Doprava v Praze zpomalila, přijdou velké změny dopravního značení

17 komentářů

ZooM
24. července • 21:53

Je treba na dalnicich zvysit rychlost min na 150 (160 ideal)
ve meste z 50 na 60Jezdim 3x tydne Praha-Liberec a od 1. to je katastrofa, v levem pruhu jedou s 10m rozestupy auta ve 130km rychlosti v pravem jedou 90-120 s 5m rozestupy!?Drive jsem jel v levem 170(mam auto za 1M a opravdu mu ta rychlost nevadi) a prede mnou 300m nikdo a citil jsem se bezpecne dnes mam 10m pred sebou auto jedouci 130, 2m za sebou felicii bez brzd a z prava se me snazi 140kou predjet nejakej debilek s Octavii 1.6.Opravdu dekuju za tu zvysenou bezpecnost!

DooM
24. července • 23:21

Presne tak na danicich si to taky rad svistim 150-160-170 podle situace, ale ted je to docela riziko! Jinak po meste furt cucim na tachac a tolik nesledu provoza ale posledni dobou na to zacinam srat a jezdim si jak driv 50+ a citim se lip.

Stejšn
26. července • 12:56

Plně souhlasím, nejen dálnice, ale i ostaní silnice jsou mnohem nebezpečnější. Nevím co se děje v hlavách řidičů, ale kolona 5 - 10 aut v rozestupech 10 metrů jedoucí na přehledném úseku 80 km/h (a jedná se i o vozy s dvoulitrovým motorem), kde se dříve normálně jelo 110 - 120 (i rychleji kdo na to měl) je mnohem nebezpečnější než do 30.6. 2006. Tato rychlost nemá s plynulým provozem nic společného a s bezpečností už vůbec ne!!! Chci-li tuto kolonu předjet, tak mám na konci na tachometru 150 km/h!!!! Před tím všichni jeli přiměřeně svému vozu a stavu na silnici a nikdo nikoho neomezoval. Teď každej stále čučí na tachák místo aby si hlídal provoz. Je to typicky české nařízení, kdy pár kokotů jde zase nějakou českou cestou - jako by těch příkladů z minulosti nebylo dost. Na základě těhle poznatků jsem svou jízdu nijak nezměnil a jezdím stále svých 110 - 120, město 60-70 a doufám, že stále víc a víc řidičů se vrátí ke své pohodové jízdě!

Elvis
28. července • 22:40

Taky doufám;-) Spíš ale víc víc řidičů bude přicházet o ŘP...

pala
24. července • 21:08

Zde je názorně vidět,co způsobilo striktní dodržování rychlosti 50 km/h-jen zpomalení dopravy a další problémy.Je zajímavé,že naši Slovenští soudedé se po krátkodobé zkoušce 50 km/h vrátili na 60 km/h a je to úplně v pohodě.My máme ve vládě vždy takové paka,že to až nemá obdoby.Neustále vymýšlejí takové kraviny,až děs.Stačí převzít ze zahraničí dobře fungující systém a popř.provést malé korekce.Jak takový vůl,jako Šimonovský,může obhajovat bodový systém a ještě by prý přitvrdil !Pablb,asi v životě nejezdil ,nebo už hodně dávno .Vrcholem arogance státní moci vůči řidičům je pravomoc obecních policistů !!Městská,či obecní policie přece byla vytvořena pro úplně jiné poslání,a to hlavně na zajišťování veřejného pořádku v dané lokalitě a ne pro to,aby tito,ve velké míře duševní ubožáci,se realizovali honem na řidiče,a to ponejvíc při měření rychlosti.Kdyby to měli v hlavách v pořádku a tudíž požívali duševního zdraví,nemohli by pokutovat řidiče,jedoucí rychlostíi do 53 km/hod. V souvislosti s měřením rychlosti se zde nabízí otázka,jestli je vůbec možné měřit vozidlo,vybavené analogovým rychloměrem s neznámou chybou měření a hrubým dělením na ciferníku ( jeden dílek = 5 km/h ).Na straně druhé vůči řidiči stojí digitální zkalibrované měřidlo !!! Není to jasný příklad nerovnoprávného postavení ??Zajímal by mě názor odborníků na silniční dopravu,popř.právníka . Pala

sayza
24. července • 20:16

Zmeny vesmes vitam a akorat nechapu, jaky realny smysl ma v nocnich hodinach zvysovani rychlostnich limitu ... za prve v noci je rapidne min aut a tudiz neni potreba timto zpusobem zrychlovat dopravu a za druhe je hur videt.

Z
24. července • 21:10

Záleží na důvodu omezení. Pokud je to kvůli nepřehledným křižovatkám a hustému provozu ve dne, je noční zvýšení rychlosti velkým přínosem. Pokud je to kvůli hluku, tak se IMO nic zvyšovat nebude. ;-)

Tomas Marny
24. července • 15:12

Az doted platilo "dame tam 30 aby nam ty prasata tudy jezdili aspon 50". Ted mame plna mesta znacek s omezenim na 30 a misty jako vysmech i 20 nebo 10 a plno mestskych kasparu co tuto absurditu vynucuji a tak plni obecnou kasu. Pritom je verejnym tajemstvim, ze 60% znacek na nasich silnicich jsou zapomenute tricitky po rekonstrukci silnice predloni nebo uplne zbytecne zakazy a prikazy (viz znacka se zakazem vjezdu traktoru a konskych povozu v Praze na Starem meste (az pujdu priste kolem, vyfotim).

blabla
24. července • 14:23

Zlíchovským tunelem a po Strakonické jezdím od samého zprovoznění několikrát denně. V tunelu je až na vjezd a výjezd povoleno 70 km/h od jeho otevření a ještě jsem neviděl, že by na Strakonické v době od 23.00 do 5.00 hodin byla zácpa z důvodu nedostatečného limitu rychlosti (pokud ano, tak většinou kvůli nehodě nebo opravám).

Bobek
25. července • 14:27

Myslím že nově uvažovaná 70 je právě v úseku MEZI Zlíchovským "podkopem" a mostem - tj. na tom 2x čtyřpruhu, kde je v současnosti 50 (kterou stejně ani po 1.7. v podstatě nikdo nedodržuje).

Hank Boček
24. července • 9:39

Snaha odstranit kolony je chvályhodná. Aby ale byla doprava rychlá a plynulá, potřebuje také svou dynamiku a ne auta s ručičkama tachometru zaseknutýma na limitu optimalizovaném nějakým úředníkem. Je třeba více využívat institutu "doporučená rychlost" a neblbnout kvůli nějakému tomu krátkodobému překročení rychlosti při předjíždění apod. HB

vsn
24. července • 11:42

jj naprostou souhlasim ... ake kdyz uz takhle tak at nezrychlujou jen prahu ale vsude ... dmnc!

Haya
24. července • 14:11

právě bylo v rádiu, jak statisticky v porovnání s minulým rokem za 23 dní pokesla nehodovost a úrazy o více jak 40%, tak nevím, nevím, je ten bodový systém a zákon opravdu tak dobrý???:-| já myslím, že není B-]

pedro
24. července • 14:30

nehodovost:
1. nehodovost a úmrtnost klesla meziročně i v ostatních měsících. není tedy moc fér srovnávat stav letos a loni. Spravnejsi by bylo ukazat graf za poslednich 24 mesicu a v nem zmenu trendu/zlom po 1.7. tam uz to nebude 40% ale méně...
2. limit pro hlaseni skod, výška pokuty při likvidaci událostí policí a body za nehodu redukují počet hlášených (statisticky podchycených ) fatálním způsobem.
3. Mrtvých asi opravdu ubylo (nebo že by se ted potají zakopávali ? :-) )

Petr
24. července • 8:39

když se vždy najde nějaký lulin, který nestíhá číst a hlavně chápat značky a pojede stejně svých čtyřicet, aby nepřesáhl limit.......

Rey
24. července • 9:57

.. to se dá řešit postihy za bezdůvodně pomalou jízdu, neumožnění předjetí a bránění v plynulosti.. Jen chtít. V Kanadě (BC) se to trestá stejně, jako překročení rychlosti. U nás nevím o jediném postihu.:-(

d.f.
25. července • 18:02

no, co je to "bezdůvodně" pomalá jízda? Já přeci důvod k pomalé jízdě mám, ne? Abych náhodou nepřekročil rychlost o jeden km/h a nedostal pokutu a body... Tudíž...:-P

Doporučujeme

Články odjinud