Doprava v Brně dnes dostává další ránu

Pracovníci silniční údržby o tomto víkendu nezaháleli a v neděli připravili motoristům další pondělní překvapení. Aniž by se v neděli pustili do práce, vytyčili dopravní omezení na křižovatce Heršpické ulice a Poříčí (viz přiložená mapka). Ano, pokud se tak cestou do Brna se štěstím prokoušete staveništěm na Vídeňské ulici, o němž píšeme dále, čeká vás další hutná kolona před Poříčím. Ta se zde přitom objevila dokonce již včera během slabého popoledního provozu. Dva odbočovací pruhy, beztak jen ztěží umožňující plynulý provoz ve špičkách, z Heršipcké ulice vpravo na Pořičí směrem ke Zvonařce byly totiž z dosud neznámých příčin svedeny do jednoho, stejné opatření přitom bylo zavedeno i v opačném směru, tedy při jízdě po Poříčí od Zvonařky a odbočování na Heršpickou ulici.

Jak se vyhnout? Těžká rada. Snad jen využívat Bratislavské dálnice D2, Pisáreckého tunelu nebo Mendelova náměstí. Je třeba uznat, že silnice jsou i v moravské metropoli často v katastrofálním stavu, přesto se nemůžeme ubránit dojmu, že by šlo plánované práce nafázovat přeci jen citlivěji. Proto připomeneme ještě dvě další důležité trasy, které byly již nedávno silničními pracemi rovněž paralyzovány a my jsme o nich nich psali na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek

Výjezd z Brna na sever, tedy směrem na Svitavy po neslavně proslulé „silnici smrti“ číslo 43, je výrazně omezen pracemi na mostě v blízkosti křižovatky s Hradeckou. Na Svitavy či ke Globusu se tak dostane s velkými obtížemi, taktéž objízdné trasy po Palackého třídě k Řečkovicím, kolem Královopolského nádraží a dalších zkratkách jsou vzvláště ve špičkách takřka neprodyšně ucpány.

Tento stav by měl podle dostupných informací trvat až do posledního srpnového dne. O předminulém víkendu však silničáři připravili motoristům dokonalou perlu v podobě zůžení Vídeňské ulice (silnice 52) v obou směrech, které by mělo trvat až do 30. června. Nekonečné žluté pruhy a červenobílé svislé panely udělaly z této důležité tepny nepřehledné bludiště s dlouhými řadami stojících nebo se jen velmi pomalu sunoucích aut. Situace je zde o to složitější, že se toto výrazné omezení odehrává v místech, kde se Vídeňská ulice kříží s dálnicí D1 a propojení obou cest je díky tomu nyní velmi komplikované.

Těm, kteří do Brna míří právě po dálnici D1, lze doporučit, aby se Vídeňské širokým obloukem vyhnuli a sjížděli až na dálnici D2 od Bratislavy. Pokud však již na Vídeňskou z nějakého nešťastného důvodu najedete, snažte se otočit, propachtit se dalším omezením a vyrazit po silnici směrem na Vídeň a Břeclav, záhy z ní sjet a vydat se vlevo směrem na Chrlice, který vás kolem Olympie dovede opět na dálnici D2, po níž je pak cesta do centra podstatně schůdnější. Ve všech případech se pak obrňte trpělivostí, aby nedocházelo k nebezpečným situacím od „horkých hlav“.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků