Dopad Brexitu: Výroba aut ve Spojeném království klesla skoro o polovinu!

Stále nedořešený odchod Spojeného království z Evropské unie má silný dopad na tamní automobilovou produkci.

Uzavíraní továren, limitování produkce a její přesun do zahraničí, rušení závazků s dodavateli dílů, plán vystoupení Spojeného království Velké Británie a Severního Irska z Evropské unie za poslední dobu silně otřásl tamním automobilovým průmyslem. A nyní můžeme nutné změny a obavy výrobců z takzvaného Brexitu vidět názorně i ve formě čísel.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

K odchodu Spojeného království z EU mělo dojít letos 29. března, na základě čehož do tohoto data automobilky razantně měnily své výrobní plány. Výsledkem je pořádné zúžení počtu vyrobených vozů na půdě Spojeného království. Do dubna 2019 se čísla produkce propadla o 56.999 vozů oproti dubnu 2018.

Zatímco v dubnu 2018 stál počet vyrobených vozů na ostrovech na čísle 127.970, na konci letošního dubna už statistiky hlásily jen 70.971. V rámci vozů určených pro domácí trh jde o 43,7% pokles (z 24.294 ks na 13,669 ks), zatímco v případě exportu se na ostrovech vyrobilo vůči minulému roku o 44,7 % méně vozů (pokles z 103.676 ks na 57.302 ks).

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Z dřívějších zpráv lze pouze vypíchnout například obavy z Rolls-Roycu, kde byl Brexit zmiňován s pozastavením výroby, u koncernu Jaguar Land Rover se propouštěli zaměstnanci a výroba se částečně přesunula například na Slovensko, zatímco Nissan ve Velké Británii oznámil ukončení výroby modelu X-Trail a Ford se následků takzvaného tvrdého Brexitu, tedy odchodu bez jakékoliv dohody s EU, obává také.

Dříve uvedené datum Brexitu a zajištění jednoznačných podmínek odchodu z EU nebylo dodrženo. Odchod se tedy odsunul na 31. října 2019. Společnost výrobců a prodejců automobilů ve Spojeném království pak dodává, že stále nejistá budoucnost a pouhé řešení Brexitu už napáchalo na tamním průmyslu nevídané škody se ztrátou pracovních míst, nenaplněním investic a zpomalením vývoje.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků