Dopad Brexitu: Výroba aut ve Spojeném království klesla skoro o polovinu!

Stále nedořešený odchod Spojeného království z Evropské unie má silný dopad na tamní automobilovou produkci.

Uzavíraní továren, limitování produkce a její přesun do zahraničí, rušení závazků s dodavateli dílů, plán vystoupení Spojeného království Velké Británie a Severního Irska z Evropské unie za poslední dobu silně otřásl tamním automobilovým průmyslem. A nyní můžeme nutné změny a obavy výrobců z takzvaného Brexitu vidět názorně i ve formě čísel.

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

Honda přestane v Anglii vyrábět auta. Brexit za to ale nemůže

K odchodu Spojeného království z EU mělo dojít letos 29. března, na základě čehož do tohoto data automobilky razantně měnily své výrobní plány. Výsledkem je pořádné zúžení počtu vyrobených vozů na půdě Spojeného království. Do dubna 2019 se čísla produkce propadla o 56.999 vozů oproti dubnu 2018.

Zatímco v dubnu 2018 stál počet vyrobených vozů na ostrovech na čísle 127.970, na konci letošního dubna už statistiky hlásily jen 70.971. V rámci vozů určených pro domácí trh jde o 43,7% pokles (z 24.294 ks na 13,669 ks), zatímco v případě exportu se na ostrovech vyrobilo vůči minulému roku o 44,7 % méně vozů (pokles z 103.676 ks na 57.302 ks).

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Francouzská vláda má obavy ze spojení FCA a Renaultu. Za vším jsou peníze

Z dřívějších zpráv lze pouze vypíchnout například obavy z Rolls-Roycu, kde byl Brexit zmiňován s pozastavením výroby, u koncernu Jaguar Land Rover se propouštěli zaměstnanci a výroba se částečně přesunula například na Slovensko, zatímco Nissan ve Velké Británii oznámil ukončení výroby modelu X-Trail a Ford se následků takzvaného tvrdého Brexitu, tedy odchodu bez jakékoliv dohody s EU, obává také.

Dříve uvedené datum Brexitu a zajištění jednoznačných podmínek odchodu z EU nebylo dodrženo. Odchod se tedy odsunul na 31. října 2019. Společnost výrobců a prodejců automobilů ve Spojeném království pak dodává, že stále nejistá budoucnost a pouhé řešení Brexitu už napáchalo na tamním průmyslu nevídané škody se ztrátou pracovních míst, nenaplněním investic a zpomalením vývoje.

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 87 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků