Dopravní nehoda: Oprava rozpočtem

První věc při vyřizování dopravní nehody na pojišťovně, je nehodu pojišťovně nahlásit. Poté, co ji pojišťovna zaregistruje a přidělí likvidátora, může začít samotná likvidace.
Dopravní nehoda: Oprava rozpočtem
První nezbytný krok je prohlídka havarovaného vozidla. Tu má na starosti buď likvidátor nebo servis, jenž je smluvním partnerem pojišťovny. V každém případě v momentě, kdy znáte likvidátora, vyžadujte prohlídku.

Od zápisu poškození, které likvidátor vyhotoví, se odvíjí další jednání s pojišťovnou. Při velkém poškození se může stát, že pojišťovna havarovaný vůz bude považovat za totální škodu a podle toho se bude řídit další postup. Pokud však škoda bude pouze parciální, máte dvě možnosti. Buď opravit auto za své peníze a na pojišťovnu pak doložit fakturu, nebo požádat o likvidaci rozpočtem. Jaké to má výhody?

Ne vždy musíte mít dostatek finančních prostředků, protože dopravní nehoda se obvykle v rodinném či firemním rozpočtu neplánuje. Pojišťovna pak na základě prohlídky stanoví ceny podle autorizovaného servisu a takto spočítané pojistné plnění poškozenému vyplatí. Tím pádem by s prostředky na opravu vozidla neměl být problém. Kde a jak se bude opravovat, to už záleží jen a pouze na poškozeném.

Když už vás někdo nabourá, tak není důvod, abyste kvůli němu museli vynakládat ještě další prostředky na odstranění způsobených škod, když vám je může poskytnout viníkova pojišťovna. Vy jste si nevybrali, že vás někdo nabourá a nikdo nemá nárok požadovat po vás, abyste kvůli tomu ještě něco platili

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků