Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Německá CDU/CSU se hned po zahájení povolebních jednání shodla s SPD na jednom tématu – za dálnice by měli platit i řidiči osobních automobilů.
Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Pokud se strany dohodnou i na dalších programových bodech a Německu bude vládnout velká koalice, měly by dálniční známky podle CSU stát okolo 80 eur ročně, píše Focus Online.

V praxi ale budou platit jen cizinci. Místní totiž dálniční známku dostanou automaticky po zaplacení daně z vozidla, která je povinná.

Mýtné pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU), záměr má ale i podporu německé veřejnosti. Poplatky jen pro zahraniční řidiče by ale zřejmě odporovaly evropským pravidlům. Model s dálničními známkami, které by Němci dostali po zaplacení daně, by podle Focusu už mohl projít.

Elektromobily | Technika | Život řidiče | Tesla | Elon Musk

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Němci mohli jezdit přes 200 km/h

CDU/CSU a SPD si od zavedení dálničních známek slibují příliv sedmi miliard eur (180 miliard korun) ročně do státního rozpočtu. Peníze chtějí politici investovat do rozvoje dopravní infrastruktury. To se ovšem netýká jen silnic, ale i železnic a vodních cest. Strany plánují každoroční investice ve výši 11 miliard eur (283,5 miliardy korun), tedy přibližně o polovinu více než nyní.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Strany se shodly i na rozšíření platnosti mýtného pro nákladní automobily. To by se nově vztahovalo i na vozidla s celkovou hmotností od 7,5 tuny, v současnosti je hranice 12 tun. CDU/CSU a SPD uvažují i o tom, že zpoplatní více silnic. Nyní kamiony platí jen na dálnicích a některých silnicích první třídy. Státní rozpočet by díky rozšíření mýtného získal dalších 4,4 miliardy eur (113 miliard korun).

Zdroj: E15.cz

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků