Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Vozů na téma Lotus Seven je v dnešní době bezpočet. Specialistou je i nizozemská společnost Donkervoort, která přijde se zcela novým provedením.
Donkervoort D8 GT Coupé, pro fajnšmekry

Pro milovníky nekompromisní jízdy s otevřenou nebo i uzavřenou střechou existuje ve světě motorismu bezpočet vozů, které jejich choutky uspokojí. Mezi stálice patří i různé repliky legendárního Lotusu Seven. Na stejné téma, ovšem ve zcela novém, moderním a částečně i futuristickém pojetí, přijde právě Donkervoort.

Model s označením D8 GT Coupé je v podstatě jen modifikací již vyráběného modelu D8 roadster, nově s pevnou střechou. Vůz tak dostal zcela nový vzhled, který je opět zcela originální.

I když se to nemusí zdát, k uspokojení jízdních výkonů stačí i známý čtyřválec 1,8 z produkce Volkswagenu, jehož verzi s přeplňováním měla pod kapotou i Octavia RS. 180 koní je totiž zcela dostačujících, pokud vůz váží 650 kilogramů tak, jako toto kupé. Pokud vás základní  výkonneuspokojí, má pro vás výrobce i výkonnější verze, které nabídnou až 270 koní.

Karbonové retro s vcelku malým výkonem pak zvládne sprint na stovku již od čtyř sekund a 250 km/h je pro něj hračkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Donkervoort D8 GT Coupé
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků