Dopravní nehoda: Jak předejít průtahům v pojišťovně

Zdá se vám, že pojišťovna prošetřuje vaši pojistnou událost příliš dlouho? Příčina může být různá, někdy i oprávněná.
Dopravní nehoda: Jak předejít průtahům v pojišťovně
Ne však na první pohled v jasných případech, kdy je viník známý a nejsou žádné pochybnosti o průběhu dopravní nehody. Nejdůležitější pro rychlé vyřízení je dodat co nejdříve všechny potřebné podklady likvidátorovi. Obvykle to kromě zápisu o prohlídce vozu, který vyhotovil likvidátor nebo smluvní servis pojišťovny, jsou technický průkaz, relace policie, kopie řidičského a případně i občanského průkazu a doklad nebo alespoň číslo pojištění.

Na prohlídku s sebou stačí mít malý technický průkaz, originál řidičského a občanského průkazu (což má každý obvykle u sebe), likvidátor si tyto doklady může ověřit. Později si písemně vyžádá k nahlédnutí originál velkého technického průkazu, tady kopie v žádném případě nestačí. U leasingových nájemců, kteří nemají po dobu leasingového nájmu velký technický průkaz u sebe, to vypadá trochu jinak. Ti předloží kopii, ale většinou stačí, když leasingová společnost pošle kopii velkého technického průkazu faxem na pojišťovnu. Leasingový nájemce má stejně povinnost nahlásit dopravní nehodu i společnosti, takže tu problém nevzniká.

Relace policie není protokol o dopravní nehodě, jehož kopii dostane poškozený po nehodě od policistů přímo na místě, ten pojišťovně nestačí. Obvyklý postup sice je, že si pojišťovna na základě tohoto protokolu vyžádá relaci policie sama. Rychlejší však je, když si ji poškozený na příslušném dopravním inspektorátu poté, co nejlépe telefonicky zjistí tzv. číslo jednací své nehody, vyzvedne sám. Není-li nehoda komplikovaná, nedošlo-li ke zranění, ani nebyl u účastníků zjištěn alkohol a viník je známý, je relace k dispozici oproti občanskému průkazu zhruba za tři dny.

Po dodání veškerých výše zmíněných podkladů se ještě jednou u likvidátora přesvědčete, ať už telefonicky, nebo písemně, zda již má veškeré potřebné doklady. Pokud ano, pak má 15 dnů na to, aby vaši škodu likvidoval. Jestliže po uplynutí této doby pořád nebude šetření skončené, nezbývá vám, než likvidátora znovu kontaktovat a urgovat své nároky. Může se sice vymlouvat, že má příliš práce, popř. byl na dovolené, ale to by vás vůbec nemuselo zajímat, protože to je věc pojišťovny. Její povinností je zlikvidovat pojistnou událost do 15 dnů po doložení veškerých potřebných podkladů. Pokud to konkrétní likvidátor nezvládne, měl být případ přidělen někomu jinému.

Na každý pád bych u důležitých věcí (např. dotazu, zda již má likvidátor všechny potřebné doklady, či urgence po době delší jak 15 dnů ode dne, kdy měl v ruce všechny potřebné podklady) volila spíše písemnou formu. Stejně tak je dobré buď si přímo u likvidátora ověřit, jestli váš dopis obdržel, nebo ho donést ve dvou vyhotoveních přímo do pojišťovny a tam jedno dát na přepážku nebo podatelnu, odkud to likvidátor dostane, a na druhé si nechat potvrdit převzetí dopisu pracovníkem pojišťovny. Takový přístup vám může zajistit jediné – urychlení vyřízení události v pojišťovně. A čím dřív se to vyřídí, tím dřív dostanete peníze, které vám náleží.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků