Dopravní chytáky a pokuty v zahraničí? Zde je malý přehled

Až na Velkou Británii se v kontinentální Evropě jezdí vpravo a základní pravidla jsou na silnicích a dálnicích relativně stejná. Přesto jsou místní zvláštnosti, které byste před cestou na dovolenou za volantem vozu neměli při projíždění cizích krajů opominout.
Dopravní chytáky a pokuty v zahraničí? Zde je malý přehled

Do prázdnin sice ještě daleko, ale čím dřív se s neobvyklými pravidly a detaily seznámíte, tím víc peněz v létě utratíte. Například v Chorvatsku byste si měli dát pozor na zdejší povrchy.

Chorvatský asfalt je ve srovnání s ostatními silničními koberci v Evropě za deště, hlavně na jeho počátku, mnohem kluzčí. Zkušení řidiči tvrdí, že je „velmi kluzký“. Příčinou není nějak výrazně odlišný materiál, ale většinou vápencový prach navátý z blízkých pohoří.

V sousedním Slovinsku, kterým můžete, ale nemusíte na Jadran projíždět, neplatí přednost vozů na kruhovém objezdu. Tam je naopak v platnosti pravidlo pravé ruky – přednost má to auto, které na „kruháč“ najíždí. Takže pozor.

Kolik reflexních vest v autě máte? U nás se musí při silniční kontrole řidič prokázat alespoň jednou, tou pro sebe. Ostatní jsou doporučené.

V Rakousku je přikázáno – kolik míst má auto v technickém průkazu, tolik reflexních vest s sebou musí řidič vézt. I kdyby jel sám. Co kdyby nabral stopaře a měl na dálnici poruchu a všichni museli opustit vozidlo? S Rakouskou policií není radno diskutovat. Pokuta může vyjít až k 180 euro.

Výstražný trojúhelník, je až na Irsko a Maltu, povinný ve všech zemích Evropy. Kšeft mají španělští prodejci – v této zemi musíte mít v autě trojúhelníky hned dva. Ve Španělsku mějte ještě na paměti, že na čerpací stanici musíte mít vypnutý mobil a řidič, který nosí dioptrické brýle, musí mít ve voze ještě jedny náhradní.

Pokud máte ve voze antiradar, či jiné protiradarové zařízení (rušička, upozornění na měření rychlosti), dejte si pozor v Německu, Švýcarsku, Francii a Irsku. V Německu hrozí kromě pokuty (cca 75 euro) zabavení zařízení. Ve Švýcarsku vyhledává policie radary i u parkujících aut. Za jeho odhalení je až 200 euro pokuty či ekvivalent ve švýcarských francích.

Drahý je v Německu zvednutý prostředníček. Může vás vyjít na neuvěřitelné 4 až 6 tisíc euro. Podstatně levnější (10 euro) je pokuta za příliš hlasitou hudbu v autě (není stanoven počet decibelů, ale řidič by měl v autě slyšet houkání sirén záchrany, policie, nebo hasičů).

U severních sousedů v Polsku se při policejní kontrole chovejte jako v Americe. dejte ruce na volant, čekejte a nevystupujte z vozu.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků