Doprava v Praze zpomalila, přijdou velké změny dopravního značení

Petr  |  24. 07. 2006 08:39

když se vždy najde nějaký lulin, který nestíhá číst a hlavně chápat značky a pojede stejně svých čtyřicet, aby nepřesáhl limit.......

Odpovědět  |   | 
Rey  |  24. 07. 2006 09:57

.. to se dá řešit postihy za bezdůvodně pomalou jízdu, neumožnění předjetí a bránění v plynulosti.. Jen chtít. V Kanadě (BC) se to trestá stejně, jako překročení rychlosti. U nás nevím o jediném postihu.

Odpovědět  |   | 
d.f.  |  25. 07. 2006 18:02

no, co je to "bezdůvodně" pomalá jízda? Já přeci důvod k pomalé jízdě mám, ne? Abych náhodou nepřekročil rychlost o jeden km/h a nedostal pokutu a body... Tudíž...

Odpovědět  |   | 
Hank Boček  |  24. 07. 2006 09:39

Snaha odstranit kolony je chvályhodná. Aby ale byla doprava rychlá a plynulá, potřebuje také svou dynamiku a ne auta s ručičkama tachometru zaseknutýma na limitu optimalizovaném nějakým úředníkem. Je třeba více využívat institutu "doporučená rychlost" a neblbnout kvůli nějakému tomu krátkodobému překročení rychlosti při předjíždění apod. HB

Odpovědět  |   | 
vsn  |  24. 07. 2006 11:42

jj naprostou souhlasim ... ake kdyz uz takhle tak at nezrychlujou jen prahu ale vsude ... dmnc!

Odpovědět  |   | 
Haya  |  24. 07. 2006 14:11

právě bylo v rádiu, jak statisticky v porovnání s minulým rokem za 23 dní pokesla nehodovost a úrazy o více jak 40%, tak nevím, nevím, je ten bodový systém a zákon opravdu tak dobrý??? já myslím, že není

Odpovědět  |   | 
pedro  |  24. 07. 2006 14:30

nehodovost:
1. nehodovost a úmrtnost klesla meziročně i v ostatních měsících. není tedy moc fér srovnávat stav letos a loni. Spravnejsi by bylo ukazat graf za poslednich 24 mesicu a v nem zmenu trendu/zlom po 1.7. tam uz to nebude 40% ale méně...
2. limit pro hlaseni skod, výška pokuty při likvidaci událostí policí a body za nehodu redukují počet hlášených (statisticky podchycených ) fatálním způsobem.
3. Mrtvých asi opravdu ubylo (nebo že by se ted potají zakopávali ? )

Odpovědět  |   | 
blabla  |  24. 07. 2006 14:23

Zlíchovským tunelem a po Strakonické jezdím od samého zprovoznění několikrát denně. V tunelu je až na vjezd a výjezd povoleno 70 km/h od jeho otevření a ještě jsem neviděl, že by na Strakonické v době od 23.00 do 5.00 hodin byla zácpa z důvodu nedostatečného limitu rychlosti (pokud ano, tak většinou kvůli nehodě nebo opravám).

Odpovědět  |   | 
Bobek  |  25. 07. 2006 14:27

Myslím že nově uvažovaná 70 je právě v úseku MEZI Zlíchovským "podkopem" a mostem - tj. na tom 2x čtyřpruhu, kde je v současnosti 50 (kterou stejně ani po 1.7. v podstatě nikdo nedodržuje).

Odpovědět  |   | 
Tomas Marny  |  24. 07. 2006 15:12

Az doted platilo "dame tam 30 aby nam ty prasata tudy jezdili aspon 50". Ted mame plna mesta znacek s omezenim na 30 a misty jako vysmech i 20 nebo 10 a plno mestskych kasparu co tuto absurditu vynucuji a tak plni obecnou kasu. Pritom je verejnym tajemstvim, ze 60% znacek na nasich silnicich jsou zapomenute tricitky po rekonstrukci silnice predloni nebo uplne zbytecne zakazy a prikazy (viz znacka se zakazem vjezdu traktoru a konskych povozu v Praze na Starem meste (az pujdu priste kolem, vyfotim).

Odpovědět  |   | 
sayza  |  24. 07. 2006 20:16

Zmeny vesmes vitam a akorat nechapu, jaky realny smysl ma v nocnich hodinach zvysovani rychlostnich limitu ... za prve v noci je rapidne min aut a tudiz neni potreba timto zpusobem zrychlovat dopravu a za druhe je hur videt.

Odpovědět  |   | 
Z  |  24. 07. 2006 21:10

Záleží na důvodu omezení. Pokud je to kvůli nepřehledným křižovatkám a hustému provozu ve dne, je noční zvýšení rychlosti velkým přínosem. Pokud je to kvůli hluku, tak se IMO nic zvyšovat nebude.

Odpovědět  |   | 
pala  |  24. 07. 2006 21:08

Zde je názorně vidět,co způsobilo striktní dodržování rychlosti 50 km/h-jen zpomalení dopravy a další problémy.Je zajímavé,že naši Slovenští soudedé se po krátkodobé zkoušce 50 km/h vrátili na 60 km/h a je to úplně v pohodě.My máme ve vládě vždy takové paka,že to až nemá obdoby.Neustále vymýšlejí takové kraviny,až děs.Stačí převzít ze zahraničí dobře fungující systém a popř.provést malé korekce.Jak takový vůl,jako Šimonovský,může obhajovat bodový systém a ještě by prý přitvrdil !Pablb,asi v životě nejezdil ,nebo už hodně dávno .Vrcholem arogance státní moci vůči řidičům je pravomoc obecních policistů !!Městská,či obecní policie přece byla vytvořena pro úplně jiné poslání,a to hlavně na zajišťování veřejného pořádku v dané lokalitě a ne pro to,aby tito,ve velké míře duševní ubožáci,se realizovali honem na řidiče,a to ponejvíc při měření rychlosti.Kdyby to měli v hlavách v pořádku a tudíž požívali duševního zdraví,nemohli by pokutovat řidiče,jedoucí rychlostíi do 53 km/hod. V souvislosti s měřením rychlosti se zde nabízí otázka,jestli je vůbec možné měřit vozidlo,vybavené analogovým rychloměrem s neznámou chybou měření a hrubým dělením na ciferníku ( jeden dílek = 5 km/h ).Na straně druhé vůči řidiči stojí digitální zkalibrované měřidlo !!! Není to jasný příklad nerovnoprávného postavení ??Zajímal by mě názor odborníků na silniční dopravu,popř.právníka . Pala

Odpovědět  |   | 
ZooM  |  24. 07. 2006 21:53

Je treba na dalnicich zvysit rychlost min na 150 (160 ideal)
ve meste z 50 na 60

Jezdim 3x tydne Praha-Liberec a od 1. to je katastrofa, v levem pruhu jedou s 10m rozestupy auta ve 130km rychlosti v pravem jedou 90-120 s 5m rozestupy!?

Drive jsem jel v levem 170(mam auto za 1M a opravdu mu ta rychlost nevadi) a prede mnou 300m nikdo a citil jsem se bezpecne dnes mam 10m pred sebou auto jedouci 130, 2m za sebou felicii bez brzd a z prava se me snazi 140kou predjet nejakej debilek s Octavii 1.6.

Opravdu dekuju za tu zvysenou bezpecnost!

Odpovědět  |   | 
DooM  |  24. 07. 2006 23:21

Presne tak na danicich si to taky rad svistim 150-160-170 podle situace, ale ted je to docela riziko! Jinak po meste furt cucim na tachac a tolik nesledu provoza ale posledni dobou na to zacinam srat a jezdim si jak driv 50+ a citim se lip.

Odpovědět  |   | 
Stejšn  |  26. 07. 2006 12:56

Plně souhlasím, nejen dálnice, ale i ostaní silnice jsou mnohem nebezpečnější. Nevím co se děje v hlavách řidičů, ale kolona 5 - 10 aut v rozestupech 10 metrů jedoucí na přehledném úseku 80 km/h (a jedná se i o vozy s dvoulitrovým motorem), kde se dříve normálně jelo 110 - 120 (i rychleji kdo na to měl) je mnohem nebezpečnější než do 30.6. 2006. Tato rychlost nemá s plynulým provozem nic společného a s bezpečností už vůbec ne!!! Chci-li tuto kolonu předjet, tak mám na konci na tachometru 150 km/h!!!! Před tím všichni jeli přiměřeně svému vozu a stavu na silnici a nikdo nikoho neomezoval. Teď každej stále čučí na tachák místo aby si hlídal provoz. Je to typicky české nařízení, kdy pár kokotů jde zase nějakou českou cestou - jako by těch příkladů z minulosti nebylo dost. Na základě těhle poznatků jsem svou jízdu nijak nezměnil a jezdím stále svých 110 - 120, město 60-70 a doufám, že stále víc a víc řidičů se vrátí ke své pohodové jízdě!

Odpovědět  |   | 
Elvis  |  28. 07. 2006 22:40

Taky doufám Spíš ale víc víc řidičů bude přicházet o ŘP...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A