Dopravní nehoda: Oprava rozpočtem

První věc při vyřizování dopravní nehody na pojišťovně, je nehodu pojišťovně nahlásit. Poté, co ji pojišťovna zaregistruje a přidělí likvidátora, může začít samotná likvidace.
Dopravní nehoda: Oprava rozpočtem
První nezbytný krok je prohlídka havarovaného vozidla. Tu má na starosti buď likvidátor nebo servis, jenž je smluvním partnerem pojišťovny. V každém případě v momentě, kdy znáte likvidátora, vyžadujte prohlídku.

Od zápisu poškození, které likvidátor vyhotoví, se odvíjí další jednání s pojišťovnou. Při velkém poškození se může stát, že pojišťovna havarovaný vůz bude považovat za totální škodu a podle toho se bude řídit další postup. Pokud však škoda bude pouze parciální, máte dvě možnosti. Buď opravit auto za své peníze a na pojišťovnu pak doložit fakturu, nebo požádat o likvidaci rozpočtem. Jaké to má výhody?

Ne vždy musíte mít dostatek finančních prostředků, protože dopravní nehoda se obvykle v rodinném či firemním rozpočtu neplánuje. Pojišťovna pak na základě prohlídky stanoví ceny podle autorizovaného servisu a takto spočítané pojistné plnění poškozenému vyplatí. Tím pádem by s prostředky na opravu vozidla neměl být problém. Kde a jak se bude opravovat, to už záleží jen a pouze na poškozeném.

Když už vás někdo nabourá, tak není důvod, abyste kvůli němu museli vynakládat ještě další prostředky na odstranění způsobených škod, když vám je může poskytnout viníkova pojišťovna. Vy jste si nevybrali, že vás někdo nabourá a nikdo nemá nárok požadovat po vás, abyste kvůli tomu ještě něco platili

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků