Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Vozů na téma Lotus Seven je v dnešní době bezpočet. Specialistou je i nizozemská společnost Donkervoort, která přijde se zcela novým provedením.
Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Pro milovníky nekompromisní jízdy s otevřenou nebo i uzavřenou střechou existuje ve světě motorismu bezpočet vozů, které jejich choutky uspokojí. Mezi stálice patří i různé repliky legendárního Lotusu Seven. Na stejné téma, ovšem ve zcela novém, moderním a částečně i futuristickém pojetí, přijde právě Donkervoort.

Model s označením D8 GT Coupé je v podstatě jen modifikací již vyráběného modelu D8 roadster, nově s pevnou střechou. Vůz tak dostal zcela nový vzhled, který je opět zcela originální.

I když se to nemusí zdát, k uspokojení jízdních výkonů stačí i známý čtyřválec 1,8 z produkce Volkswagenu, jehož verzi s přeplňováním měla pod kapotou i Octavia RS. 180 koní je totiž zcela dostačujících, pokud vůz váží 650 kilogramů tak, jako toto kupé. Pokud vás základní  výkonneuspokojí, má pro vás výrobce i výkonnější verze, které nabídnou až 270 koní.

Karbonové retro s vcelku malým výkonem pak zvládne sprint na stovku již od čtyř sekund a 250 km/h je pro něj hračkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Donkervoort D8 GT Coupé
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků