Dopravní chytáky a pokuty v zahraničí? Zde je malý přehled

Až na Velkou Británii se v kontinentální Evropě jezdí vpravo a základní pravidla jsou na silnicích a dálnicích relativně stejná. Přesto jsou místní zvláštnosti, které byste před cestou na dovolenou za volantem vozu neměli při projíždění cizích krajů opominout.
Dopravní chytáky a pokuty v zahraničí? Zde je malý přehled

Do prázdnin sice ještě daleko, ale čím dřív se s neobvyklými pravidly a detaily seznámíte, tím víc peněz v létě utratíte. Například v Chorvatsku byste si měli dát pozor na zdejší povrchy.

Chorvatský asfalt je ve srovnání s ostatními silničními koberci v Evropě za deště, hlavně na jeho počátku, mnohem kluzčí. Zkušení řidiči tvrdí, že je „velmi kluzký“. Příčinou není nějak výrazně odlišný materiál, ale většinou vápencový prach navátý z blízkých pohoří.

V sousedním Slovinsku, kterým můžete, ale nemusíte na Jadran projíždět, neplatí přednost vozů na kruhovém objezdu. Tam je naopak v platnosti pravidlo pravé ruky – přednost má to auto, které na „kruháč“ najíždí. Takže pozor.

Kolik reflexních vest v autě máte? U nás se musí při silniční kontrole řidič prokázat alespoň jednou, tou pro sebe. Ostatní jsou doporučené.

V Rakousku je přikázáno – kolik míst má auto v technickém průkazu, tolik reflexních vest s sebou musí řidič vézt. I kdyby jel sám. Co kdyby nabral stopaře a měl na dálnici poruchu a všichni museli opustit vozidlo? S Rakouskou policií není radno diskutovat. Pokuta může vyjít až k 180 euro.

Výstražný trojúhelník, je až na Irsko a Maltu, povinný ve všech zemích Evropy. Kšeft mají španělští prodejci – v této zemi musíte mít v autě trojúhelníky hned dva. Ve Španělsku mějte ještě na paměti, že na čerpací stanici musíte mít vypnutý mobil a řidič, který nosí dioptrické brýle, musí mít ve voze ještě jedny náhradní.

Pokud máte ve voze antiradar, či jiné protiradarové zařízení (rušička, upozornění na měření rychlosti), dejte si pozor v Německu, Švýcarsku, Francii a Irsku. V Německu hrozí kromě pokuty (cca 75 euro) zabavení zařízení. Ve Švýcarsku vyhledává policie radary i u parkujících aut. Za jeho odhalení je až 200 euro pokuty či ekvivalent ve švýcarských francích.

Drahý je v Německu zvednutý prostředníček. Může vás vyjít na neuvěřitelné 4 až 6 tisíc euro. Podstatně levnější (10 euro) je pokuta za příliš hlasitou hudbu v autě (není stanoven počet decibelů, ale řidič by měl v autě slyšet houkání sirén záchrany, policie, nebo hasičů).

U severních sousedů v Polsku se při policejní kontrole chovejte jako v Americe. dejte ruce na volant, čekejte a nevystupujte z vozu.
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků