Doprava v Brně je paralyzována, zřejmě na dlouho

44 komentářů

Saša
10. dubna • 9:32

Zajímalo by mě, který hovádko stojí za celou akcí, protože jezdím kolem každý den a sleduji jejich práci. Velká cedule - Pracovní doba PO-NE 7-18hod . Co myslíte, že uvidíte v pátek v 15 hod.? Koho uvidíte v neděli v 16hod. ? Dokonce jeden den tam byla velká cedule ve smyslu - " Dnes nepřijatelné podmínky pro práci " A to bylo krásně slunečno. Nevím, co si o tom mám myslet.

Marek Lutonský
9. dubna • 9:55 • CZECH NEWS CENTER

Diskuze pod článkem nic nevyřeší, zkuste se zeptat na správných místech. Jako novináři máte přístup tam, kam se běžný člověk nedostane.Na www.brno.cz jsou kontakty na odbor dopravy. Dejte dohromady otázky, sejděte se se zástupcem dopravního odboru a připravte s ním rozhovor. Na úřad se ale mohou obracet i občané. Sám jsem takhle popostrčil ukončení jedné zbytečné uzavírky u našeho domu. Podařilo se mi nechat odtáhnout vrak - mimochodem vedle krajského sídla Policie, kde se pravidelně rozdávají botičky za špatné parkování; vrak na chodníku tam přitom vydržel dva roky.Dokud si úřady budou myslet, že občanům je všechno jedno, nemají moc důvod snažit se. Nebojte se, ozvěte se, požadujte informace. A když nás bude víc, začne se něco dít.

Jirka
8. dubna • 14:15

V neděli cca v 18.00 od 10 km (za sjezdem na Jílové) zavřený pravý jízdní pruh, předtím kolona cca 3 km (jeli jsme to půl hodiny). Zavřený jízdní pruh naprosto sjízdný, u silnice stála na celym úseku jedna mašina a nikde ani živáčka.... Nechápu proč to na nedělení odpolední špičku musí být zavřený když se tam nepracuje a dokonce tam ještě neni ani navezená žádná technika.... Já už na tohle vážně nemám slov....

Jiří Duchoň
8. dubna • 17:42

Nevím, už to začíná zavánět provokací. Dnes dopoledne jsme se v Brně ploužili v pravém pruhu po Ostravské ulici směrem na D1 na Olomouc, neboť levý pruh byl obestavěn kužely, ale nikde jsem nepotkal ani člověka, ani žádnou techniku. Podotýkám, že zde natahovali nový koberec někdy v zimě. Opravdu zůstává rozum stát.

PetrM
8. dubna • 19:20

Je to pochopitelné - na úřadě sedí lidi, kteří o dopravu jeví minimální zájem, a nejsou schopni /ochotni si pohlídat kvalitu díla. Bohužel.

heh
8. dubna • 13:06

kopou dva podchody, takže už tak je to svedený do jednoho pruhu, a ti osli ještě rozkopou přípojku z D1, aby to sváděli do jednoho pruhu už na mostě :)) včera to stálo až k MPaláci :))

fahrman
8. dubna • 9:45

žádný neobvyklý zádrhel po cestě z D1 ? Nebo máte tipy kudy to vzít, když bude nával návštěvníků?

Jiří Duchoň
8. dubna • 10:11

Dobrý den, cestou na Výstaviště myslím zrovna náhodou žádné omezení není, pouze je třeba využít hned první (ve směru od Prahy) sjezd a k Výstavišti normálně dojet Pisáreckým tunelem. Vysloveně však nedoporučuji oblíbenou "zkratku" přes rozkopanou Vídeňskou směrem na Mendlovo náměstí, která je za normálních okolností o něco málo lepší, protože máte k Výstavišti snadnější příjezd a navíc možnost elegantně a zadarmo zaparkovat na Hlinkách.

Radek Ondrášík
8. dubna • 11:26

Tak okolo výstaviště to taky zrovna nejlepší není. Rozkopané od Poříčí směrem na Pisárky apod. tudíž také to není místo, kde se jezdí dobře a klidně.

Jiří Duchoň
8. dubna • 17:36

Radku, já myslel z Pisáreckého tunelu přímo k Výstavišti, buď vrchem přes Hlinky, nebo spodkem kolem brány 10, čímž se tomu rozflákanému Poříčí vyhneš.

jiri
8. dubna • 13:28

Tam to ale celkem jede, sice pomalu ale jede. Problem je tam jen kdyz je na vystavisti nejaka akce.

wolff
8. dubna • 7:41

Snad jen---je to v hajzlu...3-[

Radek Ondrášík
8. dubna • 7:48

No našetěsí moje jízda do práce se tomu všemu krásně vyhýbá, tudíž je mi to tak nějak jedno.

Radek Ondrášík
8. dubna • 12:27

MHD?

r4ven
8. dubna • 7:11

Lidi si porad stezujou na stav nasich silnic. Delam "v oboru" a ptam se: kdy se maji silnice spravovat? V zime? v noci? v desti? Na jednu stranu se nadava na diry, pak se nadava kdy se spravujou a lenory nemuzou jet rychle autem vsude kam porebujou..

novcze
9. dubna • 18:26

přidám se k ostatním a říkám v noci, tak jako v USA . . . tam si nedovolí přes den uzavřít pruh dálnice

fahrer
8. dubna • 20:45

Dobrá otázka. Proč by se nemohlo opravovat i v noci?

Libor
8. dubna • 12:26

Kdy? O letních prázdninách,kdy je v Brně polovina aut-to dá zdravý rozum!Vídeňská je na ,,špagát"!Já tudy musím jezdit a totální kolabs je slabé slovo....

Skyline
8. dubna • 10:06

Silnice predevsim opravovat OKAMZITE. Ne zavrit silnici na pul roku a delat tam 2x do tydne. Videl jsem, jak se v USA opravovala okreska a pro lidi z oboru jako jsi ty by to asi byl totalni SOK.Pro ilustraci:
Usek asi 500 m svedeny do jednoho pruhu, prujezd ovladan chlapiky s praporky a s vysilackami. V zavrenem pruhu vpredu jelo auto, ktere odstranovalo stary asfalt, za nim jelo auto, ktere lilo novy a za nimi parni valec. O 2 hodiny pozdeji byla silnice stale uzavrena v useku cca 500 metru - jenze o NEKOLIK KILOMETRU JINDE!! Povazuji za naprosto nehoraznou drzost sem napsat "jsem z oboru" a fnukat, ze se lidem ten vas cesky slendrian nelibi.

kolemjdoucí
8. dubna • 11:45

Mimochodem - tuhle techniku má u nás už i Skanska, dokonce s ušetřením jednoho vozidla - fréza i asfaltovač je na jedné obludě. Recyklát to umí čistit, třídit, mísit s novým atd. Před časem jsem četl úžasný oslavný článek v jejich podnikovém plátku.Jenže jak se zdá, je takový stroj jediný a nejspíš ho leští v garáži, aby se neopotřeboval.
A co se týče uzavírek, je to špatné v celé ČR. O víkendu jsem jel do Pardubic přes Kolín, Týnec, Chvaletice... Cestou několik drobnějších míst, kde se možná něco spravuje (ale těžko říct - cedule tam jsou už měsíc a stav se nemění), silnice v příšerném stavu, no klasika. Ovšem u Chvaletic kompletní uzavírka a objížďka po úzkých silničkách, kde kamiony nadále jezdí jako by na silnici byly samy...Fajn, tak jsem se chtěl vrátit přes Kutnou horu - ovšem zrada, silnice č. 2 je před KH uzavřena také, objížďka velmi podobná.Fakt by měl zajímalo, který "orgán" tohle vymyslel a naplánoval. Obě uzavírky mají být několikaměsíční.

Pepa
8. dubna • 8:35

Na takovych stavbach by se melo delat ve dne v noci s podstatne vetsim nasazenim nez to vidime ;-)
U nas je velice bezne, ze se stavba zacne, vznikne uzavirka a pak se jeste tyden, dva nic nedeje, protoze technika a lidi dodelavaji predchozi akci. Ale stavba je zahajena, muzeme fakturovat :-(.
To ze se v ramci "optimalizace nakladu" pouzije recyklat ktery po prvni zime vypada jak vypada je vec dalsi...

ABC
9. dubna • 10:45

To nemá s fakturací nic společného, jde o to aby naoko zahájili. Termíny jsou termíny..

Tomáš Holčík
8. dubna • 8:25

V noci!
V Dublinu jsme přistáli ve 2 ráno a čilý ruch na spravování asfaltu jinak rušné křižovatky byl pro mne jako Čecha naprostým šokem. Toho se u nás nedočkám.

Dusan
8. dubna • 7:18

Presne tak. Mensi diry se mohou spravovat pres noc, jak to treba v USA funguje naprosto bezne a velke uzavirky by se mely planovat dopredu tak, aby se navzajem "nescitaly". U nas je to tak, ze se nejdrive pet let na nic ani nesahne, pak se nekde vykope zakopany hrnec se zlataky a rozkope se vsechno najednou a to vcetne komunikaci, ktere se navzajem odlehcuji.
Nicmene hlavne by se melo opravovat prubezne a ne rovnou havarijni stav, ktery se pak opravuje mnohem dele a i mnohem draze.

Jiří Duchoň
8. dubna • 10:16

Dobrý den, ano, tohle je zřejmě ten největší problém, to k čemu teď dochází v Brně, ale myslím že i v jiných českých městech, to skutečně zavání nějakou konspirací a možná někdo namítne i něco o jisté formě teroristického útoku. Třeba Řečkovice jsou díky trvalým kolonám na výjezdu z Brna na sever takřka odříznuty od lékařské nebo protipožární pomoci, i auta "pod majáky" si totiž touto kolonou, jak jsem se včera několikrát přesvědčil, klestí cestu jen s velkými obtížemi...

franke_cz
10. dubna • 0:09

Zdravím,souhlasím, kavlita práce a nepřiměřená cena je opravdu tragikomedie v ČR. Hlavní problémem Brna je krom toho, že není vůbec stavěno na takový počet aut i to, že pruhy jsou kolikrát naprosto debilně vyřešený. Třeba takový Úvoz oběna směry je tragédie. Například když jedete od mendláku směrem do krpole. hned jak vyjedete do kopce j průběžný pruh doprava a přípojný rovně a doleva, kolikrát to tam stojí, protože Ti co jedou doleva to celý ucpou. Proč není ten pruh rovně a doprava, má to přeci logiku a rozhodně to přispěje k plynulosti dopravy. Podle mě je celý úsek úvoz - mendlovo náměstí totálně blbě a předělat jej není zas takový problém, a tak bysme mohli pokračovat. A co vy? Máte nějaký nápad, možná konstruktivní přístup prospěje víc, než jen si na něco stěžovat.

MadCap
9. dubna • 17:43

Vcera bol u mna akurat pan z PPL, co uz dlho robi "moju" stvrt a vravel ze uplny koniec. Profi vodici jazdiaci po Brne denne to musia mat fakt HODNE nechutne :(

jiri
8. dubna • 13:24

A Řeckovicim by pomohla R43, ktera co, ktera neni a diky zelenym pseudomozkum hned tak nebude.
Kdyby na sever z mesta vedla odpovidajici komunikace a ne pretizena I/43, ktera dokonce zacina hromadou semaforu a okruhy pro motokary u Tesca, byla by situace uplne jina

Jiří Duchoň
8. dubna • 17:33

Dobrý den, stávající tah na Svitavy je ostuda těžkého kalibru, zcela nevyhovuje hustotě provozu a obtěžuje obyvatele vesnic, jimiž projíždí. Ti kteří stabilně nový projekt brzdí mají na svědomí nejen zdraví a klid těchto obyvatel, ale především mají za nechty krev těch, kteří na tomto zhruba 60 km dlouhém úseku takřka každý den umírají. Ano, zní to pateticky, ale je to tak, je opravdu s podivem, jaké má v tomto případě naše demokratická společnost priority.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tlumex
9. dubna • 9:54

Ja na Lipuvku jezdim kazdej patek, me by zajimalo kterej chytrak vymyslel ten kruhac. Nekdy stojim uz od dalnice. Chapu ze byl problem odbocit z Blanska, ale oni to vyresili tim ze zacpali hlavni tah.Kvalita silnic je hlavne na vysocine taky tristni a tam to delaji hosi " z oboru " hlavne za deste nebo za vanice asi optimalni podminky!Po Brne jsem to vzdal jezdim spocenou tyci, to co se da ujet MHD za 20 minut jedu autem hodinu.Hnus jen z hruzou cekam co jeste rozkopou

Radek Ondrášík
8. dubna • 7:15

Základem by bylo, kdyby lidé "z oboru" ty cesty stavěli kvalitně, tedy tak, aby po extrémně předražené výstavbě či opravě nebyla silnice po první zimě v dezolatním stavu. Pak by ty opravy nemusely být tak časté.

Zdenal
8. dubna • 9:59

Presne tak!! Jako hlavni problem nasich silnic nevidim nedostatek financi a spatne nacasovani, ale katastrofalni kvalitu prace. Co je platne, ze se opravuji nove silnice, kdyz za dva, za tri roky jsou v ni prvni trhliny, za 4 prvni vytluky a za 5 let se muze delat znovu. Donekonecna. Takovych prikladu muzu jen v Brne napocitat desitky! Zajedte se podivat kamkoliv na "zapad" jak a kdy se maji stavet silnice.

Rhino
8. dubna • 12:26

Mas pravdu, kvalita prace je vsak jenom jedna vec. Dulezita je ovsem taky kvalita materialu. Ja mam takovy dojem ze v cechach se na ty cesty lije neco levneho, nebo to snad jeste s necim zredili. Jinak si nedovedu vysvetlit, ze silnice, ktera po renovaci vypada vizualne jako nova, je do dvou let opet zrela na opravu. To se snad v mrazu loupe, a v horku taje, nebo co...Nechapu, jak mohou vzniknout takove vady, ze par ctverecnich metru jednoduse "zmizi", cela flakota se urve z podlozi, a zustane vytluk 20-30cm hlubokej. Nebo vyjety koleje, kde premyslim jestli nepudu radsi levymi koly po stredovem hrbetu, abych neskoncil s bezmocne tocicimi se koly ve vzduchu a brichem na ceste. Horsi silnice sem zazil snad jenom v polsku (a pak ukrajina plus dalny vychod, to je ovsem kategorie sama pro sebe)...

Zdenal
10. dubna • 17:58

Je to tak. Nevim proc se od jiste doby u nas zacala pouzivat zivice tvorena hrubym sterkem slepenym trochou vlastniho asfaltu. Je jasne, ze odolnost teto smesi proti prelozenym nakladakum a hlavne proti zatekajici a zamrzajici vode je minimalni. Toto jsem nikde jinde nevidel! Naopak zivice s vysokym obsahem asfaltu a na jemno nadrcenym sterkem je daleko homogenejsi a trvanlivejsi. Dalsi kapitolou je pak dodrzovani spadu atd. atd....

Radek Ondrášík
8. dubna • 10:21

Rychlostni komunikace kolem Ceskeho Tesina. Stari cca 1 rok, silnice v useku asi 1 km v dezolatnim stavu s vytluky o hloubce 30-40 cm a delce i nekolik metru.

jiri
8. dubna • 13:05

Opravovany most v zatacce pres Svitavu na ceste do Blanska. Jden rok to cele uzavreli, fronty, doprava stridave na semarory. Opravili most, dali novy povrch. Hned pristi rok se asfalt v celem jednom pruhu komplet utrhnul v plose cca 3x20 metru.
Cili o rok pozdeji zase uzavirka a opravuje se znovu 3-[

Delphin
8. dubna • 7:03

A není D1 mezi křižovatkami s R52 a D2 taky zúžená?

Praktik
8. dubna • 11:20

Mezi Vídeňskou a D2 je snad D1 zúžená, protože tam opravují most. Ale v každém směru jsou 2 pruhy, takže z hlediska provozu je počet pruhů pořád stejný, jen je jeden pruh užší. Horší je to, že v pravém pruhu stává kolona vozidel, která potřebují sjet na ucpanou Vídeňskou. A tak kdo potřebuje po D1 kolem Brna pouze projet, tak určitě je to lepší zúženými levými pruhy (což se ovšem nehodí pro autobusy a náklaďáky).

Doporučujeme

Články odjinud