Dopad Brexitu: Výroba aut ve Spojeném království klesla skoro o polovinu!

Stále nedořešený odchod Spojeného království z Evropské unie má silný dopad na tamní automobilovou produkci.

Uzavíraní továren, limitování produkce a její přesun do zahraničí, rušení závazků s dodavateli dílů, plán vystoupení Spojeného království Velké Británie a Severního Irska z Evropské unie za poslední dobu silně otřásl tamním automobilovým průmyslem. A nyní můžeme nutné změny a obavy výrobců z takzvaného Brexitu vidět názorně i ve formě čísel.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

K odchodu Spojeného království z EU mělo dojít letos 29. března, na základě čehož do tohoto data automobilky razantně měnily své výrobní plány. Výsledkem je pořádné zúžení počtu vyrobených vozů na půdě Spojeného království. Do dubna 2019 se čísla produkce propadla o 56.999 vozů oproti dubnu 2018.

Zatímco v dubnu 2018 stál počet vyrobených vozů na ostrovech na čísle 127.970, na konci letošního dubna už statistiky hlásily jen 70.971. V rámci vozů určených pro domácí trh jde o 43,7% pokles (z 24.294 ks na 13,669 ks), zatímco v případě exportu se na ostrovech vyrobilo vůči minulému roku o 44,7 % méně vozů (pokles z 103.676 ks na 57.302 ks).

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Z dřívějších zpráv lze pouze vypíchnout například obavy z Rolls-Roycu, kde byl Brexit zmiňován s pozastavením výroby, u koncernu Jaguar Land Rover se propouštěli zaměstnanci a výroba se částečně přesunula například na Slovensko, zatímco Nissan ve Velké Británii oznámil ukončení výroby modelu X-Trail a Ford se následků takzvaného tvrdého Brexitu, tedy odchodu bez jakékoliv dohody s EU, obává také.

Dříve uvedené datum Brexitu a zajištění jednoznačných podmínek odchodu z EU nebylo dodrženo. Odchod se tedy odsunul na 31. října 2019. Společnost výrobců a prodejců automobilů ve Spojeném království pak dodává, že stále nejistá budoucnost a pouhé řešení Brexitu už napáchalo na tamním průmyslu nevídané škody se ztrátou pracovních míst, nenaplněním investic a zpomalením vývoje.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků