Doprava ve městech by se měla vyvíjet i podle potřeb cyklistů

22 komentářů

trent
7. května • 20:26

Může mi velectěná redakce sdělit, proč na autoserveru je cyklistická agitka? Tomu fakt nerozumím.
Nebo jinak...Co má bicikl společného s automobilem? Začneme zde za pár měsíců číst recenze kol? Kdy dostanou prostor maminky s kočárkama? Bude mít kočárek také svůj vyhrazený pruh?
Když to tak pozoruji, tak na tom to nejvíc odnese řidič auta a hlavně pěší chodec, protože ten ještě nemá svůj automat, mluvčího ani propagandistického poradce.

Karel
22. března • 13:44

Dobrý den, dneska jsem šel po Brně a někdo mne předjel na jednokolce, nemáte s tím náhodou někdo zkušenosti?

Ondra
23. března • 10:55

Já má jednokolku už asi rok, jede to až 40 km/h takže do města úplně ideální vozítko, které si v klidu pak vynesete do kanclu.

Karel
24. března • 11:19

A poradíte mi prosím, kde bych si tu jednokolku mohl také koupit? jak dlouho se dobíjí? a jaký má výkon motoru?

Ondra
25. března • 12:51

Já jsem koupil tuto jednokolku https://www.inmotionczech.cz/inmotion-v10... , doba nabíjení je cca 6 hodin a dojezd 70 km.

Antiautomat
7. května • 8:24

Vodic vs cyklista, cyklista vs auto....
Taka situacia nastane zakonite ked sa zaujmy oboch skupin stretnu a to nastava vtedy ked sa musia delit o spolocny priestor, hlavne vtedy ked ten priestor bol predtym domenou aut. No a ak sa neplanovite stretnu doslova, konci to vacsinou velmi zle. Riesenie je jedine - dat kazdemu dostatok priestoru vsade kde sa to len trochu da, stanovit pravidla a hlavne sa nimi aj riadit.Bicykel ako dopravny prostriedok do mesta a na kratke vzdialenosti ma svoje opodstatnenie, zabera maly priestor, nepotrebuje palivo, neprodukuje hluk a spaliny, necaka v kolone, vsade sa dostane, nema parkovaci problem (ak Vam ho teda ´niekto´ za kratky cas kym ste boli kupit tlacenku a rozky necorne). Takze vyhody tu jednoznacne su, preco nie - dost casto ma uplne naserie ked vidim kolonu aut, upchane mesto a v kazdom aute sedi JEDEN clovek (kolko z nich musi ist do prace autom lebo vonku je o jeden stupen viac alebo menej ako jeho izbova teplota a este sa cestou chce zastavit na poste a v obchode, co je hrozivych 50m naviac no a musi stihnut vecerny serial (ktory aj tak nestihne), hm?). A nie, eko-terorizmus naozaj neuznavam a vsetkej tej vypatlanej bande ktora tot nedavno protestovala za hranicami proti vystavbe nasich elektrarni by som dal povinne aspon na dva tyzdne, idealne zaciatkom februara, vypnut elektriku. Ked magor stale nema pokoj a lezie na chladiacu vezu a chce tam taborit, nech sa paci, je to jeho vec, aspon je zabava a je to aj koniec koncov pekny sportovy vykon, smelo do toho. No a ked sa predsa len zrype, aspon ho take napady prejdu - ak ma bicykel, mozno ho dat niekomu normalnemu, kto ho naozaj potrebuje a na podobne hovadiny nema cas ani peniaze....Na druhej strane, zuzit zuzenu cestu domalovanim dvoch ciar je sice lacne, ale viac menej je to len neucinne gesto, ktore je navyse obmedzujuce a v konecnom dosledku nie bezpecne. Cize samostatne cyklisticke chodniky a je aj na cyklistoch aby si uz konecne uvedomili ze v meste pre nich platia pravidla takisto ako pre motoristov - teda vyhradeny priestor aj pouzivat a neskracovat si nezmyselne trasu o par metrov po stvorprudovke a nesposobovat stres vodicom, zrazit niekoho autom je naozaj otrasna skusenost. Naposledy ma uplne dorazila mala rodinka na 4-prudovke v pravotocivom stupani, vesele si to slapali v LAVOM prude, aby nakoniec este pitome v tej zatacke ostali stat a snazili sa prejst na druhu stranu - ak to citaju, prosim Vas, ak Vam je zivot mily, viac to neskusajte lebo Vas jedneho dna niekto vazne ´zostreli´ a neprijemnosti budete mat vsetci. Za celkovy negativny postoj podla mna urcite mozu aj situacie, ktore denno denne vznikaju v dosledku nedisciplinovanosti a casto je za tym prave ten cyklista, ktory moze v tomto smere urobit OVELA viac ako ten vodic (normalny vodic samozrejme). Takze vazeni cyklisti, ked teda musite pouzit cestu, tak potom s ohladom, myslite na to ze auto vazi 1t plus, pohybuje sa x-krat rychlejsie ako vy a neda sa otocit a zadtavit na dvoch metroch). Navyse, tunajsi vodici nemusia byt zvyknuti na vacsie mnozstvo bicyklov pohybujucich sa po ceste takze im treba dat aj trosku cas.Zacat bezhlavo mixovat dopravu na jednom placi je takisto nezmysel, hlavne ak za tym planovanim stoji niekto kto nema ani len vodicak. Treba to v co najvacsej moznej miere oddelit, idealne chodniky, nadjazdy, no a tam, kde sa to naozaj neda, riadne vyznacit (a pritom aj rozmyslat co je dost casto problem) a podla toho sa aj spravat a nebude problem.

adam
11. května • 13:40

ty voe, to je hustýýýýý ... já myslel, že kola byli dřív než auta a tady to vypadá, že autům patří svět. a co motorky? nebo vrtulníky, myslim, že by se měly víc podporovat vrtulníky, auta sou už děsně zastaralý. vo to de, pokrok, kurňa! tož děcka, šlapejte do pedálů, ať se práší za kočárem.

Radek
6. května • 19:39

Vždycky tvrdím, že 90% lidí jsou magoři a je jedno, jestli jsou to cyklisti nebo řidiči aut. A tahle diskuze to potvrzuje.

Pepe
6. května • 19:30

Cyklisti dělají na silnicích akorát bordel. Úplně nejradši mám, když jedou jednosměrkou nebo po přechodu. Ať si jezdí někde po lese a nepletou se na silnici..
Autor článku ať toto píše někam na zena.cz

Mrakomor
6. května • 15:19

Je fakt k neuvěření, že na motoristickém magazínu se od jednoho autora v jeden den objeví relama na cyklobuzny a propaganda zaměřená na piráty. Nechci mluvit za ostatní, ale podle mě si autor spletl server a chtěl původně publikovat na automatech, pražských matkách, oživeních, nebo jiných cyklobuznoenviromentalpravdaaláska serverech. Milane nás to nezajímá tady.

Skyline
6. května • 17:26

Ne, autor dela, co se mu reklo - MF dnes podporuje buzeraci a okradani a tak se sem pan Janda se svymi nazory nehodil. Proto prisel nekdo jiny, ktery ma pochopeni pro politickou situaci a pise to, co chce povl slyset a co oficialni propaganda vyzaduje.

hradišťák
6. května • 13:31

enom ať si sem nějaká cyklobuzna přijede dělat laboratoř, my už mu to čaganem vysvětlíme :-)))))

Kuba Kutílek
11. května • 13:51

V pátek 13.5. míří elitní cyklobuzny (my) do Uherského Hradiště. Nechceš se sejít?
A 31.5. - 1.6. hostí Hradiště národní cyklokonferenci (cyklokonference.cz ... Tam bude určitě taky prostor k diskuzi. Ozvi se. ;)

Hloupej Honza
6. května • 10:29

Tohle smrdí Automatem nebo jiným extrémistama.

Skyline
6. května • 8:26

Zmena sefredaktora nas ma jeste cim prekvapit. Na motoristickem serveru se nam ted vykecavaji cykloaktivisti, kteri se rozhodli jit otravovat zivot lidem zase nekam jinam, kdyz je tedy Praha nechce. Proc cyklistika vedle aut v nekterych mestech (predevsim rovinatych, jako je zminene UH) funguje je zatim dano hlavne tim, ze tam podobna buznomati verbez nebyla. Maji se to obyvatele techto mest na co tesit, z nasich dani placeny "koordinator" jde kazat, jak ze to ma vlastne vypadat. Kez by se podobny plevel prestehoval do tech zminenych "raju", jenze problem je, ze takovi lide se tam nemaji sanci uzivit. Tak nam chteji delat "raj" tady za nase prachy.

Noclaf
7. května • 21:36

Bez do prdele primitive.
Ja to mam do prace cca 5km ( pokud jsem zrovna na "centrale" ) a na kole to je docela pekna cesta - na to ze to je Prahou. Jeden mrnavy kopec a nic vic.
Nejvetsi problem jsou samozrejme auta - na vetsine trasy uz je pruh vyhrazeny pro cyklisty, coz mnoha ridicum nebrani ho pouzit jako misto k zastaveni nebo primo jizdni pruh. A nikomu se prostor nesebral, pruh pro cyklisty byl vytvoren spolecne s premenou jednoho pruhu na podelna stani pro auta a zbytek sirky byl vyuzit pro cyklopruh.

Skyline
8. května • 18:56

:-D Jo jo, projevujes se presne jako ukazkovy cykloun - sobecky, bezohledny hulvat. Preju ti co nejvic sobe rovnych - to jsou ti, kteri ti tak vadi, kdybys nevedel. Jen tobe nedochazi, ze se chovas uplne stejne, nejspis ale jeste hur. Zkus se zacit chovat jako slusny clovek a treba "potkavat sobe rovne" nebude tak frustrujici ;-)

jj
6. května • 9:56

bacha na žilkua daně si neber do huby - ty jich stejně moc nezaoplatíš a jsou tu i další co platí daně - nevím co tě pasovalo do pozice hlásné trouby. také platím daně a nevadí mi to.

Skyline
6. května • 11:25

Asi prvni bude dulezite zjistit, zda dane skutecne platis. Takze, mily jj, zamestnava te stat, nebo soukroma firma?Pak se muzem bavit dal. Rovnou muzes prihodit kolik platis, abych vedel jak vypada spravnej frajer, kteremu to nevadi. Aspon uvidime, co si takovy cykloun na stezkach zaplati sam.

jj
6. května • 14:50

zaměstnávám se sám a je úplně jedno kolik ti napíšu, stejně mi věřit nebudeš.

Skyline
6. května • 17:25

Zas tak slavne to nebude koukam, ale drsny kecy na netu, to ti jde. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jj
6. května • 18:17

No a to je to pěkné - tobě může být putna kdo tu co dělá - o tobě také nikdo nic neví, ty také o nikom nic nevíš, ale buzeruješ tu stejně kde koho na potkání. Pokud jde o hodnotu tvých sdělení, tak pokud jde o mě, můžeš bejt třeba dědek v kloboku za volantem nebo třeba uhrovatej puberťák, co má čerstvě řidičák - vim já? nevím - vím stejné houby jako ty, jen si to umím narozdíl od tebe přiznat a neurážím lidi jen kvůli něčemu, co o nich ani nevím.dost chytrostí před víkendem jedu dom.

Doporučujeme

Články odjinud