Donkervoort JD70 má úžasné parametry. Je lehounký a sází na ohromné přetížení

Nizozemská malosériovka představuje speciální model k oslavě narozenin svého zakladatele. Klasicky se jedná o velice nekompromisní stroj.

Donkervoort je nadále známým jménem mezi malosériovými automobilkami a letošní 70. narozeniny zakladatele Joopa Donkervoorta společnost oslavuje novým speciálním modelem D8 GTO-JD70. Hlavním titulkem je přitom tvrzení, že novinka zvládne v zatáčkách dosáhnout přetížení až 2 G, při akceleraci až 1,02 G.

Dosavadní D8 GTO tedy Donkervoort řádně vylepšil a dokonce se nyní jedná o nejvýkonnější model v historii značky. Nizozemci přitom stále využívají dárcovské motory od Audi, přesněji 2,5litrové přeplňované pětiválce (dnes třeba v TT RS). Po dalším vyladění má ale JD70 celkem 310 kW (421 koní) a 520 N.m točivého momentu – pro srovnání, TT RS nabízí 294 kW (400 koní) a 480 N.m.

Wiesmann je blízko návratu! Pomalu odhaluje svůj nový model s V8 od BMW

Wiesmann je blízko návratu! Pomalu odhaluje svůj nový model s V8 od BMW

Na sebejistou hbitost v zatáčkách odkazuje především hmotnost JD70, kterou se podařilo snížit pod 700 kg. K úsporám přispěl například nový lehčí výfukový systém, karbonová kola a karoserie, která je rovněž z 95 % karbonová. Také menší a lehčí Li-Ion baterie ušetřila 7 kg oproti standardní baterii. Aerodynamickou přilnavost zase vylepšil nově tvarovaný nos, blatníky a difuzor vzadu.

Na automatickou převodovku přitom zapomeňte, motor je spojen s manuálním pětikvaltem s krátkými drahami řazení a ve hře je také zbrusu nový samosvorný diferenciál. Na podvozku určitě nepřekvapí nastavitelné tlumiče i stabilizátory.

Saleen se chce vrátit do okruhového závodění. Ukazuje nový stroj pro třídu GT4

Saleen se chce vrátit do okruhového závodění. Ukazuje nový stroj pro třídu GT4

Každopádně, pokud by se někomu zdál nejnovější počin Donkervoortu příliš divoký, například na mokru, auto bude vybaveno systémem kontroly trakce s možností nastavení síly zásahu (systém lze také úplně vypnout). Od Bosche pak JD70 využívá software pro automatické meziplyny či přímé řazení kvaltů nahoru bez nutnosti sešlápnutí spojky.

Kromě zmíněného přetížení Donkervoort neupřesňuje žádné další dynamické hodnoty vozu. Produkce má začít na jaře 2020 a vyrobeno bude příhodně jen 70 kusů. Cenovka? 163.636 euro, tedy v přepočtu 4,2 milionu korun, a to máte cenovku bez daně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků