Dongfeng Xiao Kang Feng Guang: sázka na červenou

Tento vůz zvenčí působí celkem neutrálně, ovšem uvnitř je červenější než stranické legitimace čínských soudruhů…

Čínská automobilka Dongfeng je tradičním spojencem francouzského koncernu PSA a známa je z minulosti především produkcí adaptací historické platformy Citroën ZX (např. Dongfeng Fengshen). Nyní přichází kompaktní minivan Dongfeng Xiao Kang Feng Guang. Ať už tato věta znamená cokoli, je to údajně označení nového modelu, jenž obstarožní francouzské konstrukce opouští.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dongfeng Xiao Kang Feng Guang

Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se vydává směrem ke stále oblíbenějším minivanům (v Asii jsou to opravdu MINIvany, ne „minivany“, které potkáváme na evropských silnicích…). Tento vůz má sice celkem civilizovaně působící příď, ale při pohledu na zadní partie vozu je proti němu taková Dacia Lodgy limuzínou pro cesty do opery.

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Čínský lék je všemocný, pomohl i skupině PSA Peugeot Citroën

Tvůrcům tohoto modelu ale šlo hlavně o dosažení maximálně praktického, prostorného a komfortního interiéru se sezením pro sedm cestujících ve třech řadách (2+2+3). Dominuje mu červená barva, kterou najdeme nejen na středové konzoli, ale také na spodní části palubní desky, dveřních obkladech či sedadlech. Je pravděpodobné, že již samotné cestování podobným autem čínské stranické kádry namotivuje tím správným směrem…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pozice zámků bezpečnostních pásů na krajních místech lavice třetí řady sedadel budí otázky, kudy jsou kolem těla cestujícího pásy vedeny...

O pohon modelu Dongfeng Xiao Kang Feng Guang se stará konvenční zážehový čtyřválec s objemem 1,5 l, proměnným časováním ventilů VVT a výkonem 117 koní (86 kW) v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem zadních kol. Prodeje mají být na domácím trhu zahájeny v polovině října.
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků