Dongfeng Glory 580 vs. Škoda Kodiaq: Rozdíl 300.000 Kč! Jen výbava ho nedělá

30 komentářů

Majiteľ skodovky
7. října • 17:38

Aktuálny model škodovky vlastním a niekoľkými ďalšími pravidelne jazdím.Oproti minulosti je zrejmý výrazný pokles kvality.Predtým ani len Fabia nepukala a nevrzgala.Teraz? Vrzga Octavia aj Scala.
Lacné a hnusne plasty všade.Takže škodia už len žije z minulosti.

CLIMA
27. září • 17:54

Jen ty motory by asi chtělo vyměnit, spotřeba neskutečná.

Zelí
22. září • 21:27

Pokud je srovnatelné auto o 50% dražší, tak může mít v odbytu problém. Možná ne hned, ale za nějakou dobu. Dacia Sandero je aktuálně v Evropě prodávanější než Golf. Může se stát, že suvko od číňanů v další, vylepšené generaci smázne na trhu korejce i germány.

king014
23. září • 10:40

A kde vezmou prachy na vybudování servisní a dealerské sítě? Čínská bublina začíná pomalu splaskávat, většina jejich firem silně předlužená, rating Číny "nadhodnocený" samotnou šéfkou MMF

petr r. (petrumr)
25. září • 8:09

třeba podepíší dohodu se servisem ELIT nebo nějakým jiným, co má volnou kapacitu. Vy všichni porovnáváte zkušenosti se servisem škoda, co je v každé vesnici...pochopte to, že stačí jednou ročně vyměnit olej a nééé jezdit autem do servisu každý týden.

Zelí
23. září • 19:35

Pokud budou chtít, tak tu síť vytvoří. Peníze nejsou problém. Jejich možnosti jsou o několik řádů nad našimi představami.

Laco
22. září • 21:18

Tak zrovna tohle nikdo nekoupí ani za těch 600tkč. Auto zastaralé, vzhledově na 17" ošklivé, výbava běžná. Kdo bude potřebovat nové auto pro 7 koupí raději tu dacii jogger za 500 v plné výbavě a servis i zůstatková hodnota bude vyšší. Navíc ta spotřeba podle tabulek přes 11 litrů je děsivá... Prodají počítám tak 10ks a to se slevou,jinak nevidím jediný důvod...

Mirek
22. září • 18:33

Pane Fugleviči, o co se to pokoušíte? Tady přece vůbec nejde o nějaké renomé značky a další prodej, ale o to, že kdo si může s odřenýma ušima dovolit koupit auto této velikosti s cenou do 600 000 Kč, tak nepůjde kupovat auto s cenou o 50% vyšší, nehledě na to, že to auto mu bude muset vydržet minimálně tak 10 a více let. Znám několik lidí, důchodců, kteří si koupili skoro před desíti léty nějakou Dacii a mají je dodnes. S jedním jsem se minulý rok o tom bavil, Dacia Sandero, a ten to řekl naplno "Či kradu? Na popojíždění mi to stačí." Těmto lidem jsou nějaké moderní technologie, led světla a další kolotoče s vodotryskem včetně renomé značky ukradené.

Q
23. září • 5:51

V principu máte pravdu. Jenže pro toho typického důchodce je i 600 tisíc moc a koupí si Dacii Duster Comfort za 370, která navíc vyniká nízkým poklesem hodnoty v čase a levným servisem. Že nemá megatablet mu vadit nebude.
Dongfeng z mého pohledu nemá šanci.

Mirek
23. září • 11:17

Vždyť ano, také píšu že Daci. Já to bral jen jako přirovnání, ne že musí kupovat zrovna "Čínu". Všichni důchodci také neberou měsíčně jen 15 000 Kč měsíčně. Zrovna včera jsem se dozvěděl, že dva moji bývali spolupracovníci, důchodci, si koupili Kamiqa. Důchodcům je pokles ceny asi šumák, neřeší koupi aut co několik let.

jogurt
22. září • 19:04

Tyhle proletářské kecy jsou mimo mísu. Drtivou většinu srovnávaných Kodiaqů nekupuje dojička z kravína, ale korporát pro střední management, relativně úspěšný živnostník a veřejný sektor.
A NIKDO z nich nekoupí DongFeng, i kdyby byl za polovinu.
Možná Bidli podplatí nákupčího nějaké státní instituce, jako to kdysi udělal Vošický u celníků nebo ŘSD. Ti už znovu stejnou chybu neudělají.

Mirek
22. září • 19:57

A já snad tvrdil něco jiného, Asi by sis měl přešlápnout, stojíš si na vedení. Já jen napsal, že kdo nemá na Kodiaq, půjde kupovat na co má a nějaká prestiž a renomé je mu ukradená., ty dojičko od krav. Už to chápeš, nebo potřebuješ překladatele? Pokud nevěříš, zeptej se majitelů Dacii a pod, proč si nekoupili Kodiaqa. Kdo kupuje Kodiaqa jsem vůbec neřešil, tak nevím proč se s tím oháníš.

Jan Taraba
22. září • 20:45

Mirečku, chápu, že "mimo" %je tvůj normální status, ale článek je o cenovém srovnání Chinashitu s Kodiaqem

Mirek
22. září • 20:52

Tak pro pomalejší, tedy tebe, A proč se tam tedy porovnává s Kodiaqem a píše tam redaktor o prestiži... Ty jsi to ani nečetl a už tady vypisuješ své bláboly? Jaký máš status ty nevím, ale nejspíš nechápavý Čechshit. Zamindrákované chytráky mám strašně rád. A měl bys raději jít vypisovat své nepostradatelné příspěvky na facebook. Víš přece, že když tam chvíli nic nenapíšeš, jako bys už nebyl.

Vóša
22. září • 17:18

Snad se jim bude tady dařit lépe než Škodovce v Číně ...i když to není dnes tak složité splnit...

petr r. (petrumr)
25. září • 8:01

no koncernu se nedaří po celém světě.

Rembaz
22. září • 13:44

Takze koľko je nakoniec reálny rozdiel keď sa dorovna výbava?

Nojono
22. září • 16:05

V kvalitě? Propastný. Kdo kdy zažil jakýkoli složitější produkt Made in China, ví co je to za hrůzu. Zde navíc s neexistující servisní sítí a bůhvíjakým skladem dílů kdesi na Slovensku.

Rembaz
22. září • 16:53

Nato som sa nepýtal. Ale vyrobené v Číne neznamená hneď zlu kvalitu.

Nojono
22. září • 17:06

V drtivé většině případů znamená. Výjimek není mnoho. A u většiny z nich je evropský nebo americký management.

Mirek
22. září • 18:21

U tebe zřejmě funguje jen rovnítko Čína = šmejd. Jenže takhle už to nějakou dobu vůbec není, ale tobě to bude asi zbytečné vykládat. Jaký tam je management, je úplně jedno, jsou to čínské firmy a je jejich věc, koho si najali. Jestli si myslíš, že v evropských automobilkách pracují jen Evropané, tak jsi také na omylu. Tady by úplně stačilo napsat, že i v automobilkách, v jednotlivých státech Evropy, pracuje hodně cizinců a to i ve vedení. To je stejné přirovnání, jako cizinci ve vedení čínských automobilek.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
22. září • 18:57

Nějakou dobu jsem během posledních 10 let v čínském automotive strávil. Jak v čínských továrnách světových automobilek, kde to fungovalo podobně jako v mateřských podnicích, tak v ryze čínském prostředí. A právě v tom byl obrovský rozdíl, jak ve vývoji a konstrukci, tak ve výrobě a samozřejmě i kvalitě, jsou to dva světy, které se nepotkávají. To vůbec není o tom, že by čínská firma nedokázala navrhnout, vyvinout a vyrobit auto světově srovnatelných parametrů. teoreticky dokáže. Prakticky ovšem do toho vstupuje ultimativní politika, která nařizuje nesmysly ve vývoji a v mnoha výrobních procesech(v tom ale nejsou ekomanagementy současných evropských automobilek lepší). A to horší je, že i kdyby v konkrétním případě dokázali vývoj dotáhnout do dobrého konce, což jsem tam ale nezažil ani v jediném případě, kvůli nekvalifikované a zčásti i pologramotné pracovní síle nedokáží udržet kvalitu výroby.
A díky velmi problematické produktivitě práce jsou schopni cenově konkurovat pouze na úkor kvality.

Mirek
22. září • 19:36

Nebudu se s tebou přít, ale znám několik firem, které vyrábí veškeré nářadí v Číně a používají to na výrobu aut v Evropě i pro Škodu a i samotná Škoda vyráběla, možná i stále vyrábí lisovací nářadí v Číně, v ryze čínských firmách. Naši zaměstnanci před cca dvaceti léty zprovozňovali část výroby, kterou jsme dělali pro Renault, v Šanghaji a vyjadřovali se, že Číňani byli na dobré úrovni. Zevšeobecňuješ a podáváš to způsobem, že tam jsou, mimo firem původem ze světa, jen sami neschopní dělníci a tak to rozhodně není. Číňani už dávno nejsou jen obdělávači rýžových polí. Tím netvrdím, že dělají všichni dobře, ale takto to také funguje u nás, v Polsku, na Slovensku... osobní zkušenosti.

Krabat
23. září • 6:13

Ani to nářadí neumí dobře. Ono se jim občas něco podaří. Problémem Číny je ale naprosto odlišná mentalita. Číňan na všechno odpoví ano, všechno odsouhlasí, nic není problém a ve finále klidně zfalšují rozměrové protokoly a naoko dodají perfektní výrobek.Skutečnost je tedy taková, že Čína konkuruje stále jen cenou a obrovskou výrobní kapacitou. Kvalita pořád pokulhává. Není to už taková tragédie jako kdysi, ale na úroveň evropských firem nemají. Problémem Evropy je přílišná svázanost regulacemi a pravidly. Do určité míry mají význam, ale v případě EU a Automotive už byrokracie překročila únosnou mez a stala se brzdou rozvoje. Evropa přesouvá stále více lidí do nevýrobních sektorů, kde vymýšlí hovadiny a komplikují práci lidem ve výrobě. A tohle je problém, který se v budoucnu vymstí.

jogurt
22. září • 19:57

Soryjako Míro, ale nářadí je něco jiného než auto.

Mirek
22. září • 20:59

Jo a na nářadí potřebuješ špičkové dělníky.

Mirek
22. září • 20:56

Soryjako, vyrábí ho dělníci stejně jako auta, mobilní telefony, vlaky..... Na auta dokonce v mnoha profesích není potřeba špičkových dělníků, ale jen zaučených běžných lidí.

petr r. (petrumr)
25. září • 7:58

správně, Jogurt neví jak se vyrábí auta a neviděl nikdy po dvaceti letech jezdit yutong-autobusy co dováželi Zemkovi- ten autobus přežil dvě generace Karos u kterých je vyřadil prasknutý rám nebo defekt motora...ty Yutong jezdí pořád, z výfuku ani kapka nafty a hlavně to jede a nemusíš za ním se courat jak za ivecem. Můžu ještě psát, nebot budu mulčovat jikovem zahradu a ten čínský motor mě ušetří takový peníze, že bude na oběd panenka :-D

Rembaz
22. září • 17:34

Keďže je Čína výrobnou halou západného sveta tak neviem či to budú len výnimky.
Ale ty to máš asi presnejšie naštudované. Mne sa pomer exportu k hdp hľadať nechce.

WRC Fabia R2 Twincharger
22. září • 13:35

Myslím, že nemají šanci.. ale kdo ví, třeba za deset let nás doženou a převálcují na elektromobilech. V budoucnu.. to bude ještě boj na trhu.

Doporučujeme

Články odjinud