Doprava v Praze zpomalila, přijdou velké změny dopravního značení

V našem hlavním městě proběhnou poměrně rozsáhlé změny v dopravním značení, zejména ve smyslu zvýšení povolených rychlostí. Doprava zaznamenala zejména po 1. červenci neúměrné zpomalení i přesto, že celkový počet projíždějících vozidel poklesl. Na mnoha komunikacích se tak začaly tvořit pomalu jedoucí kolony, které by se po skončení letních měsíců mohly změnit v nekonečné zácpy. Nová opatření mají přinést lepší plynulost provozu jak ve špičkách, tak i mimo ně. Změny dopravního značení začnou platit již v srpnu letošního roku a zlepšení průjezdnosti hlavního města se tak snad dočkáme již brzy.

Ne všechny změny jsou již schválené, ovšem dle primátora Pavla Béma budou zveřejněné novinky zavedeny téměř se stoprocentní jistotou.

  • Velkou změnou bude zvýšení maximální rychlosti ze 100 km/h na 130 km/h na pražském rychlostním okruhu v úseku Českobrodská-Novopacká až k hranicím Prahy.
  • Ve Zlíchovském tunelu a na Barrandovském mostě by se mělo jezdit až 70 km/h.
  • Na Jižní spojce a na Strakoncické by se mělo jezdit od 23:00 do 5:00 rychlostí 100 km/h.
  • V ulicích Chlumecká, Kamýcké, Modřanské, Českobrodské by se měla zvýšit maximální povolená rychlost z 50 na 70 km/h.

V první várce změn půjde celkově o patnáct lokalit, kde dojde ke změně dopravního značení. Postupně se přejde z páteřních komunikací na ty méně důležité, kde se také bude upravovat dopravní značení. Magistrát dále uvažuje, že na ulicích, kde je maximální rychlost omezená na 30, resp. 40 km/h by mohla v nočních hodinách platit rychlost vyšší.

Právě povolení vyšší rychlosti v nočních hodinách má být v budoucnu hlavní změnou, proti dnešnímu dopravnímu značení. Dále s přibývajícími kilometry obchvatů Prahy se také budou zvyšovat rychlosti na důležitých tepnách hlavního města.

Mimo samotné přehodnocení dopravního značení připravuje magistrát velké výběrové řízení na rozsáhlou modernizaci světelných křižovatek, které patří po technické stránce k velmi zastaralým. Celý signalizační provoz by měl přejít na digitalizaci, což by umožnilo lepší pružné změny jak nastavení semaforů, tak i pružné změny dopravního značení na nových světelných značkách.

Magistrát dále pro motoristy připravil speciální akci, která proběhne ve středu 26. července od 9 do 18 hodin na Letenské pláni. Tam si budou moci řidiči pomocí policejních radarů ověřit, s jakou přesností jim zobrazují tachometry rychlost.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků