Donkervoort D8 GTO-RS s motorem Audi 2.5 TFSI bude velká divočina

Nizozemská miniautomobilka Donkervoort se zabývá ruční výrobou sportovních aut už od roku 1978. Brzy tak oslaví čtyřicet let existence. Nyní se vrací označení RS, které bude použito na modelu D8 GTO. Má se jednat o zatím nejostřejší a nejrychlejší silniční Donkervoort, který byl kdy vyroben.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ostrý Donkervoort D8 GTO-RS má dokonce i kontrolu trakce, systém Launch Control a automatické meziplyny. To nikdy u této značky nebylo. Cena? Přes čtyři miliony bez daně a už zbývá jen 19 kusů z limitované série

Model D8 GTO byl v roce 2013 zásadně přepracován, proti původní koncepci je větší, prostornější, ale hlavně má pevnější a modernější konstrukci. Zatímco dříve se automobilka spoléhala na motory Ford, od roku 1996 používá pohonné jednotky Audi.

Pod kapotou modelu D8 GTO-RS je uložen přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI z Audi TT RS. I když nizozemská automobilka nespecifikuje technické údaje, už v sériovém provedení měl tenhle motor 250 kW (340 koní) a v roce 2011 z něj Donkervoort dostal 294 kW (400 koní). S dalším laděním a plněním emisní normy Euro 6 pomohla společnost Bosch.

Jak se stavěl Donkervoort D8 GTO

Jak se stavěl Donkervoort D8 GTO

Zatímco si v minulosti Donkervoort nikdy nepotrpěl na elektronické hračičky a ABS, ESP, kontrola trakce či posilovač řízení byly zapovězené věci, nový model dostane od Bosche vyladěný systém Launch Control s nastavitelnou kontrolou trakce a také dokonce automatické meziplyny pro manuální převodovku.

Donkervoort D8 GTO-RS stojí 151 173 eur (4 081 000 korun) bez daně. Model RS bude vyroben pouze ve 40 exemplářích a už 21 jich je prodáno/zamluveno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků