Dopravní nehoda: Jak předejít průtahům v pojišťovně

Zdá se vám, že pojišťovna prošetřuje vaši pojistnou událost příliš dlouho? Příčina může být různá, někdy i oprávněná.
Dopravní nehoda: Jak předejít průtahům v pojišťovně
Ne však na první pohled v jasných případech, kdy je viník známý a nejsou žádné pochybnosti o průběhu dopravní nehody. Nejdůležitější pro rychlé vyřízení je dodat co nejdříve všechny potřebné podklady likvidátorovi. Obvykle to kromě zápisu o prohlídce vozu, který vyhotovil likvidátor nebo smluvní servis pojišťovny, jsou technický průkaz, relace policie, kopie řidičského a případně i občanského průkazu a doklad nebo alespoň číslo pojištění.

Na prohlídku s sebou stačí mít malý technický průkaz, originál řidičského a občanského průkazu (což má každý obvykle u sebe), likvidátor si tyto doklady může ověřit. Později si písemně vyžádá k nahlédnutí originál velkého technického průkazu, tady kopie v žádném případě nestačí. U leasingových nájemců, kteří nemají po dobu leasingového nájmu velký technický průkaz u sebe, to vypadá trochu jinak. Ti předloží kopii, ale většinou stačí, když leasingová společnost pošle kopii velkého technického průkazu faxem na pojišťovnu. Leasingový nájemce má stejně povinnost nahlásit dopravní nehodu i společnosti, takže tu problém nevzniká.

Relace policie není protokol o dopravní nehodě, jehož kopii dostane poškozený po nehodě od policistů přímo na místě, ten pojišťovně nestačí. Obvyklý postup sice je, že si pojišťovna na základě tohoto protokolu vyžádá relaci policie sama. Rychlejší však je, když si ji poškozený na příslušném dopravním inspektorátu poté, co nejlépe telefonicky zjistí tzv. číslo jednací své nehody, vyzvedne sám. Není-li nehoda komplikovaná, nedošlo-li ke zranění, ani nebyl u účastníků zjištěn alkohol a viník je známý, je relace k dispozici oproti občanskému průkazu zhruba za tři dny.

Po dodání veškerých výše zmíněných podkladů se ještě jednou u likvidátora přesvědčete, ať už telefonicky, nebo písemně, zda již má veškeré potřebné doklady. Pokud ano, pak má 15 dnů na to, aby vaši škodu likvidoval. Jestliže po uplynutí této doby pořád nebude šetření skončené, nezbývá vám, než likvidátora znovu kontaktovat a urgovat své nároky. Může se sice vymlouvat, že má příliš práce, popř. byl na dovolené, ale to by vás vůbec nemuselo zajímat, protože to je věc pojišťovny. Její povinností je zlikvidovat pojistnou událost do 15 dnů po doložení veškerých potřebných podkladů. Pokud to konkrétní likvidátor nezvládne, měl být případ přidělen někomu jinému.

Na každý pád bych u důležitých věcí (např. dotazu, zda již má likvidátor všechny potřebné doklady, či urgence po době delší jak 15 dnů ode dne, kdy měl v ruce všechny potřebné podklady) volila spíše písemnou formu. Stejně tak je dobré buď si přímo u likvidátora ověřit, jestli váš dopis obdržel, nebo ho donést ve dvou vyhotoveních přímo do pojišťovny a tam jedno dát na přepážku nebo podatelnu, odkud to likvidátor dostane, a na druhé si nechat potvrdit převzetí dopisu pracovníkem pojišťovny. Takový přístup vám může zajistit jediné – urychlení vyřízení události v pojišťovně. A čím dřív se to vyřídí, tím dřív dostanete peníze, které vám náleží.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků