Dopravní omezení na dálnici D1 začnou devátého května

Devátého května začínají stavební práce na dálnici D1. S tím jsou spojená i omezení dopravy v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš.
Dopravní omezení na dálnici D1 začnou devátého května

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy již předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.

Klepněte pro větší obrázek
Současná podoba dálnice D1.

Nyní je konečně stanovený termín k zahájení prací, který vyplynul z harmonogramu rekonstrukce dálnice D1. Letos se mají opravovat čtyři úseky, celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun.

Během první etapy prací se na dálnici začnou stavět dopravně informační omezení a začnou práce na rozšiřování dálnice.

„Volbu termínu ovlivnily ohledy na státní svátek 8. května, během kterého se očekává intenzivnější doprava na prodloužený víkend. Proto práce začnou až po svátečním dnu,“ uvedl Jan Studecký, mluvčí modernizace dálnice D1.

Nejprve se podle ŘSD bude rozšiřovat postranní jízdní pás, což potrvá do června, kdy by se mělo začít pracovat ve středním dělícím pásu.

Žádost o povolení uzavírek musí ještě schválit ministerstvo dopravy. Podle ŘSD jde o poslední administrativní krok a předpokládá vydání kladného stanoviska. Konkrétní harmonogram uzavírek se bude podle Vápeníkové ještě v průběhu stavby dolaďovat podle aktuálních potřeb.

Zahájení prací na dvou zbylých úsecích mezi Šternovem a Psáři a Loktem a Hořicemi bude následovat. V příštím týdnu by podle Vápeníkové měly být k podpisu připravené vzájemně odsouhlasené smlouvy se zhotoviteli, kterými jsou společnosti Eurovia CS a sdružení společností Colas a Por.

Klepněte pro větší obrázek

Výsledné ceny za stavební práce se v rámci výběrových řízení podařilo snížit o desítky procent. Celkem ve všech čtyřech uzavřených tendrech dosáhla hodnota zakázek necelých 2,4 miliardy korun proti předem očekávaným 3,7 miliardy korun.

V posledním z balíku vloni vyhlášených tendrů je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži, kde se proti výsledkům výběrového řízení odvolala společnost Eurovia CS k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten v úterý výběrové řízení prostřednictvím předběžného opatření pozastavil.

Zdroj: E15.cz

Foto: ŘSD
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

včera | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků