Dopravní chytáky a pokuty v zahraničí? Zde je malý přehled

Až na Velkou Británii se v kontinentální Evropě jezdí vpravo a základní pravidla jsou na silnicích a dálnicích relativně stejná. Přesto jsou místní zvláštnosti, které byste před cestou na dovolenou za volantem vozu neměli při projíždění cizích krajů opominout.
Dopravní chytáky a pokuty v zahraničí? Zde je malý přehled

Do prázdnin sice ještě daleko, ale čím dřív se s neobvyklými pravidly a detaily seznámíte, tím víc peněz v létě utratíte. Například v Chorvatsku byste si měli dát pozor na zdejší povrchy.

Chorvatský asfalt je ve srovnání s ostatními silničními koberci v Evropě za deště, hlavně na jeho počátku, mnohem kluzčí. Zkušení řidiči tvrdí, že je „velmi kluzký“. Příčinou není nějak výrazně odlišný materiál, ale většinou vápencový prach navátý z blízkých pohoří.

V sousedním Slovinsku, kterým můžete, ale nemusíte na Jadran projíždět, neplatí přednost vozů na kruhovém objezdu. Tam je naopak v platnosti pravidlo pravé ruky – přednost má to auto, které na „kruháč“ najíždí. Takže pozor.

Kolik reflexních vest v autě máte? U nás se musí při silniční kontrole řidič prokázat alespoň jednou, tou pro sebe. Ostatní jsou doporučené.

V Rakousku je přikázáno – kolik míst má auto v technickém průkazu, tolik reflexních vest s sebou musí řidič vézt. I kdyby jel sám. Co kdyby nabral stopaře a měl na dálnici poruchu a všichni museli opustit vozidlo? S Rakouskou policií není radno diskutovat. Pokuta může vyjít až k 180 euro.

Výstražný trojúhelník, je až na Irsko a Maltu, povinný ve všech zemích Evropy. Kšeft mají španělští prodejci – v této zemi musíte mít v autě trojúhelníky hned dva. Ve Španělsku mějte ještě na paměti, že na čerpací stanici musíte mít vypnutý mobil a řidič, který nosí dioptrické brýle, musí mít ve voze ještě jedny náhradní.

Pokud máte ve voze antiradar, či jiné protiradarové zařízení (rušička, upozornění na měření rychlosti), dejte si pozor v Německu, Švýcarsku, Francii a Irsku. V Německu hrozí kromě pokuty (cca 75 euro) zabavení zařízení. Ve Švýcarsku vyhledává policie radary i u parkujících aut. Za jeho odhalení je až 200 euro pokuty či ekvivalent ve švýcarských francích.

Drahý je v Německu zvednutý prostředníček. Může vás vyjít na neuvěřitelné 4 až 6 tisíc euro. Podstatně levnější (10 euro) je pokuta za příliš hlasitou hudbu v autě (není stanoven počet decibelů, ale řidič by měl v autě slyšet houkání sirén záchrany, policie, nebo hasičů).

U severních sousedů v Polsku se při policejní kontrole chovejte jako v Americe. dejte ruce na volant, čekejte a nevystupujte z vozu.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků