak lektorum tak ridicum, se omlouvam... Zasadni navyky pro bezpecnou jizdu se snad zminuji, ale netrenuji snad az formou drilu, coz by bylo na miste... Co na tom, ze absolvent vi (mozna), z pameti, jake maximalni zatizeni smi mit naves u jizdni soupravy nad 10 tun, kdyz nechape, ze dodrzeni bezpecne vzdalenosti neni vyrazem slabosti, malosti ci usmrkancu s mokrym ridicakem, ale zakladni prvek bezpecneho pohybu na pozemnich komunikacich...
2. chovani ridicu - nebere se ohled na druhe, kazdy jede jak jemu vyhovuje, nikoliv jak vyzaduje dopravni situace, nepredvida se mozne nebezpeci, nerespektuji se nebzepecne useky (prejizdeni plne cary, nedodrzovani bezpecne vzdalenosti, jizda zpusobujici primo ohrozovani ostatnich pri predjizdeni, odbocovani, prejizdeni z pruhu do pruhu, objizdeni, jizda pod vylivem alkoholu a jinych navykovych latek...)
3. prace policie - mnohdy to chytani na konci obci je hloupe a skutecne souhlasim, ze policie by mela byt na nebezpecnych usecich a tam dozorovat blazny, ktery na dvojite care v zatacce predjizdeji, nebo ignoruji omezeni rychlosti pred skolou a kali to tam klidne 80...
4. stav silnic - dopravni sit v CR je v katastrofalnim stavu, pretizena a nevyhovujici soucasnemu provozu... i nove useky silnic jsou po roce jak po valecnem konfliktu - ja mam nekdy dojem, ze je to jen dobry byznys pro urcitou skupinu lidi - porad se lepi a porad se to sype a porad se plati... poradne silnice a jejich technicky stav podstatne snizuje riziko nehody a nelze se do nekonecna vymlouvat, ze nekdo neprizpusobil rychlost povaze vozovky... necekana pulmetrova jama na silnici 1. tridy je pekna past a prizpusobujte, kdyz o ni nevite a spatrite ji az na posledni chvili...Toz tak... Na druhou stranu, jsem pro zvyseni rychlosti na dalnicich a rychlostnich komunikacich - technika pokrocila, bezpecnost a stabilita automobilu, ucinnost brzd se neda s auty vyrabenymi pred 10, 20 ci 40 lety vubec srovnavat, jen je treba mit silnice takove, abych se na nich mohl zvysenou rychlosti bezpecne pohybovat. A pokud si snad timto odporuji, pak tvrdim, ze rychlost neni zadna tragedie, tragidii je bezohlednost...

luxus
6. července • 9:28

Myslim ze k tym cislam by ste pan redaktor mali este pridat cisla za rok 2004. a taktiez nejaky ukazovatel pocet nehod na 1000 aut, ten by mal asi vyssiu vypovedaciu hodnotu, kedze pocet aut stupa ... btw. lutujem vas ceskych vodicov.

Ronald
6. července • 9:20

Tak tenhle článek mi mluví z duše. Hlavně popis tý propagandy o údajný úspěšnosti toho debilního zákona.Jenom čekám,že se ministerstvo dopravy vytasí s argumentem,že je bodovej systém úspěšnej,protože je míň mrtvých much na čelním skle. Neuvěřitelný je,že si toho idiota Šimonovskýho platíme z našich daní. Šimonovský musí ihned složit poslanecký mandát a zaplatit ze svýho veškeré náklady na zavedení bodovýho systému (četl jsem o částce k 1 miliardě korun -počítače,vybavení policie,úředníci atd.) A nesmyslný zákon se ihned kompletně zruší,i s tím debilním denním svícením co akorát zvyšuje spotřebu a exhalace do ovzduší. BTW se divím,že to denní svícení(a zbytečný exhalace) nevadí Bursíkovi,když se tak stará o životní prostředí. V Německu se ve dne svítit nemusí !!!

bzony
6. července • 0:57

Kde byli kluci policajti a bodovy system? Kdyz ten manik ve svem BMW 330d jsi to hasil z Prahy nekam na Ceske Budejovice prumernych 180km/h

Smrtak obecny
6. července • 8:38

Neboj, tenhle vypatlanec uz dlouho jezdit nebude ;)

mrazik
6. července • 11:46

vsad se ze bude

tonek
5. července • 22:33

...to je přece totální blbost. Jaktože v Německu je na silnicích výrazně více aut než u nás a přitom nehod (a hlavně mrtvých) tam mají mnohem méně. Podle mně je to o kultuře národa, a tu máme my Češi stále dost nízkou. Stručně řečeno lidi se k sobě u nás vůči sobě chovají jako prasata a na silnicích je to vidět. ...I když uznávám, že důležitý je i stav silniční sítě, jenomže to je zase o penězích. Když se všechno sune do sociálních dávek pro nemakačenky, tak holt na silnice už pak moc nezbude.

marekg
5. července • 23:21

Není to jen o penězích.Např.Olomouc bude mít od října obchvat,odvádějící dopravu od Hradce na Lipník mimo centrum.Bohužel to bude jen provizorium,zakončený na nebezpečným kruháči na začátku města.Proč? Kvůli blbejm zákonům a hlavně obstrukcím obce,kde se má rozšířit MÚK tak,aby bylo možno udělat plynulej tah. Tahle obec se postarala o to,že prosadila zastavení projekce,s odůvodněním,že každej,kdo tam chce koupit pozemek,se ptá jak je to s dopravou a hlukem.A to je samozřejmě vítanej argument vedení obce,díky kterýmu je projekce pozastavená. Díky tomuhle postoji to vypadá,že budou nakonec dvě MÚK,vzdálený od sebe asi 300m:-O.Pokud se nezlepší zákony,nebude se uplatňovat možnost vyvlastnění ve veřejném zájmu a nezlepší se komunikace mezi úřady,tak se může stát,že kilometr dálnice se bude stavět pět let.

marekg
5. července • 21:56

Nejlepší jsou ty populistický kecy tvůrců toho paskvilu.Jako např. se zavedením bodového systému klesne intenzita přímého dohledu v provozu-mám pocit,že je to právě naopak.Nebo,že při náš bodovej systém je co se týče finančích a bodovejch postihů mírnější než v Německu.Ať si ti pitomci v čele s panem Neomylným Demagogem Šimonovským nalistujou laskavě německej bodovej sazebník-překročení rychlosti do 20kmh tam nikdo neřeší,za +70kmh je flastr asi400-500 eur,v případě získání poloviny z možnejch bodů tam řidiče upozorní,existujou dopravněpsychologický pohovory atd. Je vidět,že toho převzali do toho našeho zákona opravdu hodně.
Už se mi stalo,že mě stavěla silniční hlídka na silnici III.tř.Největší šok byl,když mi jako řidiči novýho auta řekli,že budou provádět zkoušku osvětlení vozidla.Tak jsem tam jak p**a zapínal blinkry,spínal brzdový světla.Přitom z dálky viděli,že svítím,tak jak se má.Mezitím,co mě řešili,kolem nich projely zhruba 4 polorozpadlý,zrezlý vraky,jistě s podmázlou STK.Těch si samozřejmě nevšímali,protože podle jejich logiky nemůžou dát řidiči zrezlé , nebrzdící a smradlavé 105ky,kterej chudák nemá na lepší,flastr převyšující hodnotu auta.Dopravní policie by měla měřit stejným metrem všem.Pokud ovšem v čele bude stát vypatlanej plk.Bambas,tak se změn asi nedočkáme.

Martin
5. července • 21:33

Uz jsem to tady kdysi psal. Kdyz se podivame na nejcastejsi priciny nehod v nasi zemi najdeme tam:- nedani prednosti v jizde
- nedodrzeni bezpecne vzdalenosti
- nebezpecne predjizdeni
- neprizpusobeni ZPUSOBU jizdy stavu vozovky
- neprimerena rychlostA ted se podivejme, co z toho je skutecne postihovano. Jedine. Rychlost. A i ta prednostne na mistech, kde to vubec nema logiku. Co ohrozuje vic? 65 km/h vecer na prazdne vypadovce na kraji mesta nebo 65 km/h v centru u discoklubu? A kde se meri?
Kdo treba dovolil policajtum svevolne uzavrit jeden pruh dalnice a snizit rychlost na 100 jen aby se jim "lepe merilo"? A co je nebezpecnejsi? 145 na dalnici nebo takovato umela uzavirka? Rychlost sama o sobe nebezpecna neni. Lepsi je plynula jizda 58 km/h nez to, ceho jsme svedky ted. Polovina ridicu je z mereni a bodu tak vystresovana, za kouka vic na tachometr nez na silnici, pro jistotu jede 45 a jeste to zadupava u kazdeho krovi. Vetsina ridicu kdysi u cedule "zacatek obce" vyslapla spojku a nechala to plynule dojet. Dneska kazdy druhy zadupava hned u cedule, protoze 10m za ni je nejoblibenejsi merici pracoviste Mestske policie. Proc policie na dalnici kontroluje rychlost, kdyz pro dnesni moderni vozy 150 vubec neni problemem nebo nebezpecim? Proc se misto toho nekontroluje ODSTUP vozidel a bezpecna vzdalenost? Proc se nekontroluje a nepostihuje predjizdeni se kamionu? TO jsou nejcastejsi priciny nehod na dalnici, ne rychlost o 15 km/h vyssi nez nejaky 20 let stary limit. Policie by v spolupraci s ministerstvem dopravy mela udelat hloubkovou analyzu nehod. Vystupem z takove analyzy by mohla byt treba "mapa nehodovych mist" v kazdem okresu spolu s pricinami nehod. Kazdy okres ma sve "silnice smrti". Tak at policajti treba s kamerou a teleobjektivem chytaji hovada co na takove silnici predjizdeji pres plnou a pres horizont. At se zameri na veci, kvuli kterym se SKUTECNE UMIRA a ne na debilni kontrolovani proslych obvazu v lekarnicce.Ze zakona by meli uplne vypadnout buzeracni paragrafy. Projezdil jsem po Evrope tisice km a NIKDY NIKDE mimo nasi (a parkrat Slovenske) postkomunisticke rezervace jsem nemusel nejakemu volovi v uniforme ukazovat lekarnicku, trojuhelnik nebo zarovky. Za sviceni, pasy nebo lekarnicku by mela byt max. pokuta a ne body. Ty by meli byt vyhrazeny pro skutecne nebezpecne jednani. Znam treba chlapa, ktery dela zasobovani a uz nasbiral tusim 8 bodu jen za to, ze jak potahne auto 50m od drogerie k papirnictvi tak se nepouta a nekdy i nesviti a nejaky agilni vul v uniforme jej rovnou skasiruje a jeste oboduje... K cemu je to dobry? Potrebujeme ze silnice dostat piraty co predjizdeji 130 pres plnou a horizont, nebo lidi ktere volant zivi? Protoze pokud je cilem to prvni, tak nechapu vyznam tech desitek policajtu co v centru zevluji a kontroluji pasy a sviceni. Cekal bych je spis nekde za mestem s kamerou na stativu a dalekohledem. Ale to bych chtel moc od zivota...

bojler
5. července • 17:18

rikam to vsude, reknu to i tady. bezpecnost provozu NENI o predpisech, ale o ROZUMU. 50km/h ve vesnici je nekdy zbytecne nizka a unavujici, nekdy je 50km/h vrazedna rychlost. stejne tak je nekdy onech demonizovanych 130 (velmi casto prosazovanych hlavne neridici, nebo svatecnimi ridici) na dalnici mnohem nebezpecnejsi nez 160 na jinem useku a v jinou dobu. prosim nebudme potroubli a nechovejme se podle znacek, ale podle rozumu, predvidavosti a zodpovednosti. s mistrem ondrasikem se shodnu na malocem, v tomto ma ale naprostou pravdu.btw. co rikate vy zastanci represi a dogmatickych rychlostnich limitu mereni na dvouproude silnici s nadchodem za mostem u Hiltonu? nene, zakony nas ze spatneho rizeni nevysekaji.

Tonda
5. července • 19:24

Je to přesně tak.
Ale tady ty magoři považujou na hrdelní zločin přejetí plný čáry :-D:-DTvrdě trestat alkohol - a na místě střílet za otáčení na dálnici..
Překročení rychlosti (mimo zavinění nehody) řešit rozumně; nějak jsem si nevšim, že by v Německu na tom byli s nehodovostí hůř - přitom víme, jak to mají s limitama na dálnici..

ITTI
5. července • 20:16

...a že se na těch dálnicích zase až tak moc nad 130 většinově nejezdí...ale lidé tam umí jezdit, majitel auta za 2-3 mega se chová jako člověk, nikoliv jako nadčlověk,takže když jede v levém kolona 110,neb to vic nejede,nemá levý blinkr,nebliká a nechce předjet něco,co se předjet v daný okamžik nedá, podjíždění zprava je tam téměř ojedinělé,u nás zcela běžné....jisté rozdíly tu přece jen jsou...zip samozřejmost atd...

Tonda
5. července • 22:04

- třeba se stane zázrak a bude to tak i tady .. jednou ;-)

Pavel
5. července • 16:32

Jen jsem si přečetl nadpis a věděl jsem, kdo je autorem. A musím přiznat, že to jsou zase perly k pohledání :-) Zkusme si to co napsal pan Ondrašík zkrátit a říci polopaticky. On v podstatě řekl následující:1. Po našich silnicích se jezdí strašně resp. jezdíme jako prasata (s tím tedy musím jen souhlasit),2. Řešením je je především zrušit tvrdé postihy (na to teda koukám jako puk),3. Výměnou za tvrdé postihy se všichni zavážeme, že od teď už budeme jezdit slušně (no tak to už se smíchy řežu :-DMožná jsem staromódní, ale obávám se, že na hrubý pytel patří hrubá záplata. A bohužel v této zemi chybí někdo, kdo by tu záplatu na pytel přišil. My paradoxně máme nástroj k řešení věci, ale není ten, kdo by ho důsledně vymáhal. Tím někým je policie ČR. Problém není ve výši trestů, ale díky práci policie se z větší míry aplikují tresty za málo významné přestupky (malá překročení rychlosti) a ty nejhrubější zůstávají nepotrestány (předjíždění přes plnou čáru, zebru, agresivita atd.), protože jejich zjiš'tování je pracnější. Spíše než měnit zákon by měl někdo pořádně zdrbat policejního prezidenta a ten by měl probudit ty své ovečky. Zatím to vypadá, že dopravka se více zabývá přihráváním kšeftů spřřáteleným odtahovkám než policejní prací a podle toho to pak vypadá. Co se pana Ondrašíka týká, tak bych očekával nějaká moudřejší řešení než jen ta, že bychom se všichni měli chovat zodpovědně. To je nesmyslná utopie...

lerie
5. července • 20:45

....... by měl někdo pořádně zdrbat policejního prezidenta.To je mi záhada!Co těm svým ovečkám bude asi vykládat až je vzbudi?Jednou rukou jim muže pohrozit a druhou jim sebere penize z platu.A jsme tam kde jsme .:-O

XIDEX
5. července • 18:08

Radek má v zásadě pravdu. Protože když pojedu ve 3 ráno po Jižní spojce 140-150, tak je to sice třeba rychle, ale nemusí to nutně znamenat nebezpečně (a z vlastní zkušenosti vím, že ve 3 ráno to nebezpečné není...něco jiného je ve 3 odpoledne, kdy za zatáčkou k výjezdu do Krče většinou čeká moooc hezká kolona). Nicméně 150kmh je pořád o 40-60km/h víc než limit, tzn. papíry spláchnutý do hajzlu. Proč? Účelem zákona o silničním provozu má být předcházet situacím ohrožující život a cizí majetek a dále nějak organizovat dopravu (jezdí se vpravo atd.). Nicméně u nás jsou zákony nikoli k ochraně, ale k buzeraci...a ruku na srdce - jestliže většina lidí chce jezdit jako prasata, tak tak jezdí. Dotaženo do absurdna, menšina se musí podřídit většině. Ovšem v praxi je to jinak, viz. hnědočeši...tímto zdravím p. Uhla, pí. Stehlíkovou a další podobné a přeji jim pokročilé stádium rakoviny a plný dům bujarých hnědočechů...

ABC
6. července • 12:08

Zkuste si to prášit někde v Německu, Rakousku a jiných zemích o pár desítek km víc než je tam povoleno a když vás zastaví tak jim začněte vykládat něco o buzeraci.

Radek Ondrášík
5. července • 18:04

Připadáte mi, že jste přesně z těch lidí, kteří si libují v tom, že vkládají do úst druhým něco, co neřekli.Takový ten příklad, kdy se vás někdo zeptá "přijdeš večer" a vy odpovíte "zatím nevím". Druhý den dotyčný přijde k vám a zeptá se vás "proč jsi nepřišel, když jsi to slíbil".A nyní k věci. Vaše body a závěry jsou sice pěkné, ale myslím, že jste při jejich tvoření vycházel z úplně jiného článku.1. zde není rozpor2. nikde netvrdím, ať se ruší tvrdé postihy. Nikde neřeším, ať není bodový systém, nikde neřeším, ať nejsou kontroly na silnici apod. Takže nechápu, že mi zde podsouváte něco, co není pravda.To, že se mi nelíbí současná podoba např. trestů za přestupky neznamená, že je chci zrušit. Já jsem proto, aby byly a za závažné přestupky, ať jsou tvrdé tresty, ale jde mi o to, že současná podoba systému trestů poměrně tvrdě trestá malichernosti.Když jsme již zkopírovali bodovy systém z okolních zemí, proč jsme ho nezkopírovali v jejich podobě? Proč není, jako všude jinde, např. mírné pásmo za překročení rychlosti jen s pokutou? Např. v boci do +10 a mimo obec do +20. Trest by byl, ovšem daleko přiměřenější danému přestupku.Co třeba pásy? Je to opravdu přestupek, který ohrožuje ostatní, aby dostal bod? Ano, pokutu proč ne a jsem pro, ale body?A takto bychom mohli pokračovat dále. Tedy mějme bodový systém, klidně i tvrdý za tvrdé porušení předpisů - způsobení nehody porušením předpisů, alkohol, opravdu vysoká rychlost v obydlené oblasti apod. Klidně ať tam lítají desítky tisíc v pokutách body apod.3. to je již trapný pokus ve stylu "tonoucí se stébla chytá" který již nemá co říci.Myslím, že vašim základním problémem je to, že tomu nerozumíte a nedokážete se na daný problém podívat širším pohledem. Jste zaslepený tím, že se musí trestat a mít tresty, protože z toho máte pocit, že jste udělal vše pro to, aby bylo lépe.Očividně se ukazuje, že toto nefunguje.

ABC
6. července • 12:19

cituji vás z předešlého příspěvku: V různých zemích se paraktikuje mnoho věcí a budeme je všechyn přebírat? a příspěvek dál Když jsme již zkopírovali bodovy systém z okolních zemí, proč jsme ho nezkopírovali v jejich podobě?
To víte,že nebudeme jenom to co se hodí vám. :-) Co tady pořád bazírujete jestli jedete jenom o 10 km/hod víc. Pokud nejste schopen dodržovat pravdidla tak nejezděte. Zkuste si v sámošce dát do tašky 10 rohlíků a borec za váma ať si vezme celou přepravku a když vás chytnou tak začněte vyskakovat co vás buzerují. Vždyť se nic nestalo a tamten toho udělal víc. Pravidla pane Ondrašík, Pravidla, pokud nejste schopen se jimi řídit potom jste asociál. Pro vás a vám podobné by měli snížit rychlost na 40km/hod s tím, že do 10 km to musí policie tolerovat. Normální lidi by jezdili 50 a vy byste se cítil jako naprosto svobodný a nikým nebuzerovaný borec který může klidně přesvihnout limit o 10 km a nic se mu nestane.

Radek Ondrášík
6. července • 13:14

Vy jste komik bez osobní odpovědnosti. Bohudík tu bylo před rokem 89 dost asociálů, jak lidi odmítající poslouchat hloupé zákony, nazýváte a máme tu alespoň nějakou svobodu.Nikdo přece neříká, ať se nedodržují pravidla, ale ta by měla být nastavena s rozumem. Chápu, že pro vás je dobré, když máte všechno nalinkované a nemusíte přemýšlet, ale buď se budeme chovat jako tupé stádo bez vlastního rozumu, nebo s tím něco uděláme a uděláme si taková pravidla, která nám budou vyhovovat více a budou více respektovat situace v životě/dopravě.

ABC
6. července • 23:37

Hloupý zákon = zákon o kterém to Ondrašík prohlásil?

ABC
6. července • 23:35

Pokud někomu kdo má jiný názor než váš říkáte komik tak jste nejenom asociál, ale i omezenec. Vidím, že si vybíráte jenom otázky které se vám hodí a na ně reagujete. V tématech kde poukážu na váš rozpor se taktně vyhýbáte. Očividně rychleji píšete než přemýšlíte proto máte v několika odpovědích pod sebou i přímé rozpory. Vzpamatujte se, nikdo nic neupraví podle vás aby se vám to hodilo, ale na druhou stranu budete mít o čem psát. K další věci. Jak jste na to prosím vás přišel, že potřebuji mít všechon nalinkované? To, že mi dodržování zákonů nečiní žádný problém? Je to přesně z dalších vašich hloupých výkřiků typu "stojí tam kde se jim to hodí a ne tam kde to prase jezdí". Hodil byste se do politiky tam jsme takových prázdných výkřiků svědky velmi často. Jste populista nejhlubšího zrna, Sládek byl podle vás břídil. Vidím, že rok 89 máte taky v oblibě, ale nikoho s tím neoslníte. Třeba to platí ve společnosti kde se pohybujete a obdivně na vás zírají, ale tady to dost pokulhává a je to značně od věci a působí spíše trapně a směšně než jakkoliv jinak. My běžní řidiči budeme jezdit podle pravidel jako jsme jezdili již před bodovým systémem, pro nás se nic nezměnilo a vy free lidé s osobní zodpovědností budete muset začít díky bohu také.

mrazik
6. července • 12:37

Ja navrhuji vsechny auta zrusit, ekologicky zlikvidovat a muzeme se chlubit, ze nemame zadne dopravni nehody.
,,Pokud nejste schopen dodržovat pravdidla tak nejezděte. " - presne toto vede ke sledovani tachometru, abych nahodou neprekrocil rychlost, misto sledovani co se deje na silnici.

ABC
6. července • 23:39

Kdo netačí mrknout ukazatel na palubce i silnic nemá za volantem co dělat a je na silnici opravdu nebezpečný. S tím bych souhlasil, ale tohle se normálních řidičů netýká.

ABC
6. července • 12:06

Kdyby to řekl můj 3 letý synovec že je to jeho věc jestli se poutá a nikoho tím neohrožuje tak bych to pochopil, ale dospělého a alespoň průměrně inteligentního člověka bych to nečekal. :-/

XIDEX
5. července • 18:15

Netvrdím, ať se zruší bodový systém. Stálo by za to zavést cosi jako orgán posuzující reálnou nebezpečnost přestupku (může být i sám policista, ovšem to by nesměl mít zapotřebí brát úplatky-dostatečná mzda+tvrdá kontrola neúplatnosti). Ovšem to v našich podmínkách znamená a)další možnosti ke korupci a b)další těžkopádný úřad(protože úřad a komisi potřebujeme úplně na všechno)...takže bohužel v našich podmínkách nerealizovatelné.

ABC
6. července • 12:30

co to znamená "zapotřebí brát úplatky"? tohle je snad o lidech. z x kauz víte, že se to týká i politiků, starostů atd. myslíte, že ti to mají "zapotřebí"? Napřed myslet, potom psát..

Honza42
5. července • 17:49

Dovoluji si Vás upozornit, že plná čára není zákazem předjíždění. Pouze je zakázáno ji přejíždět nebo nákladem přesahovat. Takový přestupek je na úrovni porušení třeba zákazu troubení a za nula popř. jeden bod. Takže trefa úplně vedle.

Peugeotak
5. července • 14:52

...že za to můžeme tak nějak všichni? Každej "občas trochu přišlápne plyn", každej "občas zapomene rozsvítit když jede do sámošky pro rohlíky", každej "občas nezapne pás, když objíždí sídliště", každej "občas není úplně v pohodě", každej "se občas na vteřinku zamyslí"...sice jsme kapka v moři, ale v konečném součtu je to neoddělitelná součást systému. A každé takové jednotlivé selhání v konečném důsledku přispívá k tomu, že se průměrně tři lidé denné domů ze silnic už nevrátí...
A propo mýtit piráty...vezměte si posledních pár nehod "nejčernějšího prvního prázdninového víkendu za poslední léta" : 77 letý řidič ve fabii nedal přednost, 2 mrtví. 17+ mladík neukočíroval felicii, 3 mrtví.... to nejsou ti gauneři v S8kách, v M5kách...to jsou naprosto obyčejní lidé a jejich obyčejná osobní selhání, která v konečném součtu dělají jedny z nejnebezpečnějších silnic v Evropě? Ale notak...:-|

Ráďa
5. července • 13:57

Jestli je za daný přestupek 10 nebo 50tis kč už je jedno, stejně pojedu stejně ;-) Jde o to, že aut je na cestách prostě už moc, nevejdou se tam:-/:-/:-/ Hustota dopravy, to je hlavní problém. Silnice byly dimenzované na to, že tam 2x denně projede Š120 a 1x denně traktor. Dneska se tam provalí množství aut. Rychlost a neukázněnost atd je až za další.

lerie
5. července • 13:43

Solidni popis skutečného stavu.Po těch blábolech co jsou člověku předkládány na Radiožurnálu a iDNES až zamrazi, když někdo hodí na papir to co běžně vidáme.Jenom kdyby si to přečetli i naši známí odborníci na dopravu, kteři nás dostali do současného stavu.

Petr
5. července • 13:10

Tohle neni o zakonu, demokraticky schvaleny zakon se ma dodrzovat a basta. Tohle je o lidech. Tohle je o Cesich. O narode borcu, kde se vse da obejit/okecat/ukecat a uplatit. Tak prestante ztracet cas zbytecnou diskuzi. A jestli chcete neco zmenit, zacnete u sebe. Hlavne vy, "rychli a pritom bezpecni borci". Diky, Petr.

mrazik
5. července • 13:14

Miluju tyhle moralisty. Jezdit se ma hlavne hlavou a ne bezhlave podle vyhlasky a zakonu.

ITTI
5. července • 15:11

Miluji ty,co kálí na zákony.Petr má pravdu,hlavně s příkladem z NL.B-]

mrazik
5. července • 15:24

Pozor ja nepisu kalet na zakony, ale v doprave - obzvlaste Praha - se nekdy zakony a vyhlaskami ridit neda, pak je lepsi zapojit mozek - bohuzel nekteri striktne dodrzuji zakon a divi se.

ITTI
5. července • 20:09

S tím souhlasím.Takže přepsat špatný zákon.Znám dost dopr.policistů,ale i z okrsku a narovinu tvrdí,ža zákon je špatný a také se snaží neřešit prkotiny jako světla,lékárničku,parkování atd. pokutou+bodíky. Jsou spíš pro tvrdší postihy těch,co zákon bohorovně a opakovaně porušují,jenže co si budeme povídat,s Felicií či Fabií působí komicky až směšně,o vybavení služeben pomlčme.Celkově o vybavení Policie... Pokud mne někde načapali na krávovině(světla,parkování),tak zatím všude jen ty,ty, ty a pohoda.Bavím se o těch,které na opačném konci státu neznám. Většina je soudných a blbec se najde všude.

Petr
5. července • 13:54

Jezdi s rozumem, ale limitem musi byt zakon. Dokud to lidi jako ty nepochopi, tak to na nasich silnicich bude vypadat jak to vypada a nehodovost a umrtnost se nikdy nedostane na uroven zapadni Evropy.A nebo naopak: jaky je rozdil mezi tim, ze jedu rychle nad stanovenou mez a tim, ze znasilnim tvoji zenu/pritelkyni? Me by to eventuelne prislo docela rozumne a kdyz nekdo jiny /ona neudela chybu, tak to i ve zdravi prezije. Ze je to omezovani osobni svobody? A jet nad limit na neprazdne ceste neni? Sorry, zakon jako zakon. Takze o.k. delejme co je rozumne, ale limit je jasny.Takze opakuji, je to o lidech a to na obou stranach barikady. Dokud pro ridice bude platit pouze "zdravy rozum" a policie se bude chovat jako banda naschvalnicku, tak se v Cechach nezlepsi lautr nic. A v zakonu muze byt klidne trest smrti za prosly obvaz, vsak to nejak ukecame, ze.

mrazik
5. července • 14:24

Ma smysl na tohle reagovat ? Tvuj prispevek neni porovnavani jabka - hrusky, ale jabka-tramvaj.
Az se dostanu do parlamentu, schvalim omezeni rychlosti pro majitele modrych aut na max. 50 km/h a beda tomu, kdo to nedodrzi, vzdyt zakon je zakon.
Rozdil tam je - kdyz znasilnis mou pritelkyni, tak te zabiju, zatimco za tech 150 na dalnici mi to je uplne jedno.
Muze mi nekdo vysvetlit jak omezuju osobni svodobu jizdou po dalnici 150 ?

Tonda
5. července • 16:09

Ne - nemá cenu reagovat na někoho, kdo nechápe rozdíl mezi trestným činem a přestupkem (a ještě sporně nastaveným).
To není demagogie, to je neštěstí.
A samozřejmě, že ti to nevysvětlí - protože ničí svobodu neomezuješ. :-)Všichni by se měli povinně občas projet rychle - svědčí to motoru a taky by si překalibrovali (otupělé) smysly .:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
5. července • 16:47

Priklad rika jasne: co je pro jednoho rozumne, nemusi byt zakone a stejne tak to druhemu nemusi prijit rozumne (vid vrazdici Mraziku). Je uplne fuk, jestli to je na ceste nebo kdekoliv jinde.Jestlize jedes nad povoleny limit, s malym odstupem apod., pak omezujes druhe v moznosti udelat chybu. Jenomze nikdo neni neomylny, ani ten nejvetsi frajer za volantem. Jaky je rozdil valit 150 po silnici prvni tridy a strilet mezi lidi kulovnici? Podle me zadny, nikdo totiz nesmi necekane vybocit/zakopnout, nebo je s nim amem. 150 na dalnici? O.K. Tak si kulovnici v predstavach nahrad malorazkou. Takze opakuji, omezujes druhe v moznosti chybovat, pripadne v moznosti nechat je reagovat na necekanou situaci.

Honza42
5. července • 17:44

Vy jste tedy opravdu blábola. Příčinou té možné nehody co popisujete je totiž ten malý odstup a je v podstatě jedno jaká tam byla předepsaná rychlost. Vždycky musíte porušit mnohem a mnohem důležitější zásadu než je předepsaná rychlost, aby mohlo dojít k nehodě. Tyto zásady jsou vyjmenovány hned na prvních stránkách staré vyhlášky (sorry nový zákon jsem nečetl). A pro bezpečnou jízdu žádná předepsaná rychlost není důležitá.

Petr
5. července • 18:41

Rychlost,když jsme u ni, nemusi byt pricinou, pouze zhorsuje nasledky. Viz. nedani prednosti, nedodrzeni vzdalenosti aj. Muzes ridit jak pan buh, když ti někdo neda prednost, tak rozdil, jestli jedes 90 nebo 110 muze byt i vice lidskych zivotu.
Ma ale smysl to vysvetlovat staremu cypovi?

Honza42
5. července • 19:01

Pokud se blížíte ke křižovatce a nesledujete co dělá řidič jedoucí z vedlejší, jste blb ať jedete 90 nebo 110. Máte předpokládat, že každý kdo může udělá hovadinu. Máte jezdit na dohled.....

Petr
5. července • 21:26

Ano, to je ted hodne modni: když někdo dodrzuje predpisy, rikat, ze je blb, který nepouziva zdravy rozum. Tomu, kdo se prizna, ze nejezdi rychle, hned vmetem, ze je socka, která nemá na poradne auto a akorat zavidi. A jediny spravny frajer je ten, kdo umi obejit nejvic predpisu a zakonu. Vitejte v Cesku.Problem je v tom, ze sobeckych malomestaku jako ty je v Cesku velka cast dospele populace. Schvalne: tvuj oblibeny zpevak Daniel Landa, skupina Kabat, a dovolena jedine v Chorvatsku (vlastnim autem, samo). Prizdisraci, kteří ziji „2/3 svého života v naprosté pohodě a shodě s rodinou, sousedy i zaměstnavateli“, hlavne si nekoho „duleziteho“ nenastvat. Zanadavat si na „parlament, který je tvořen lidmi nevalné kvality“, ktere jsi samozrejme nevolil. A semtam si dokazeme, jaci jsme machri, obzvlast v aute nam to jde naramne, však ta plna cara není zed. Ohleduplnost vuci ostatnim? Kdepak, zdravy rozum tady mam jedine ja, ostatní jsou blbouni.Tri generace ceskych malomestacku musí vymrit, nez se Cesko dostane mezi civilizovane staty, kde je jeden ohleduplny vuci druhemu a kde něco podobneho není chapano jako slabost. Takze nikoliv zákon, ale lide.

mrazik
6. července • 10:55

Petre kolik ti je ? Zplodit takovyhle blabol kvality bublajiciho bahna dalo fakt praci, co ?
Takze na to, abych byl hoden tve pochvaly musim byt z velkeho mesta, litat kazdy rok na dovolenou zasadne do jine destinace, poslouchat kvalitni muziku a bavit se s kvalitnimi lidmi ? No hodne stesti v dalsim zivote a z tech mindraku a zavisti si nic nedelej btw. co je spatneho na dovolene v chorvatsku ?

Petr
6. července • 14:40

Ty jsi asi nemel jednicku z logiky, ze? Kdyz napisu, ze je neco typicka vlastnost jedne (podle me) spatne skupiny, tak ty si myslis, ze skupina cislo dva je ta dobra a musi delat vse presne opacne jako skupina c.1? Ale, no tak. A ze je neco spatne podle toho, ze to dela nekdo me nesympaticky? To jsi prosimte vydedukoval jak?Takze: chci aby si alespon nekdo uvedomil, ze zakony a limity nejsou stanovene z neci libovule, ci jako buzerace nas Cechacku. Na silnicich se pohybuje spousta nezkusenych ridicu (a ridicek), kteri delaji a budou delat chyby. Nekterym ale stale nedochazi, ze se nebavime jen o nehodach, ktere my zavinime (preci vsichni tady jezdime tak, ze ani zadnou nehodu zavinit nemuzeme, ze :-) ), ale musime pocitat take s tim, ze bude chybovat nekdo jiny. 90km/h preci neni limit jen proto, abychom obrazne receno nevyletli ze silnice, ale take proto, abychom byli schopni reagovat na nenadale vzniklou situaci a v rozumne dobe byli schopni zabrzdit. Takze pouzivejme zdravy rozum ale limit je zakon. Co Mraziku, porad je to nelogicke?Jo, a je mi 33 a ano, nemam rad ceske prizdisracske machry. A kdyz mi nekdo neumyslne neda prednost tak si netukam na celo, ale pokrcim ramenama, jo stane se, tak (pokud to jde :-) ) jedem dal.

mrazik
6. července • 19:20

Je ti 33 a vul ses teda dokonalej, protoze tohle vyplodit muze fakt jen vul.
Sorry to se jinak napsat nedalo.
Takze limity tady jsou proto, ze existuje skupina lidi, kteri nezvladaji rizeni, leknou se kazde zatacky a pri predstave cesty v dopravni spicce jim selhava srdce. To je obrazek tve logiky a za to by jsi chtel jednicku s hvezdickou nebo rovnou metal, co ?
Kdo nezvlada rizeni osobniho automobilu, nema v nem na miste ridice co delat. Tecka. Ty to mas vlastne v zivote strasne jednoduche, mas ho nalinkovany predpisy, zakony, vyhlaskami a tvaris se pri tom spokojene.
Pouzivejme zdravy rozum ve spolupraci s vyhlaskou a kdyz to situace dovoli, nevidim problem jet mirne nad limit, pokud tim nikoho neohrozime. Na tohle ale asi tvoje logika nestaci, takze si nedelam iluze.
Muzes mi vysvetlit pojem ,,ceske prizdisracske machry" ?

Sali
25. července • 9:57

Nemohu než souhlasit s Petrem. Lidé, jako jste Vy, Mrazíku, podle mne na silnice nepatří, neboť si ve své arogantní omezenosti neuvědomujete důsledky nedodržování stanovených pravidel pro ostatní. Všichni uživatelé tzv. "zdravého rozumu" na silnicích by měli mít na paměti, že i ostatní řidiči se mohou řídit svým "zdravým rozumem", který však obvykle bývá zcela odlišný (lidé uvažují různě) - a z toho pramení zvýšená možnost kolize. Není jistě náhodou, že v civilizovaných zemích je nehodovost poloviční, což je důsledkem právě respektování pravidel silničního provozu všemi stejně. Je to sice pro někoho možná nudné, ale o to bezpečnější.
Jinak jsem fascinován řidiči Vašeho typu, kteří jsou přesvědčeni, že když jedou rychlostí vysoce převyšující daný limit, musí se jim všichni ti ostatní slimáci klidit z cesty...

Radek Ondrášík
5. července • 14:23

Zajimavy priklad se znasilnenim, ale ja bych ho trochu upravil. Kdyz pojedete nad limit, tak jen zvysujete nebezpeci pro sebe a pro okoli. Jak moc nebudeme resit. Kdyz nekoho znasilnite, zpusobite mu jasnou ujmu. Takze ja bych napsal, ze kdyz pojedete nad limit, tak je to to same, jako byste behal s otevrenym poklopcem, vytazenym prirozenim. Tedy zvysil jste riziko, ze zakopnete, upadnete na neci zenu a pritom se dostane tam, kam by nemel.

ABC
5. července • 13:31

Takže říkáte když se mi nelíbí nějaký zákon dělat si to podle sebe. Rozumím tomu dobře?

Karel
5. července • 13:56

Co taky cekat od mrazika, ze? Ten zije v uplne jinym svete.

Honza42
5. července • 13:49

Naprosto přesně jste to řekl. Nevím proč bych měl dodržovat zákony. Je to jen výsledek momentální nálady v parlamentu, který je tvořen lidmi nevalné kvality a morálních hodnot nehodných následování. Takoví lidé mně nebudou říkat, co je správné a co ne. A myslete si o mně co chcete. Ale se svými názory jsem prožil již 2/3 svého života v naprosté pohodě a shodě s rodinou, sousedy i zaměstnavateli. Základní věc na silnici je nezabít sebe ani nikoho jiného. Po zavedení bodového systému přichází další starost, a to nenechat se chytit. Toť vše.

ABC
5. července • 18:27

Nechápu jak můžete žít v zemi kde se cítíte takhle svazován a každodenně obcházet zákony a třepat se jestli vás nedostanou, to musí být frustrující. Nebylo by lepší najít si zemi svobody?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
5. července • 18:35

A kde takový flek najít?

ABC
6. července • 11:46

Ha a jsme u toho. Všude se musí dodržovat pravidla. V různých zemích jsou nastavena různě, ale pravidla jsou všude. Jedině koupit s podobně smíšlejícími lidmi někde ostrov a vytvořit si svůj svět, ale věřte tomu, že dřív nebo později by nastavili pravidla i tam. Tohle je zákon přírody.

ABC
6. července • 11:59

smýšlejícími..

PetrM
5. července • 15:29

Na každého jednou dojde, to je statistika. Ovšem člověk, který se neřídí zákony lidskými a fyzikálními, na to doplatí vždy nejvíc. To je taky statistika. Nicméně dělejte jak myslíte - Vaše děti určitě nebudou zvědavé na to, proč táta místo předepsaných 50 jede 70 - určitě jim to nějak pěkně vysvětlíte ;-)

mrazik
5. července • 13:06

Tak tady je cedule Zona 30 a minuly tyden tam merila mestska policie, ktera yakoupila novy radar a musi se preci rychle zaplatit :
http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php?photo=21183&cat=542

Honza
5. července • 13:06

Po zavedeni bodoveho systemu, se i ti nehrosi ridici zalekli a zacali jezdit o neco lepe. Po roce ale vidi, ze se vlastne nemaji ceho bat a policie CR take neni tak prisna, jak by mela byt. Takze se zase jezdi tak jak tomu bylo pred bodovanim. Doporucil bych zmenu pokut. Pokuty na miste zrusit uplne, dale vymerovat pokuty podle prijmu. Ten kdo si vydelava 10000, toho 5000 pokuty silne zasahne, ale ten kdo si vydelava 100 000, ten se tomu pouze usmeje. Kazdeho by pokuta mela zabolet stejne, jde prece o trest za poruseni vyhlasky/zakona. V praxi bychom se mohli poucit z Finska. Tam to funguje bezvadne. Najezdim za rok cca 50 000km a jezdim bez pokuty uz 25 let. Denne vidim male a stredni podnikatele, jedouci po dalnici hodne pres 150kh/h, dale to jsou silna auta (M-B, BMW, AUDI) a samozrejme firemni Passaty/Mondea. I kdyz sam ridim nove a velice silne auto, jezdim podle predpisu, vzdy kde je to mozne na maximu povolene rychlosti. Nezastavuju na zakazech a mam od bodu i policie pokoj.

Libor
5. července • 16:18

Zavest dan ze zavisti ??? Vzdyt velice dobr vite, ze ti co skutecne vydelavaji statisice jsou na papire vlastne chudaci odkazani na socialni davky. Takze socka zaplesa, misto petikila ji bude stat pokuta jen stovku, prase v kare za 5 mil. pojede jak prase stejne protoze oficialne ma minimalni mzdu a ten chudak co neco umi a dostava plat 35000 se z pokuty po.ere. Takovy hezky cesky zavistlivy model...

Honza
6. července • 9:39

Prave proto jsem tam napsal, ze by to melo fungovat jako ve Finsku. Nulovy prijem clovek nikdy nikdo nema, ani podnikatel. Danovi podvodnici se takto lehce odhali. Existuje minimalni pokuta, pod kterou nejde ani nezamestnany. Pokuta se neudeluje v penezich, ale v dnech. Napr. za prekroceni nej.pov. rychlosti o 20km/h dostanes 14 dni pokuty. Zkratka kolik si za 14 vydelas. Nejake vysvetlovani a vykrucovani vede pouze k blizkemu prosetreni, kde se odhali vse. Policie na miste pouze podle tabulky udeli miru pokuty a po 3 dnech ti prijde domu castka, kterou za tebe urad vypocital. Zadna moznost korupce zde neni, vse se vyrizuje pred policejnim autem a kamera vse nataci. Tak by to melo fungovat i u nas.

mrazik
6. července • 10:47

Ted nevim jeslti se mam smat nebo brecet.

mrazik
5. července • 13:30

Co je spatneho na prazdne dalnici jet 150 ? Chcete poslat fotku, kde mam 195 :-D

KK
5. července • 13:43

A proč ne rovnou 250?

mrazik
5. července • 13:45

Bohuzel tolik mi to nejede ani z dlouheho kopce

beat
5. července • 12:53

Pořád to vaše měření u škol, u škol, u škol...
Podívejte se někdy na zprávy, kolik lidí umře v blízkosti škol a kolik jinde.
A pak tady neplácejte nesmysly...
Kolik nehod vzniká na přehledných rovných úsecích? Kdyby lidé dodržovali rychlost, možná mají větší šanci auto ubrzdit na takovou rychlost, při které by jejich nehoda nebyla smrtelná.Ale co, chce se vám jezdit rychle, tak si jezděte... Ale žijte s tím, že ohrožzjete jak se, tak své okolí.

Spock
5. července • 12:33

Clanek z jineho serveru ...
http://auto-moto.ihned.cz/c4-10075240-21548360-007000_d-v-praze-se-bodovy-system-osvedcilasi neni fer, hazet na bodovy system spinu porad, jsou mesta kde funguje, a je to dokonce i u nas.

mrazik
5. července • 13:12

Krasna ukazka toho, jak z negativniho udelat pozitivni.
Po Praze jezdim kazdy den a situace se nezmenila ani po zavedeni bodoveho systemu. N usecich s prujezdovymi radary se zpomali na 90 a pak se to zase rozjede. Tomu clanku muze verit jen....

Fucker
5. července • 23:02

Přesně! Kdo jezdí denně po Praze, vidí to každou chvíli. Na úsekových radarech všichni na 80 a za ním zase na 110. A naprostým paradoxem je, že při vjezdu do Prahy od Brna po D1 je za sjezdem an jižní spojku měřenej úsek, kde není jediný sjezd a nebo nájezd, prostě nic, jen rovný úsek, navíc obehnaný svodidly. Tak proč tam musí být striktně 80? Za radarem už je všem jedno, že až na konec Nuseláku to každý valí kolem 100? Dál už to není nebezpečný úsek? A takhle by se dalo pokračovat...

mrazik
6. července • 11:49

Na tom merenem useku jezdim kazdy den do prace a jeho smysl mi take unika - odbocuij pak na brumlovku. Zajimalo by me, kolik milionu stal tento prujezdovy radar. Mimoto na tomto useku jsou v dobe spicky casto kolony.

lerie
6. července • 13:35

O nákupu těchto zařizeni rozhoduje provize věnovaná uřednikum rozhodujicim o nákupu.A že jsou chtivi to přece vime.;-)

karelman
5. července • 12:07

k výstižnému popisu stavu

eLzyx
5. července • 11:44

Jednoznačně by se mělo investovat více do kvality a přehlednosti silnic.
1. Odstranit nesmyslné teréní hupy, kam se vám schová auto ani nemrknete - a přesto je tam přerušovaná čára2. Odstranit všemožné nesmysly poblíž vozovky - takovej sloup úsekového měření schovanej za kopečkem v mírné levotočivé zatáčce je príma věc3. Obnovovat a doplnit vodorovné dopravní značení - je sranda když jedete v noci klídek pohodička a najednou oslepnete, protože jste přejeli do sousedního okresu, kde nezbyly peníze na nakreslení čar na silnici4. Některé silnice rozšířit - když se úřed 50ti lety stavěly, tak nikdo nepředpokládal, že po nich budou jezdit náklaďáky. Je sranda potkat přes celou silnici jedoucí kamion, kterej vám neuhne, protože by si roztrhl plachtu o stromy5. S předchozím bodem souvisí - údržba okolo rostoucí zeleně - zastřihávat stromy, keře. V nepřehledných křižovatkách vysekávat vysokou trávu6. Rozšířit odstavný pruhy na dálnicích - vejde se do nich sotva auto - jak z toho auta má řidič bezpečně vylézt? Jak tam má vyměnit píchlé kolo? Teď si tam představte kamion.7. Zrušit přehršel dopravních značení - lidi se chovají jako stádo, vůbec nepřemýšlí nad řízením a klidně vletí 90tkou do zatáčky, kam ani nevidí, berou to v protisměru, protože by jinak vzali svodidla.8. Zlepšit povrch vozovek - a to jak rovinatostí, tak materiálem. Někde je ta asfaltka jak sklo. Někde je to zase jak na rozbouřený močůvce - vymačkaný od kamionů9. Ve městech přehodnotit umístění přechodů pro chodce - nechápu třeba kdo mohl rozhodnou o umístění přechodu pro chodce těsně za kruhový objezd přes který není vidět10. Vůbec zlepšit ekonomiku naší země. Jidi jsou stresovaný, utahaný, nemaj prachy na lepší auta - no vlastně ani na údržbu stávajících. Pospíchají, aby támhle vydělali dalších pár stovek na splacení půjček. ano, za nehody můžou lidi ;-)

ITTI
5. července • 15:08

....s výjimkou lesní a domácí zvěře,která se připlete do cesty jenom lidé a vše další jsou kecy.Taky jsem už lehce rušil auto a byla to moje chyba,že jsem netušil, že bude náledí uprostřed vesnice,když nikde jinde nebylo a jen mokré vozovky, takže lidé a zase lidé způsobují nehody, jen si to nechtějí mnozí přiznat

eLzyx
5. července • 17:36

taky jsem rozsekal auto. Na rovné lehce namrzlé silnici jsem dostal smyk, vyhýbal jsem se bordelu na silnici. To jsem v pohodě objel, ale když jsem se vracel do pruhu a vjel do hluboce vyjetých kolejí, tak mi to rozhodilo auto tak, že jsem skončil ve svodidlech. Ale ano řídil jsem já člověk, takže za to můžu, kdo taky jinej. Měl jsem jet přeci 15km/h místo 65km/h (na 90tce) celou 40km trasu.
Vezměte si to jak na dálnici zastavily dva kamiony, řidiči šli měnit kolo. Okolo jedoucí kamion je smetl. Ano za to také můžou lidi - vždyť to přeci řídil člověk a mohl se vyhnout (a jste si jist, že se mohl vyhnout?)
Viděl jsem několik naštěstí jen ťukanců způsobených tím, že řidič prostě do křižovatky neměl šanci vidět přes přerostlý keř. Trošku si najel a ... měl vystoupit, zastavit toho co má přednost a požádat jej, ať ho pustí?... tohle co jsem tu předtím psal není návod na to jak se zbavit nehod, ale jak je dost podstatně minimalizovat. Nikdy se nezabavíme nehod způsobených spěchajícíma hovadama, usínajícíma kamioňákama, nepozornýma řidičema. Ale proč neudělat něco pro bezpečnost těch co předpisy dodržují?

lunochod
5. července • 11:35

Tenhle problém vyřešil svého času už J.V.Stalin: "Není člověk, není problém" :-D

Haya
5. července • 11:28

represe nepomůže, prevence je podstatná!B-] a také motivace, ale ne jen záporná... B-]

PeTr7650
5. července • 11:24

Sam nejezdim take stale 50/90, v dedine si tech 53 neodpustim, mimo tak 100-110 je bezne, ale jezdim s citem. Obci po silnici obklicenou baraky a se spoustou lidi motajicich se okolo projedu klidne 40, tak jako na prazdne vypadovce drzim tu sedesatku kvuli bodum, ale je mi proti srsti nekde predjizdet, kam nevidim, vynucovat si prednost a uhnuti protijedoucich jen kvuli memu spechu.
Zel bohu tento nazor sdili jen mala cast okolnich ridicu, vsichni si o sobe mysli, ze jen oni sou ti nejlepsi a ostatni at se jim klidi z cesty. Pak se potkaj dva takovi chytraci proti sobe a je tu problem.

PedroS
6. července • 11:05

Naprosto souhlasím;-)

Bo2
5. července • 11:07

Autor článku je jistě pevně přesvědčen o své pravdě a nelze mu to mít zlé, neb jak sám tabulkami doložil, počet usmrcených stoupl. Nicméně, stále se ohání novelami a zlepšováním kvality policistů a "vylovováním žraloků" a dalšími jinými termíny, jimiž má jistě na mysli něco konkrétního oč bych ho chtěl poprosit, aby sdělil. Celý článek mi tak přijde jako nekonstruktivní a neobjektivní kritika. Není to jeho první článek a není to první diskuze, kterou jsem četl, proto mě to ani nepřekvapuje. Teď už jenom čekám, až se na mě svalí hromada nelichotivých přízvisek a nebojím se říct nadávek bez valného obsahu. Nicméně to svědčí o slušnosti, objektivnosti, taktnosti a schopnosti jejich autorů vést seriózní a vážnou diskuzi. Nicméně v jedno se shodneme asi všichni. A to na tom, že některým nehodám nezabrání ani ten nejlepší řidič, bohužel a taky bohudík, těch je jen nepatrné minimum. A ten zbytek můžeme sami ovlivnit prevencí, dodržováním předpisů a vlastní zodpovědnosti za sebe i své okolí.

Pavel
5. července • 23:53

Autor článku je pevně přesvědčen, že cesta represe nepovede ke kýženému výsledku a já s ním souhlasím. Jezdím 42 let, převážně ve velkých městech a za tu dobu jsem si udělal vlastní úsudek o důvodech dopravních nehod. Ten se ovšem liší od oficiální verze kterými nás krmí Bambas, Šimonovský a další tzv. odborníci na dopravu. Jako dva příklady bych uvedl nedostatek vzdělávání a praxe. Dík zaměstnavateli procházím každý rok školením tzv. řidiče-referenta, které je přínosné. Soukromí řidiči, kteří toto štěstí nemají mnohdy nemají ponětí o nějakém pravidlu zipu nebo o způsobu jízdy na kruháči. Každý rok po příchodu zimy vidím řidiče, kteří si evidentně neumí s kluzkou vozovkou poradit a nemají zažitý kontra pohyb volantem proti smyku.
Tyto skutečnosti nevyřeší legislativa postavená na názorech diletantů a tím 411 je.

ABC
6. července • 12:21

To je jasné, vy když jezdíte autem tak dlouho tak musíte vědět víc jak ostatní. To dá přeci rozum. :-D

Radek Ondrášík
5. července • 11:35

Já budu klidně konkrétní. "Vylovování žraloků" je o tom, že policie cíleně na silnicích hledá ty, kteří jsou pro provoz nejnebezpečnější. Jelikož má policie omezený počet příslušníků, nemůže nikdy odhalit a vyřešit vše a pokud to nejde, pak je třeba primárně vyhledávat ty nejhorší.K tomu se právě vážou nové postupy práce policie. Pokud má policie dvě auta a čtyři příslušníky, tak může udělat třeba dvě věci.1. - v současnosti jedno auto schová za křoví, druhé zastaví o kilometr dál a vybírá. JEdnoduché, komfortní, dokáži zachytiti obrovské množství těch, kteří pojedou 60 místo 50. Což se sice nemá, ale pokud o ulici vedle někdo pojede 150 na třicítce kolem školy, tak tento daleko závažnější přestupek projde. Ve výsledku rozadají stovky pokut, bodů a mohou se chlubit, jak byla akce úspěšná.2. - mohou převzít moderní postupy ze zahraničí. Např. zdvojené hlídky na silnici. Dvě hlídky civilní vůz + necivlní vůz, jedou po určité silnici. Mají od sebe odstup, třeba 1-2 km. Vzadu jede vůz civilní, vpředu normální. V případě, že kolem civilního vozu projede někdo opravdu nebezpečným způsbem, extrémně rychle apod. upozorní tato hlídka vůz vpředu a ta daného řidiče odchytí. Ve výsledku rozdají jednotky pokud, bodů a mohou se pohclubit, že ze silnice zmizel opravdu nebezpečný řidič.xxxxxxxxxxSnad jen dodám, že pokud znáte tak dobře historii našich článků na toto téma a diskusí na toto téma, tak jistě dobře znáte ty konkrétnosti řešení apod. Již několikrát jsem to psal a psát to pořád dokola už nehodlám.
Ještě bych vás požádal o vysvětlení pojmu "konstruktivní a objektivní kritika". Před rokem 89, kdy se tyto výrazy hojně používaly, jsem neměl moc šanci tyto výrazy pochopit.

petr
5. července • 14:02

Moderni postupy ze zahranici......Celkem by mne zajimalo, jak by se nekteri ridici v CR vyrovnavali s tak duslednou kontrolou dodrzovani dopr. predpisu jaka panuje v Nizozemi. Jak je to mozne, ze kdyz je rychlostni limit mimo obec 80KM/h, tak ho velka vetsina ridicu dodrzuje. To same plati na dalnici - limit 120 a predjede vas malokdo. Ze by to bylo temi radary a kamerami, kterou jsou snad v kazde vesnici ? To by byly u nas reci - jaka je to buzerace a ztrata soukromi. Nekolikrat jsem v NL zazil, ze policie stahla veskery provoz ze silnice (podotykam ze vzdy to bylo v noci a v obci) na parkoviste blizkeho nakupniho centra a davala dychat VSEM ridicum - zadne vyhmatavani podezrele jedouciho ridice. Potencialnimi podnapilymi jsme byli vsichni :-/
A at uz u ridicu v NL zafunguje vetsi smysl pro ohleduplnost, ci respekt z policie, ktera je daleko vice videt nez u nas, ci jiz zminovane radary - tak jedno se uprit neda - na jejich silnicich je daleko bezpecneji nez u nas.
Na ridice v CR, bohuzel, zabere jen tvrda represe - muj nazor. Spousta lidi si vyklada predpisy po svem - viz "letci" na dalnici, kteri prece maji pravo spechat, vzdyt mohou nekoho vest do porodnice,nemocnince, dulezita obch.schuzka apod. kecy. A ze se u nas uplne bezne prekracuji rychl. limity (o 10Km/h vetsi rychlost je preci jeste OK) - no a ? Vzdyt nikdo preci po me nemuze chtit, abych jezdil dle sil. zakona, ktery je sice schvalen, ale je uplne na dve veci. Jsou v nem pasaze, ktere mi nevyhovuji, tak si je vylozim po svem......
Proc jen ti lide, zijici na zapad od nasich hranic, ty predpisy vetsinou dodrzuji...........?

Dusan
6. července • 9:34

Taky Holandani jsou v Evrope oznacovani jako nejhorsi ridici a svorne nenavideni. Kdyz jedete s Nemcem v Nemecku, dojedete Holandana co jede na okrsce osmdesat a pred zatackami ubira na sedesat, tak Nemec rekne jenom "no jo Holandan" a uz hleda jak ho predject. Z NL bych si priklad rozhodne nebral.

petr
8. července • 9:20

Souhlasim, ridici v NL mi taky nekdy pijou krev. Ja jen chtel tim prispevkem rici, ze ikdyz maji v Nizozemi daleko lepsi silnice, dalnice i vozovy park neni tak zastaraly, jako u nas, tak maji pomerne prisne rychlostni limity a svete div se, VETSINA ridicu je DODRZUJE. Mozna, ze se ridicum v NL jejich silnicni zakon taky zrovna nezamlouva, ale na silnicich to moc poznat nejde.....
Taky u nich i v NSR ridi auto daleko vice duchodcu. Staci zaparkovat pred nejaky supermarket a clovek se nestaci divit s jakym autem to babicky a dedove prijeli na nakup. A je jasne, ze takovi to starsi lide provoz nekdy "brzdi" a jejich reakce jsou ponekud zpomalene, a presto ostatnim ridicum nejsou tolik na obtiz, tak jako u nas - a to jich v CR nejezdi zdaleka tolik. Je to vsechno o toleranci a ohleduplnosti.

Haldo
5. července • 15:33

vo vcerajsich nemeckych spravach (konkretne Nacht Journal na RTL) venovali dost casu o tom, ako mesta doslova zneuzivaju zakon ktory plati v DE a umoznuje davat radary na NEBEZPECNE miesta. Lenze mesta si to vylozili po svojom a su vsade...a zacina tam celkom velky boj o odstaranenie radarov z niektorych usekov lebo sa jedna iba o vypalne, nic ine.Cize, ak budu na naozaj nebezpecnych miestach radary a policia prosim. Ale dnesny stav to neukazuje. Vacsinou su iba na velmi dobre znamych miestach. A jazdit nebezpecne sa da aj ked MPR neprekrocim (vlastna skusenost pocas prveho roka za volantom, nastastie som akurat iba dost vystrasil par vodicov, ziadne ine nasledky).

Pepa
7. července • 13:24

znáš Vlkov pod Oškobrhem,tak je po "kámoších" stále suchej flek

mrazik
5. července • 19:00

Nejenom v Nemecku, ale i v Anglii a obavam se, ze nejen tam.

Bo2
5. července • 12:26

Prosím, nevytahujte tady zase rok 89 a co bylo předtím. To je typický příklad toho, že neumíte argumentovat. To že se tyto dva pojmy zneužívaly v režimu, který byl schopný zneužít i hodnoty a pojmy, jako je demokracie, pluralita názorů, právní stát, svoboda, sociální stát a další, není pochyb, že se zneužívaly i pojmy konstruktivní a objektivní kritika. Prosím, budme korektní a nechtějte po mně, abych se vyjadřoval k tak nízký poznámkám, které se nad to netýkají této diskuze. Prosím, buďme korektní. Oba zmíněné pojmy najdete snadno na internetu. K tomu, co jste psal ve druhém článku: Vaše řešení, které jste uvedl, se běžne praktikují na našich dálnicích a rychlostních komunikacích ba co více i na okreskách. Proto nevidím důvod, proč policii kritizovat? Dokonce jsem byl sám svědkem několika těchto postupů policie. Možná máte pocit, že se to na komunikacích po kterých jezdíte vy nejčastěji, neděje. Proto Vám radím, obraťte se na příslušný orgán dopravní policie a podejte podnět ke kontrole na zmíněném úseku. Samozřejmě, že by tyto věci měla vyhodnocovat především policie v součinnosti s jinými správními orgány, ale každý systém má své mezery a chybující lidský faktor. Proč více nezapojit veřejnost do bezpečnosti na silnicích. Líbí se mi např iniciativa českých rádií v podobě různých andělu, kteří hlásí nebezpečné situace na silnicch. Méně však už to, že hlásí policejňí hlídky. Tím pak vlastně znemožnují výkon policejní práce. Dále se mi nelíbí, že tady někdo obhajuje antiradary. To mi taky nepřijde úplně v pořádku.Všechno je to samozřejmě především o lidech, o jejich zkušenostech, znalostech a schopnostech pochopit, co znamenají slova ohleduplnost, slušnost a respekt. Kdyby to Ti lidé věděli, nebylo by třeba předpisů ani policie. Je to stejné jako s Vámi. Kdybyste vědel, resp. znal a chápal význam pojmů objektivní a konstruktivní kritika, nepsal byste články neobjektivně a nekonstruktivně a nadto byste se vyhnul přízemním poznámce o době před rokem 89, jež jistě ne jen ve mě vyvolává pochyby, zda-li se o problému chcete vůbec věcně bavit.Bohužel nemám již více času i tak Vám děkuji za Vaši odpověď a přeji ať se celé vaší redakci dobře daří a ať vás vaše práce baví. Většina Vašich testů a informací je příjemným zpestřením při relaxaci po těžkém dnu. Mějte se...

mrazik
5. července • 13:08

Stale premyslim, v jakem svete to zijete, ale realite se to nepriblizuje ani nahodou.

Mar tin
11. července • 10:08

Musím potvrdit z osobní zkušenosti názor autora, že policie jde spíše po kvantitě pokutovaných řidičů než po odchytávání nebezpečných řidičů. Osobně jsem již nazbýral 6 bodů. Jezdím denně a bez auta si to neumím představt a mít řidičák je pro mě nutností. Nejsem žádný pirát silnic a přes to jsem byl vždy pokutován za rychlou jízdu a to o více než 20 km. Jednou to bylo v Praze kde jsem na 50 jel 83. Jednalo se o dvouproudovou silnici. V jednom pruhu jel autobus , silnice byla do kopce . Mám auto o výkonu 3000. Při předjíždění autobusu jsem prostě nekoukal na tachometr, ale chtěl jsem ho předjed co nejrychleji. Samozřejmě zrovna v okamžiku těsně před předjetím mě zrovna změřili a hned mě to stálo 2500 a - 3 body. Od té doby jsem všude jezdil přesně dle předpisů, aby se mi nic podobného nestalo. Kolikrát jsem zažil kritické situace spíše proto, že jsem stále kontroloval tachometr , abych nepřekročil rychlost. Po více jak pěti měsících jsem však jel po dálnici. Po skončení dálnice bylo hned omezení na 70 km. Místo toho, abych to hned na místě zabrzdil a ohrozil řidiče za mnou jsem to nechal volně klesat. Přede mnou byl dlouhý a bezpečný úsek, kde se rychlost mohla na těch 70 km dostat tím , že jsem sundal nohu z plynu a pozvolně docílit 70 km asi 100 metrů za značkou. Samozřejmě opět mě tam změřili 103 km , mezitím již jsem stačil zvolnit - sundal jsem nohu z plynu hned jak jsen prostě značku uviděl, tak jsem to považoval z dopravního hlediska za bezpečnější. Díky tomu že je to během 5 měsíců podruhé a to více jak o 10 km mi teď nyní vážně hrozí , že mi řidičák zabaví. Nejsem pirát silnic , jak jsem již napsal, skutečně musím objektivně přiznat, že jsem přestupky spáchal, ale plně souhlasím s autorem, že by policie se měla zaměřit na nebezpečné řidiče a nebezpečné úseky ( silnice před školami atd.) než na to, kolik takových řidičů jako jsem já dostala ze silnice díky tomu, že stála na místě, kde se skutečně řidiči přestupků dopouští, ale nikoho neohrožují a dle mě se i počínají vzhledem k bezpečnosti silničního provozu správně !!! Mělo by jít vždy o plynulost a bezpečnost a nikoli o to, jak pokutovat co nejvíce řidičů a vykázat, jak policie tvrdě pracuje a nás chrání před takovými "bezohlednými řidiči" viz. můj případ.

ABC
5. července • 11:50

1. To, že chytá na ulici kde je to pohodlnější a ne o ulici dál kde jezdí ten váš zabiják jsou vaše doměnky, že ano? Můžete ukázat fakta?
2. S tím se dá vesměs souhlasit, ale jak sám uvádíte hned na začátku policie má omezený počet zdrojů jak lidských, tak finančních.Nemyslete si, že jenom vy víte co s tím. Návrhů by bylo tisíce, ale k jejich realizaci je potřeba trošku víc.. Co takhle využít ty brány na chytání těch pirátů silnic? A jo já zapomněl, tohle by se vám vlastně nelíbilo to by bylo omezování svobody.. Musíte si sám rozmyslet co chcete a ne jednat stylem kam vítra tam plášť.

ABC
5. července • 11:10

podpis!

Pepa
5. července • 11:00

1.) v lidech
2.) v lidech
3.) v lidech

Mr. Proper
5. července • 10:45

Souhlasim. Trochu toho stat muze udelat - v autoskolach by mohlo byt povinne video, jakysi sestrih zaberu z prace hasicu/ zachranky (prace pri nehodach, jakesi soft-hard nehodove porno). Dobra otazka je jak donutit autoskolu, aby toto video vzdy pustili, nejak by se to udelat dalo. V pripade zavineni tezke ci smrtelne nehody, treba prace na ARO nebo nejakej ostrejsi kurz. Jinak trend nehodovosti podle me roste proto, ze roste pocet aut, kazdej 18 letej jouda (taky jsem jim byl:), ma na to aby mel svoji karu. Pak to tak vypada.

ABC
5. července • 10:39

Uviděl sem nadpis a hned mi bylo jasné kdo je autorem.. :-/

mayklmaykl
5. července • 10:58

bohužel má ale pravdu...
mimochodem POČET USMRCENÝCH SE POČÍTÁ TAKÉ DLE JINÉ METODIKY!!! mrtvým z autonehody už není ten kdo zemře do 72h po nehodě ale jen do 24h.... o čem to teda je že..

franta
5. července • 11:22

Konečně to někdo řekl, že nynější politici a policie porovnávají hrušky s jablkama. To se to vyzdvihují zásluhy a přínosy bodového systému!

ABC
5. července • 11:04

A co jako? Takže počet mrtvých je způsobem bodovým systémem? Kdo nedodržuje předpisy tak musí počítat s újmou. Bohudík.

igi
8. července • 18:32

Bohužel ne vždy odjíždí v igelitovým pytli viník...

Mi.
5. července • 11:09

to tu ale nikdy nevyvrací ... jde o to, že bodovej systém je sám o sobě není samospásný jak si mnozí myslí. Vyžaduje práci policie - a tím se dostáváme k tomu, že mnoho nástrojů měli ještě před bodovým systémem a nevyužívali je. Bylo naivní si tedy myslet, že bodový systém vše změní. Omyl.

ABC
5. července • 11:13

Souhlas, ale tohle si snad nemyslel nikdo. Praktikují ho v jiných zemích, proč ne u nás? S výši bodů za určitá provinění atd. se samozřejmě pracovat má a mělo by. Těžko se tady něco změní jako mávnutím kouzelného proutku, je na tom potřeba pracovat a dovést to do "schopného" stavu, ale v tomhle pomůže jedině čas a zkušenosti všech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
5. července • 11:37

V různých zemích se paraktikuje mnoho věcí a budeme je všechyn přebírat?Ale k věci. Samotný bodový systém nevadí velkému počtu řidičů, ani mi nijak nevadí. Myslím, že to, co lidem na bodovém systému vadí, je to, jak je nesmyslně poskládán, tedy to, za co trestá, jak moc trestá apod.

ABC
5. července • 11:41

Proč bychom měli přebírat všechny? Vidíte a velkému počtu to jak je poskládán, tedy za co trestá a jak moc nevadí vůbec. Hmm a co včíl?

XXX
5. července • 12:10

Já plně souhlasím s Radkem O. Dyť je to ubohý co ten slavnej systém předved. Statistika (moje osobní) zatím je: ať pojedu jakkoli, nepřijde se na to a netřeba si lámat hlavu (není kdo by to zkontroloval přeci). Na vybraných místech silnic se ovšem periodicky objevují stále stejní lapači překročitelů rychlosti, kteří současně - když už tam dřepí - dovedou dále zkontrolovat světla, pásy a děti, u otrlých povah přidají ještě lékárničky a u ojetých žigulíků pak dezén a typ pneumatik. Tímto bedlivě dohlížejí na dodržování (těchto pěti - žádných jiných) pravidel provozu a kdo měl to štěstí že na tomto místě těchto 5 nedodrží, obdrží zasloužené body. Takže bychom mohli přepsat zákon na jednodušší a tak, aby víc reflektovat právě tuto praxi a na zbytek hodit bobek... Body dnes totiž dostane pouze ten kdo je mimořádně hloupej nebo má mimořádnou smůlu že byl nevhod na špatném místě. No a pak ještě ti co se někde vysekají, ale to nebylo primárním cílem předkladatelů zdá se. Čili exemplární tresty pro zcela neadekvátně vybrané hříšníky přesně jak Radek od začátku píše a kdo má tu smůlu že musí víc jezdit, logicky víc obdrží (jezdit výlučně dle předpisů znamená přijít o nervy a riskovat nehodu, okolní provoz jede úplně jinak).Jinak naše dopravní značení je taky tristní. Kdo zná např. důvod 80 od mostu přes Berounku přes Báně k Cukráku (jak je tam v kopci pak přechod kde je 50 - tak ale mluvím o těch 5km předem)?? Přeci jasný - obec. Protože hranice Prahy je až daleko na kopci a protože v obci lze na čtyřpruhu povolit max. o 30 víc jak 50, logicky dojdeme k 80. Co na tom že pro ní není žádný dopravně adekvátní důvod a že jedeme výlučně mezi poli ven z Prahy a před námi už nebude nic (do povodní bývala alej stromů teď jsou vykácené), jsme přeci stále v obci. Tak 80. Pozor nemluvím o tom přechodu, mluvím o celém úseku před ním. Pak obec skončí a důvod tím pomine - silnice sama je přitom ale stále stejná, jen povolená rychlost je tam najednou jinačí...Stejně tak světla. Bylo potřeba svítit, zákon řekl. Svítíme. Fajn, co se stalo? Nic. A to navíc v souběhu s dalšími opatřeními - kde je tedy ten proklamovaný synergy efekt?? (výsledek se souběhem více pozitivních jevů zlepší o více než by udělal prostý součet dopadů každého jednoho z nich - volná definice). Takže svítíme zdá se jen proto že si to zákon přeje a protože to tak předkladatel navrhl. Výsledek je že pak potkáváme favority s dálkovkama, tu a tam zhaslého provinilce a spoustu aut svítící stylem každej pes jiná ves a jednooké xenonisty s druhým fialovým těsně před smrtí, ale co...Je vlastností východoevropských kultur omezit maximum, nařídit maximum a pak čekat na spásu - zřejmě tedy tam stále patříme s tímhle přístupem. Kdo viděl jezdit auta např. po Paříži (šestipruh u vítězného oblouku ale obecně kdekoli) a představí si tuhle hustotu, plynulost a ohleduplnost u nás...??? Utopie, to se nikdy nenaučíme a naším bodovým systémem s celkem trapným pokutováním +5km/h tam kde to nevadí směřujeme krapet jinam...

ABC
5. července • 12:35

Vám se nelíbí tohle, tamtomu zase támhleto. Prostě někde se ta hranice najít musí a spokojeni všichni nebudou nikdy. Je to v lidech a body nebody na tom nic nezmění..

martin
6. července • 0:12

problem je,ze s tymto systemom nie je spokojny prakticky nikto.

ABC
6. července • 11:43

A to si přišel jak?

roti
5. července • 9:57

Chyba je jako v drtivé většině případů mezi sedačkou a volantem.:-/

Shi
5. července • 11:02

Ano, chybu nakonec dělá vždy řidič, ale mizerná práce tuzemských dopravních inženýrů sedících na lokálních odborech dopravy i na ministerstvech, má na nehodovosti lví podíl.
V zahraničí je na silnicích provedena hromada úprav, která řidiči pomáhají chovat se bezpečně. U nás nic. V zahraničí je kvalita povrchu a zejména kvalita tvaru silnice někde úplně jinde. Silnice tam řidiče drží, zatímco u nás jsou místa, kdy má silnice snahu řidiče vykopnout ven. V zimě nebo za mokra jsou taková místa opravdu lahůdkou, ale špatný je pochopitelně ten řidič.Za některé úseky silnic by měla jít kolaudační komise nebo příslušný úředník, který je zodpovědný za dopravní značení buď do blázince, nebo do vězení. Zkorumovaní nebo idioti - je to v konečném důsedku jedno, stejně viníkem pak bude řidič.

Tom
3. srpna • 15:45

ANO, TOTO JE VELMI KVALITNÍ NÁZOR.

igi
8. července • 18:30

fotky se nedají vymazat. Podivej nekdy - když jedou 3 auta za sebou nad limit - většinou se podačí odchytit max 2 kousky. Třetí prostě má kliku a odjede. Kdyby mu to pak přišlo poštou - osoba bízká atd. :-P.

Bo2
5. července • 11:17

Souhlasím. Kvalita silnic a značení je kolikrát tristní. Podle mého názoru, by se na schvalování komunikace a jejiho značení měli podílet především dopravní policisté - šovéři, tak nějak zpovolání. Mám na mysli zkušené a školené řidiče v uniformách dopravních policistů. Je to hodně o vzdělávání. Pokud bych měl uvést konkrétní místo pro inspiraci, pak je to Německo. Způsob, jakým se tam dopravní policije prezentuje, by měl být vzore, pro celou Evropu. Samozřéjmě až na vyjímečné případy. Taky jsou to jenom lidé, co občas špatně vyspí, ale to je opravdu mizivé procento všech zásahů.

Vana666
5. července • 10:40

stejně je většina nehod jen z nepozornosti, přehlédnutí apod. Na tohle těžko nějaký bodový systém zabere
A ty nejtragičtější případy, kdy se partička ve tři ráno vrací z diskotéky a omotají auto kolem stromu taky nezastaví žádné body, snad jen nějaká výchovaBody jsou snad dobré aby ti co totálně pohrdají okolím nejezdili jako prasata, ale to by zase chtělo změnu v přístupu policie

Milos M.
5. července • 11:01

Presne tak, kolikrat jsem se nacapal kdyz jsem cumel po okoli, pak jsem se koukl pred sebe a tam stalo auto ze bude odbocovat... A z 90 na 0 na par metrech se pak blbe brzdi:-P Diskotekovi ochmelci vzdycky budou, kdyz se nekdo napije tak pak body stejne neresi a nakej sprint pred kamosema klidne daj.. A bodovej system?? HAHAHA... Stejne na to doplacej ty co ve meste jeli o 5 kilometru vic a ty co na stejnejch mistech jezdej po nocich 150 nemaj celni SPZ a fizlove nekde chrapou, takze je to uplne k ho.nuB-]Jo a jeste neco, jeste ze jsme v Ceske korupcni Republice - diky tomu jeste zavodni jezdci nemaji zadne body kdyz daji fizlovy 3000 na pívo a pak si to s Audi S8 metelej dal, co dodat - proste zaboha ve svy Felicii neprekrocte rychlost nebo si za to jako obycejny obcan pujdete pomalu sednout...

tomtom
5. července • 13:59

pojď někdy na radar, stoupni si do silnice a zastav blba co jede 88 v 50 radar se nastaví vždy +3 km a někde až 13 km navíc to zaprvé dále fotky se nedají z radaru vymazat tak je to nastavený takže žádný 3000 tisíce do kapsy to zadruhý pokud jsi uplácel nebo se necháš uplácet nesrovnávej podle sebe

Doporučujeme

Články odjinud