Bránit zbytečným ztrátám je přístup, který prospívá kterémukoliv autu. U těch na baterie je efekt velmi významný.
Výrobce pneumatik Michelin zpracoval výzkum, zabývající se výhodami jeho obutí e-Primacy, určeného specificky pro elektromobily. V něm zjistil (jak jinak), že výrobek může majitelům bateriových vozů významně prodloužit dojezd na jedno nabití a tím pádem snížit náklady na nabíjení, pokud k němu nepoužívá vlastní obnovitelný zdroj energie.
Dle společnosti Michelin lze díky správným pneu prodloužit dojezd asi o sedm procent. Co to znamená v reálu? U vozidla s dojezdem 400 kilometrů zhruba dalších 30 kilometrů, pro elektroauta s dojezdem vyšších stovek kilometrů samozřejmě proporčně více.
V rámci studie Michelin uvádí, že pro průměrného britského elektromobilistu to znamená ročně extra dojezd 1126 kilometrů. Zvýšení dojezdu na konkrétních případech spočítali Michelin takto:
Model |
Extra dojezd [km] |
Hyundai Ioniq 6 |
42 |
Tesla Model 3 |
39 |
Volkswagen ID.5 |
37 |
Mercedes EQA |
37 |
Škoda Enyaq iV |
35 |
Volkswagen ID.4 |
35 |
Nissan Ariya |
35 |
Audi Q4 E-Tron |
35 |
Kia EV6 |
35 |
Honda e Advance |
34 |