Donkervoort D8 GTO: bestie se srdcem z Audi TT RS

Holandská malosériová automobilka Donkervoort představuje špičku svého stávajícího výrobního programu.

Firma Donkervoort patří k těm, jež řadu desetiletí vyrábí někdejší legendární sporťáky Lotus Seven a jejich modernější deriváty. Ale jak už tomu u podobných malých automobilek bývá, vývoj čehokoli nového je během na dlouhou trať. Nyní se však fanoušci Donkervoortu dočkali: po takřka třech letech do výroby nastupuje špičkový roadster D8 GTO.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový DOnkervoort D8 GTO zrychlí z 0 na 100 km/h za rovné 3 s

Ve své dlouhé přídi skrývá novinka zážehový pětiválec TFSI s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním a přeplňováním z dílen Audi, který najdeme především v modelech Audi TT RS či Audi RS3. Na jeho adaptaci pro nové použití Donkervoort úzce spolupracoval přímo s oddělením Audi Quattro GmbH.

Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Nízká hmotnost, to je zřejmě nejdůležitější parametr automobilů tohoto druhu. V rámci vývoje proto prošla jednotka odtučňovací kúrou, po níž váží přibližně o 30 kg méně než v původním provedení Audi. Joop Donkervoort, zakladatel značky, uvedl, že většina úspor spočívá v odlehčení příslušenství, na čemž se podíleli také konstruktéři Audi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka 2,5 TFSI byla ve spolupráci s konstruktéry Audi odlehčena a posílena

Není tedy divu, že se můžeme těšit na skutečně špičkové jízdní výkony. Zrychlení z klidu na 100 km/h má proběhnout během pouhých 3,0 s a rafička tachometru se zastaví na hodnotě 255 km/h. Výroba řady D8 GTO bude zahájena na 25 kusů omezenou sérií již na počátku příštího roku. „Standardní“ Donkervoort D8 GTO pak přijde na trhy během roku 2013, přičemž ceny mají startovat v přepočtu na 2,5 mil. Kč.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků