Doprava v Brně je paralyzována, zřejmě na dlouho

Doprava v Brně je paralyzována, zřejmě na dlouho

Pokud do Brna nemusíte, vyhněte se mu, Brňané dobře ví, o čem je řeč. S nástupem pěkného počasí totiž začaly rozsáhlé stavební práce na silnicích, které zvláště ve špičkách dokonale paralyzovaly Brno nejen uvnitř, ale i na příjezdových cestách. Husova ulice v centru bude uzavřena až do konce letošních prázdnin, od loňska si na toto omezení však řidiči celkem zvykli a provoz se rozložil na Koliště a Úvoz. Před několika dny však dostala brněnská doprava dva nové a vydatné zásahy, které přístup do moravské metropole zarazily od severu a od jihu. Je třeba uznat, že silnice jsou zde často v katastrofálním stavu, přesto se nemůžeme ubránit dojmu, že by šlo plánované práce nafázovat přeci jen citlivěji.

Výjezd z Brna na sever, tedy směrem na Svitavy po slavné silnici 43, je výrazně omezen dopravními pracemi v blízkosti křižovatky s Hradeckou. Na Svitavy či ke Globusu se tak dostane s velkými obtížemi, objízdné trasy po Palackého třídě k Řečkovicím, kolem Královopolského nádraží a dalších zkratkách jsou vzvláště ve špičkách takřka neprodyšně ucpány. Tento stav by měl podle dostupných informací trvat až do posledního srpnového dne.

O tomto víkendu však silničáři připravili motoristům dokonalou perlu v podobě zůžení Vídeňské ulice (silnice 52) v obou směrech, které by mělo trvat až do 30. června. Nekonečné žluté pruhy a červenobílé svislé panely udělaly z této důležité tepny nepřehledné bludiště s dlouhými řadami stojících nebo se jen velmi pomalu sunoucích aut. Situace je zde o to složitější, že se toto výrazné omezení odehrává v místech, kde se Vídeňská ulice kříží s dálnicí D1 a propojení těchto dvou cest je díky tomu nyní velmi komplikované.

Těm, kteří do Brna míří právě po dálnici D1 lze doporučit, aby se Vídeňské širokým obloukem vyhnuli a sjížděli až na dálnici D2 od Bratislavy. Pokud však již na Vídeňskou z nějakého nešťastného důvodu najedete, snažte se otočit, propachtit se dalším omezením a vyrazit po silnici směrem na Vídeň a Břeclav, záhy z ní sjet a vydat se vlevo směrem na Chrlice, který vás kolem Olympie dovede opět na dálnici D2, po níž je pak cesta do centra podstatně schůdnější. Ve všech případech se pak obrňte trpělivostí, aby nedocházelo k nebezpečným situacím od „horkých hlav“.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků