Dongfeng Glory 580 vs. Škoda Kodiaq: Rozdíl 300.000 Kč! Jen výbava ho nedělá

Za extra peníze Škoda nenabízí jen lepší standardní výbavu, je nutné vzít v potaz celkovou hodnotu české značky u nás.

Čínská značka Dongfeng oficiálně vstoupila na český trh. Pod zastoupením společnosti Bidli auto se bude rovněž u nás (působí už také na Slovensku) snažit konkurovat zavedeným hráčům na trhu. Z prvních naživo předvedených modelů by mohlo především rodiny zaujmout sedmimístné SUV Glory 580, které lze rozměry a sedmimístnou kabinou srovnat například se Škodou Kodiaq.

Jak bude ale ihned zřejmé, nejen cenou, základní výbavou a zpracováním se však čínské SUV od toho českého liší vskutku dost. Dongfeng Glory 580 je nabízen za cenu 599.900 Kč, a to v jediné specifikaci výbavy Luxury a motorizace spojující benzinovou patnáctistovku (107 kW/145 k), automatickou převodovku CVT a pohon předních kol.

Levná čínská SUV jsou oficiálně v Česku. Dongfeng zaujme, ale zatím s otazníkem

Levná čínská SUV jsou oficiálně v Česku. Dongfeng zaujme, ale zatím s otazníkem

Živé dojmy z prezentace u Prahy potvrdily, že Glory 580 je nejstarším modelem v nabídce značky na českém trhu, a to nejen po stránce technologické výbavy – plasty uvnitř jsou tvrdé a některé přepínače působí zastarale. SUV má standardně 17palcová litá kola, LED denní svícení, jednozónovou manuální klimatizaci, 10palcový infotainment (Apple CarPlay, bluetooth a USB), zadní parkovací senzory s kamerou, elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, tempomat a šestici airbagů. Z asistentů lze zmínit maximálně brzdový asistent (EBA), detekci chodců či překážek zde nečekejte. Pevně danou výbavu nakonec potvrzuje současný ceník, kde vlastně nenajdete žádné možnosti příplatků.

Nejblíže ke specifikaci Glory 580 má Škoda Kodiaq s motorem 1.5 TSI (110 kW/150 k), automatem DSG (klasicky příplatek 50.000 Kč) a pohonem předních kol. Takový Kodiaq začíná i v základní výbavě Ambition od 868.900 Kč, a to je třeba připočíst volitelnou třetí řadu sedadel za 30.000 Kč. Takže konečných 898.900 Kč.

Ideální česká Škoda Fabia vypadá zhruba takto. Škaredá není, je tu ale jeden háček

Ideální česká Škoda Fabia vypadá zhruba takto. Škaredá není, je tu ale jeden háček

Za extra 299.000 Kč vůči ceně čínského SUV Škoda pokračuje tam, kde výbava Luxury u Dongfengu končí. Mimo výše zmíněné prvky Glory 580, které Kodiaq nabízí standardně také, čekejte za vyšší cenovku LED světlomety vpředu a LED svítilny s animací vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního okna, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, 2x USB-C port nebo řadu Simply Clever prvků.

Infotainment má sice Kodiaq Ambition pouze 8palcový, bezdrátové rozhraní smartphonů přes SmartLink ale nechybí. V rámci bezpečnosti je poté standardem sedm airbagů, systém Front Assist s detekcí vozidel, chodců a cyklistů a rovněž parkovací senzory vpředu a vzadu (zadní kamera je nicméně příplatkem).

Nová Škoda Enyaq Coupé iV se poprvé ukazuje. Už jsme ji řídili! Může překvapit?

Nová Škoda Enyaq Coupé iV se poprvé ukazuje. Už jsme ji řídili! Může překvapit?

Nelze ale opomenout, že kromě bohatší základní výbavy dostáváte za své peníze u Škody také renomé zavedené značky s bohatou servisní sítí a službami nejen v Česku, aktuální modernizovanou techniku roku 2021 a obecně vyšší úroveň dílenského zpracování. A z dlouhodobého hlediska i lepší zůstatkovou hodnotu vozu (a zájem o něj) na trhu ojetin.

Zde tak v ohledu koupě zbrusu nového auta čínský Dongfeng ztrácí, a to rovněž nevyhnutelně jakožto nová neznámá značka na trhu – v Česku je prozatím jedno dealerství (Vestec u Prahy na Vídeňské ulici), síť partnerů teprve vzniká, značka nemá plně vyřešené asistenční služby (v případě poruchy) či servis (může probíhat v servisech Bosch nebo u značek, s nimiž Dongfeng spolupracuje – třeba Nissan či Mitsubishi. Dodávky náhradních dílů jsou ale údajně zajištěny.

Dongfeng Glory 580 Luxury vs. Škoda Kodiaq Ambition: Technická data a české ceny
Motorizace SFG15TA 1,5 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1498 1498
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 107/-  110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min] 220/-  250/1500-3500
Převodovka CVT DSG
Max. rychlost [km/h] - 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 9,8
Spotřeba WLTP [l/100 km] - 6,8-7,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1510 1593-1802
Rozměry [dxvxš/rozvor] 4680x1715x1845/2780 4697x1660x1882/2790
Základní cena [Kč] 599.900 898.900*
*včetně příplatku 30.000 Kč za třetí řadu sedadel
Podrobnější technické údaje zatím Dongfeng neuvádí.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků