Donkervoort D8 GTO: bestie se srdcem z Audi TT RS

Holandská malosériová automobilka Donkervoort představuje špičku svého stávajícího výrobního programu.

Firma Donkervoort patří k těm, jež řadu desetiletí vyrábí někdejší legendární sporťáky Lotus Seven a jejich modernější deriváty. Ale jak už tomu u podobných malých automobilek bývá, vývoj čehokoli nového je během na dlouhou trať. Nyní se však fanoušci Donkervoortu dočkali: po takřka třech letech do výroby nastupuje špičkový roadster D8 GTO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový DOnkervoort D8 GTO zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 3 s

Ve své dlouhé přídi skrývá novinka zážehový pětiválec TFSI s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním a přeplňováním z dílen Audi, který najdeme především v modelech Audi TT RS či Audi RS3. Na jeho adaptaci pro nové použití Donkervoort úzce spolupracoval přímo s oddělením Audi Quattro GmbH.

Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Nízká hmotnost, to je zřejmě nejdůležitější parametr automobilů tohoto druhu. V rámci vývoje proto prošla jednotka odtučňovací kúrou, po níž váží přibližně o 30 kg méně než v původním provedení Audi. Joop Donkervoort, zakladatel značky, uvedl, že většina úspor spočívá v odlehčení příslušenství, na čemž se podíleli také konstruktéři Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka 2,5 TFSI byla ve spolupráci s konstruktéry Audi odlehčena a posílena

Není tedy divu, že se můžeme těšit na skutečně špičkové jízdní výkony. Zrychlení z klidu na 100 km/h má proběhnout během pouhých 3,0 s a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 255 km/h. Výroba řady D8 GTO bude zahájena na 25 kusů omezenou sérií již na počátku příštího roku. „Standardní“ Donkervoort D8 GTO pak přijde na trhy během roku 2013, přičemž ceny mají startovat v přepočtu na 2,5 mil. Kč.
 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků