Dongfeng Xiao Kang Feng Guang: sázka na červenou

Tento vůz zvenčí působí celkem neutrálně, ovšem uvnitř je červenější než stranické legitimace čínských soudruhů…

Čínská automobilka Dongfeng je tradičním spojencem francouzského koncernu PSA a známa je z minulosti především produkcí adaptací historické platformy Citroën ZX (např. Dongfeng Fengshen). Nyní přichází kompaktní minivan Dongfeng Xiao Kang Feng Guang. Ať už tato věta znamená cokoli, je to údajně označení nového modelu, jenž obstarožní francouzské konstrukce opouští.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dongfeng Xiao Kang Feng Guang

Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se vydává směrem ke stále oblíbenějším minivanům (v Asii jsou to opravdu MINIvany, ne „minivany“, které potkáváme na evropských silnicích…). Tento vůz má sice celkem civilizovaně působící příď, ale při pohledu na zadní partie vozu je proti němu taková Dacia Lodgy limuzínou pro cesty do opery.

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Tvůrcům tohoto modelu ale šlo hlavně o dosažení maximálně praktického, prostorného a komfortního interiéru se sezením pro sedm cestujících ve třech řadách (2+2+3). Dominuje mu červená barva, kterou najdeme nejen na středové konzoli, ale také na spodní části palubní desky, dveřních obkladech či sedadlech. Je pravděpodobné, že již samotné cestování podobným autem čínské stranické kádry namotivuje tím správným směrem…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice zámků bezpečnostních pásů na krajních místech lavice třetí řady sedadel budí otázky, kudy jsou kolem těla cestujícího pásy vedeny...

O pohon modelu Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, proměnným časováním ventilů VVT a výkonem 117 koní (86 kW) v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem zadních kol. Prodeje mají být na domácím trhu zahájeny v polovině října.
 

bazar

Peugeot 3008 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 114 891 km
Cena: 260 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 98 876 km
Cena: 84 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 158 745 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 155 230 km
Cena: 200 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 166 975 km
Cena: 179 000 Kč
Peugeot 5008 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 156 510 km
Cena: 179 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků