Dokonalý průvodce pro každou situaci: Nové Audi A4 allroad quattro

Nové Audi A4 allroad quattro* ztělesňuje jedinečný koncept, který kombinací vysoké úrovně jízdního komfortu a terénních kvalit zaujímá výjimečné postavení ve svém segmentu. Díky sériově dodávanému pohonu všech kol quattro a zvýšené světlé výšce dokáže novinka s logem čtyř kruhů pokračovat v jízdě i tam, kde zpevněná silnice končí.
Dokonalý průvodce pro každou situaci: Nové Audi A4 allroad quattro

Nové Audi A4 allroad quattro se vyznačuje originálním vzhledem. Na první pohled zaujmou výrazně rozšířené podběhy kol a zadní nárazník, které jsou matně šedé nebo v barvě karoserie. Robustní ochranný panel spodní části vozu a zadní difuzor jsou v odstínu stříbrná Selenit. Sportovně markantní příď s výrazně zalomenou linií spodního okraje světlometů, originálním nárazníkem a specifickými otvory pro přívod vzduchu umocňují extrovertní charakter vozu. Prostorově tvarovaná maska chladiče Singleframe je zdobena vertikálními chromovanými lamelami. Nápisy „allroad“ zdobí přední blatníky a zadní výklopné víko. Typický vzhled vozů „allroad“ završují zvýšené podélné střešní nosiče.

Výkonné motory TFSI a TDI pro model Audi A4 allroad quattro nabízejí ještě vyšší jízdní výkony při vyšší hospodárnosti. Motor TFSI a pět jednotek TDI poskytují nejvyšší výkon v rozpětí od 110 kW (150 k) do 200 kW (272 k) – to je až o 20 kW (27 k) více než u předchozího modelu. Audi zároveň snížilo emise CO2 až o 21 gramů na kilometr. Přenos hnací síly zajišťuje šestistupňová mechanická převodovka, nová sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic nebo zdokonalená osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy.

Kombinací zvýšeného podvozku (o 23 milimetrů) a kol s větším průměrem bylo dosaženo celkového zvýšení světlé výšky o 34 milimetrů v porovnání s modelem Audi A4 Avant*. Jako alternativu sériového podvozku nabízí Audi podvozek s adaptivními tlumiči. Řidič může měnit jeho základní nastavení stisknutím tlačítka systému Audi drive select.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nabízí v novém modelu Audi A4 allroad quattro rozšířenou funkčnost. Kromě známých režimů comfort, auto, dynamic, efficiency a individual (pouze ve spojení s navigačním systémem) je navíc k dispozici režim offroad pro jízdu mimo zpevněné cesty.

Na přední nápravě nového modelu Audi A4 allroad quattro nalézá uplatnění zdokonalená pětiprvková náprava, zatímco vzadu byla náprava s lichoběžníkovými rameny předchozího modelu nahrazena pětiprvkovou konstrukcí. Inteligentní kombinace materiálů umožnila vývojářům snížit hmotnost dílů nápravy o celkových 12 kilogramů.

Nové Audi A4 allroad quattro jezdí sériově na 17“ kolech s lehkou konstrukcí v mnohopaprskovém designu. Audi a quattro GmbH nabízejí na přání rozmanité varianty kol s průměrem ráfku 17 až 19 palců. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr až 338 milimetrů.

Zavazadlový prostor nabízí objem až 505 litrů, při sklopených opěradlech zadních sedadel a využití celé výšky interiéru je k dispozici objem 1510 litrů. Elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru a elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru patří k sériové výbavě. Zadní víko může být na přání ovládáno senzorem pohybu. Na přání si mohou zákazníci objednat navíc sklopné tažné zařízení, které se vysouvá elektricky na povel tlačítka.

Interiér s velkorysou nabídkou prostoru působí velmi kvalitním dojmem. Tento charakter umocňují četná highendová řešení z oblasti informačních a zábavních systémů, dodávaných na přání. Hlavní pozornost na sebe poutá na přání dodávaný Audi virtual cockpit a nový ovládací koncept MMI. Rozmanité služby Audi connect, Audi smartphone interface a Audi phone box s možností induktivního nabíjení nabízejí nejnovější generaci připojení k internetu i připojení chytrého telefonu. Audi jako první výrobce nabízí ve střední třídě zvuk ve formátu 3D prostřednictvím audiosystému Bang & Olufsen s celkem 19 reproduktory.

Veškeré asistenční a bezpečnostní systémy modelové řady A4 jsou k dispozici také pro nový model A4 allroad quattro. Mezi nejdůležitější novinky patří prediktivní asistent efektivity, upozorňování na nebezpečí při vystupování a adaptivní tempomat s funkcemi Stop&Go včetně asistenta pro jízdu v dopravní koloně. Nabídku rozšířil také asistent pro jízdu s přívěsem, který usnadňuje manévrování s přívěsem prostřednictvím ovládacího panelu MMI.

Audi vyrábí úspěšný model A4 od roku 2009 také ve variantě „allroad“. Druhá generace tohoto modelu střední třídy bude uvedena do prodeje v Německu a Evropě včetně České republiky v létě. Ceny začínají od 44 750 eur. 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků