Dopravní nehoda? Nebojte se pojišťovny.

Na německých silnicích se dnes pohybuje více než 45 miliónů automobilů, z toho jich je každoročně 8 miliónů účastníky dopravních nehod.
Dopravní nehoda? Nebojte se pojišťovny.

To znamená, že, statisticky vzato, se každého řidiče týká jedna dopravní nehoda za pět let. V České republice to není o mnoho lepší.

V případě, že řidič dopravní nehodu nezavinil, ale jeho auto je poškozené, ví, že ho má pojišťovna viníka odškodnit z jeho povinného ručení. Tím však většinou veškeré znalosti končí. Na jak vysoké odškodnění má nárok, jak rychle to má být vyřízeno či na co si dávat pozor – to vše laik většinou neví, a tak se může snadno stát, že na první pohled jednoduchý případ se bude táhnout dlouhé měsíce, protože pojišťovna bude něco stále prošetřovat, nebude mít všechny doklady, které potřebuje. popř. bude kompetentní pracovník na dovolené…

Ze zákona vyplývá, že povinnost doložit a prokázat výši škody spočívá na poškozeném. Kdo už byl účastníkem nějaké dopravní nehody, tak ví, že vyřízení odškodnění nějakou dobu trvá. Problém nastane, když je ta doba příliš dlouhá. Tomu se však dá zabránit, stačí, když bude poškozený vědět, na co všechno má od pojišťovny nárok a nespokojí se s tím, že mu nějaké peníze dá.

Měl by si nechat vysvětlit, za co a proč, resp. které doložené nároky mu pojišťovna neuznala. A pokud na to sám nemá čas, může pověřit někoho, kdo to za něj obstará. Nebo se můžete pokusit co nejrychleji sami záležitost vyřídit. K tomu ovšem potřebujete vědět, co od pojišťovny můžete a nemůžete čekat. V našem seriálu se vám pokusíme nastínit alespoň základní problémy, na které můžete narazit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků