Dokončení dálnic D3 i D8 nabírá zpoždění

Dálnice D8, která má na německé straně pokračovat do Drážďan, nebude dostavěna dříve než v roce 2008. Mohou za to spory s ekologickými aktivisty, kteří chtějí zachovat nedotčený rázd krajiny Českého středohoří. Ekologové prosazují stavbu jednoho dlouhého tunelu, zatímco Ředitelství silnic a dálnic chce stavět jen dva krátké tunely a zbytek cesty přes inkriminované území vést po zemi. Hejtmanovi Ústeckého kraje je de facto jedno, jaká varianta zvítězí, hlavně, když z měst zmizí kamiony.

Zpoždění nabírá i dálnice D3, která povede z Prahy do Českých Budějovic a na rakouské straně se napojí na silnici S10 a poté na dálnici A7, která vede do Linze. Za zpoždění mohou nejen ekologové, ale také chybějící územní plány (proto dosud není stanovena přesná trasa), nevykoupené pozemky a především peníze. Aby se Česku a Rakousku podařilo získat peníze z EU, musela by se stavba stát společným mezinárodním projektem. Stavba čtyřproudé komunikace S10 má plnou podporu rakouské vlády, k českým hranicím by mohla dorazit v roce 2013, kde by se spojila s českou D3.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků