Dongfeng Xiao Kang Feng Guang: sázka na červenou

Tento vůz zvenčí působí celkem neutrálně, ovšem uvnitř je červenější než stranické legitimace čínských soudruhů…

Čínská automobilka Dongfeng je tradičním spojencem francouzského koncernu PSA a známa je z minulosti především produkcí adaptací historické platformy Citroën ZX (např. Dongfeng Fengshen). Nyní přichází kompaktní minivan Dongfeng Xiao Kang Feng Guang. Ať už tato věta znamená cokoli, je to údajně označení nového modelu, jenž obstarožní francouzské konstrukce opouští.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dongfeng Xiao Kang Feng Guang

Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se vydává směrem ke stále oblíbenějším minivanům (v Asii jsou to opravdu MINIvany, ne „minivany“, které potkáváme na evropských silnicích…). Tento vůz má sice celkem civilizovaně působící příď, ale při pohledu na zadní partie vozu je proti němu taková Dacia Lodgy limuzínou pro cesty do opery.

Peugeot | Byznys | Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Tvůrcům tohoto modelu ale šlo hlavně o dosažení maximálně praktického, prostorného a komfortního interiéru se sezením pro sedm cestujících ve třech řadách (2+2+3). Dominuje mu červená barva, kterou najdeme nejen na středové konzoli, ale také na spodní části palubní desky, dveřních obkladech či sedadlech. Je pravděpodobné, že již samotné cestování podobným autem čínské stranické kádry namotivuje tím správným směrem…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice zámků bezpečnostních pásů na krajních místech lavice třetí řady sedadel budí otázky, kudy jsou kolem těla cestujícího pásy vedeny...

O pohon modelu Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, proměnným časováním ventilů VVT a výkonem 117 koní (86 kW) v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem zadních kol. Prodeje mají být na domácím trhu zahájeny v polovině října.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků