Dopravní nehoda: Jak předejít průtahům v pojišťovně

Zdá se vám, že pojišťovna prošetřuje vaši pojistnou událost příliš dlouho? Příčina může být různá, někdy i oprávněná.
Dopravní nehoda: Jak předejít průtahům v pojišťovně
Ne však na první pohled v jasných případech, kdy je viník známý a nejsou žádné pochybnosti o průběhu dopravní nehody. Nejdůležitější pro rychlé vyřízení je dodat co nejdříve všechny potřebné podklady likvidátorovi. Obvykle to kromě zápisu o prohlídce vozu, který vyhotovil likvidátor nebo smluvní servis pojišťovny, jsou technický průkaz, relace policie, kopie řidičského a případně i občanského průkazu a doklad nebo alespoň číslo pojištění.

Na prohlídku s sebou stačí mít malý technický průkaz, originál řidičského a občanského průkazu (což má každý obvykle u sebe), likvidátor si tyto doklady může ověřit. Později si písemně vyžádá k nahlédnutí originál velkého technického průkazu, tady kopie v žádném případě nestačí. U leasingových nájemců, kteří nemají po dobu leasingového nájmu velký technický průkaz u sebe, to vypadá trochu jinak. Ti předloží kopii, ale většinou stačí, když leasingová společnost pošle kopii velkého technického průkazu faxem na pojišťovnu. Leasingový nájemce má stejně povinnost nahlásit dopravní nehodu i společnosti, takže tu problém nevzniká.

Relace policie není protokol o dopravní nehodě, jehož kopii dostane poškozený po nehodě od policistů přímo na místě, ten pojišťovně nestačí. Obvyklý postup sice je, že si pojišťovna na základě tohoto protokolu vyžádá relaci policie sama. Rychlejší však je, když si ji poškozený na příslušném dopravním inspektorátu poté, co nejlépe telefonicky zjistí tzv. číslo jednací své nehody, vyzvedne sám. Není-li nehoda komplikovaná, nedošlo-li ke zranění, ani nebyl u účastníků zjištěn alkohol a viník je známý, je relace k dispozici oproti občanskému průkazu zhruba za tři dny.

Po dodání veškerých výše zmíněných podkladů se ještě jednou u likvidátora přesvědčete, ať už telefonicky, nebo písemně, zda již má veškeré potřebné doklady. Pokud ano, pak má 15 dnů na to, aby vaši škodu likvidoval. Jestliže po uplynutí této doby pořád nebude šetření skončené, nezbývá vám, než likvidátora znovu kontaktovat a urgovat své nároky. Může se sice vymlouvat, že má příliš práce, popř. byl na dovolené, ale to by vás vůbec nemuselo zajímat, protože to je věc pojišťovny. Její povinností je zlikvidovat pojistnou událost do 15 dnů po doložení veškerých potřebných podkladů. Pokud to konkrétní likvidátor nezvládne, měl být případ přidělen někomu jinému.

Na každý pád bych u důležitých věcí (např. dotazu, zda již má likvidátor všechny potřebné doklady, či urgence po době delší jak 15 dnů ode dne, kdy měl v ruce všechny potřebné podklady) volila spíše písemnou formu. Stejně tak je dobré buď si přímo u likvidátora ověřit, jestli váš dopis obdržel, nebo ho donést ve dvou vyhotoveních přímo do pojišťovny a tam jedno dát na přepážku nebo podatelnu, odkud to likvidátor dostane, a na druhé si nechat potvrdit převzetí dopisu pracovníkem pojišťovny. Takový přístup vám může zajistit jediné – urychlení vyřízení události v pojišťovně. A čím dřív se to vyřídí, tím dřív dostanete peníze, které vám náleží.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků