thybor
29. dubna 2024 • 21:44

mám tu smolu, že mám auto, ktoré sa dá kúpiť benzin-nafta, a aj ako elektro. Ja som si vybral dizel. Samozrejme mám obuté e - primaci. Skoro som spadol na zadok pri kúpe novéj sady, kde ceny začínajú od 130€/ks. Ináč veľmi pohodlné a hlavne tichúčke pneu. Ani na moku nie je problém, držia výborne.

Tomas Hraj
29. dubna 2024 • 12:45

Ano, samozřejmě že lze snížit valivý odpor a tím spotřebu a tedy prodloužit dojezd. Lze toho dosáhnout snížením styčné plochy(například huštěním pneumatik na vyšší tlaky, zmenšením šířky kola nebo používáním tvrdších směsí, etc.). V článku už se ale nepraví, že to není zadarmo, že. Je to totiž na úkor adheze, tj. jízdních vlastností a tedy bezpečnosti.

petr r. (petrumr)
29. dubna 2024 • 18:49

na pneu máš samolepku s piktogramy a stím benzínovým stojanem má menší spotřebu blíže k prvnímu písmenu abecedy, v článku se nepíše, že je to aji na hybridy, spalováky i motorky a kola.

Jan Taraba
1. května 2024 • 7:24

"Aji"....to je mongolsky "také"?

Bohdan Blažek
29. dubna 2024 • 11:52

To mě vůbec nezajímá, první co vždy udělám jsou pořádná kola a pneu, aby to sedělo. Co je to za nesmysl stále řešit pár km???

petr r. (petrumr)
29. dubna 2024 • 18:45

jak máš vysoko těžiště? u mojeho hybridu to dělá menší spotřebu o 75%.

Marek Staněk
6. května 2024 • 20:43

Pokud jezdíš stylem "pluju s proudem", tak úpravou jízdního stylu ušetříš víc, než jakoukoli alchymií s gumama.

Pavol Zvanciger (zvancpav)
28. dubna 2024 • 23:47

Převozem na korbě dieselového automobilu.

petr r. (petrumr)
29. dubna 2024 • 18:52
Hamarel
28. dubna 2024 • 21:02

Ano, dojezd lze zvýšit, ovšem za cena zcela tragických vlastností této pneu od Michelinu. Ve srovnávacím testu ADAC "krásné" 38 místo.
No nekup to za ty prachy (nejdražší pneu v celém testu, 124 eur).
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstat... ...
Čínské šméčko Hi Fly nestojí ani polovinu a je ve všem lepší (tedy vyjma valivého odporu).

petr r. (petrumr)
29. dubna 2024 • 18:55

a valivý odpor je co? zvýšený odpor pojezdu......a je jedno jestli je to benzín, elektro nebo oboje.

Marek Staněk
6. května 2024 • 20:44

Valivý odpor je URČUJÍCÍ pro brzdný účinek, protože vyjadřuje schopnost pneu přenášet brzdnou sílu bez přechodu do smyku.

czepelin
28. dubna 2024 • 19:21

mě by zajímalo, jak ta pneumatika pozná, že poloosou kroutí motor na elektriku a ne na naftu

petr r. (petrumr)
29. dubna 2024 • 18:57

a co tak benzín a elektrika zároven.

laco tralala
28. dubna 2024 • 18:31

čo tak nafúkať pneumatiky na 5 atm? síce vám vypadnú plomby zo zubov ale predĺžite si dojazd, alebo jazdiť len dole kopcom.

Marek Staněk
6. května 2024 • 20:46

Oprava zavěšení, tlumičů a ložisek bude stát násobně víc, než ten ušetřený benál. O drasticky vyšším riziku nehody kvůli delší brzdné dráze a záludným jízdním vlastnostem nemluvě.

Václav Molcar
28. dubna 2024 • 17:23

Když si někoho stopnu a mám lano, tak dojedu ještě dost daleko.

petr r. (petrumr)
29. dubna 2024 • 18:58

jo a zamkneš si volant a budeš na netu.

Petr Urban
28. dubna 2024 • 14:56

Jeste sloupecek s brzdnou drahou na mokru, jen pro porovnani, dekuju

Hlinda
28. dubna 2024 • 18:21

B. To je prima výsledek.

Roman Kosina
28. dubna 2024 • 15:36
zdenek m (zdenek maty)
28. dubna 2024 • 21:44

Tak to už neni taková raketa jako pneu na první Priuse. Jen jde o to jak se to chová v provozu na autě...

Doporučujeme

Články odjinud