Dokonalý průvodce pro každou situaci: Nové Audi A4 allroad quattro

Nové Audi A4 allroad quattro* ztělesňuje jedinečný koncept, který kombinací vysoké úrovně jízdního komfortu a terénních kvalit zaujímá výjimečné postavení ve svém segmentu. Díky sériově dodávanému pohonu všech kol quattro a zvýšené světlé výšce dokáže novinka s logem čtyř kruhů pokračovat v jízdě i tam, kde zpevněná silnice končí.
Dokonalý průvodce pro každou situaci: Nové Audi A4 allroad quattro

Nové Audi A4 allroad quattro se vyznačuje originálním vzhledem. Na první pohled zaujmou výrazně rozšířené podběhy kol a zadní nárazník, které jsou matně šedé nebo v barvě karoserie. Robustní ochranný panel spodní části vozu a zadní difuzor jsou v odstínu stříbrná Selenit. Sportovně markantní příď s výrazně zalomenou linií spodního okraje světlometů, originálním nárazníkem a specifickými otvory pro přívod vzduchu umocňují extrovertní charakter vozu. Prostorově tvarovaná maska chladiče Singleframe je zdobena vertikálními chromovanými lamelami. Nápisy „allroad“ zdobí přední blatníky a zadní výklopné víko. Typický vzhled vozů „allroad“ završují zvýšené podélné střešní nosiče.

Výkonné motory TFSI a TDI pro model Audi A4 allroad quattro nabízejí ještě vyšší jízdní výkony při vyšší hospodárnosti. Motor TFSI a pět jednotek TDI poskytují nejvyšší výkon v rozpětí od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k) – to je až o 20 kW (27 k) více než u předchozího modelu. Audi zároveň snížilo emise CO2 až o 21 gramů na kilometr. Přenos hnací síly zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka, nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic nebo zdokonalená osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy.

Kombinací zvýšeného podvozku (o 23 milimetrů) a kol s větším průměrem bylo dosaženo celkového zvýšení světlé výšky o 34 milimetrů v porovnání s modelem Audi A4 Avant*. Jako alternativu sériového podvozku nabízí Audi podvozek s adaptivními tlumiči. Řidič může měnit jeho základní nastavení stisknutím tlačítka systému Audi drive select.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí v novém modelu Audi A4 allroad quattro rozšířenou funkčnost. Kromě známých režimů comfort, auto, dynamic, efficiency a individual (pouze ve spojení s navigačním systémem) je navíc k dispozici režim offroad pro jízdu mimo zpevněné cesty.

Na přední nápravě nového modelu Audi A4 allroad quattro nalézá uplatnění zdokonalená pětiprvková náprava, zatímco vzadu byla náprava s lichoběžníkovými rameny předchozího modelu nahrazena pětiprvkovou konstrukcí. Inteligentní kombinace materiálů umožnila vývojářům snížit hmotnost dílů nápravy o celkových 12 kilogramů.

Nové Audi A4 allroad quattro jezdí sériově na 17“ kolech s lehkou konstrukcí v mnohopaprskovém designu. Audi a quattro GmbH nabízejí na přání rozmanité varianty kol s průměrem ráfku 17 až 19 palců. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr až 338 milimetrů.

Zavazadlový prostor nabízí objem až 505 litrů, při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru je k dispozici objem 1510 litrů. Elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru patří k sériové výbavě. Zadní víko může být na přání ovládáno senzorem pohybu. Na přání si mohou zákazníci objednat navíc sklopné tažné zařízení, které se vysouvá elektricky na povel tlačítka.

Interiér s velkorysou nabídkou prostoru působí velmi kvalitním dojmem. Tento charakter umocňují četná highendová řešení z oblasti informačních a zábavních systémů, dodávaných na přání. Hlavní pozornost na sebe poutá na přání dodávaný Audi virtual cockpit a nový ovládací koncept MMI. Rozmanité služby Audi connect, Audi smartphone interface a Audi phone box s možností induktivního nabíjení nabízejí nejnovější generaci připojení k internetu i připojení chytrého telefonu. Audi jako první výrobce nabízí ve střední třídě zvuk ve formátu 3D prostřednictvím audiosystému Bang & Olufsen s celkem 19 reproduktory.

Veškeré asistenční a bezpečnostní systémy modelové řady A4 jsou k dispozici také pro nový model A4 allroad quattro. Mezi nejdůležitější novinky patří prediktivní asistent efektivity, upozorňování na nebezpečí při vystupování a adaptivní tempomat s funkcemi Stop&Go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Nabídku rozšířil také asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje manévrování s přívěsem prostřednictvím ovládacího panelu MMI.

Audi vyrábí úspěšný model A4 od roku 2009 také ve variantě „allroad“. Druhá generace tohoto modelu střední třídy bude uvedena do prodeje v Německu a Evropě včetně České republiky v létě. Ceny začínají od 44 750 eur. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků