Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) zahajuje výstavbu 4. továrny v Číně, která zajistí uspokojení nárůstu prodejů

Zástupci společného podniku DPCA dnes položili základní kámen 4. továrny v čínském městě Čcheng-tu, která umožní reagovat na nárůst prodejů v Číně.

Slavnostního položení základního kamene se zúčastnil předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny Dongfeng Motors Xu Ping, ředitel pro Asii Grégoire Olivier, náměstek generálního ředitele skupiny Dongfeng Motors Liu Wei Dong, výkonný ředitel DPCA Jean Mouro, generální ředitel DPCA Qiu Xian Dong a zástupci provincie S´-čchuan a města Čcheng-tu.

4. továrna DPCA o celkové kapacitě výroby 360 000 vozů ročně bude vyrábět auta značek Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot a Dongfeng Fengshen, které patří především do segmentů SUV a MPV. První auto opustí výrobní linku na konci roku 2016.

DPCA v současnosti provozuje 3 továrny ve městě Wu-chan, které pracují na dvě směny. Jejich potenciální celková kapacita výroby je 750 000 vozů ročně. S touto 4. továrnou vzroste v roce 2016 kapacita výroby DPCA na více než 1 milion vozů. Jde o zásadní etapu vývoje směřujícího k cíli stanovenému v plánu Back in the Race, kterým je prodej 1 milionu vozů Peugeot a Citroën v Číně v roce 2017.

Zástupci skupin Dongfeng a PSA Peugeot Citroën podepsali 28. března 2014 dohodu o globálním strategickém partnerství, která stanovila cíl prodeje do roku 2020 ve výši 1,5 milionu vozů.

Za prvních 9 měsíců roku 2014 prodala skupina DPCA v Číně 518 000 vozů, což představuje nárůst o 30 %, a to na trhu, který sám zaznamenává růst 11 %. V roce 2014 by podnik DPCA měl v Číně prodat více než 700 000 vozů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků