Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Německá CDU/CSU se hned po zahájení povolebních jednání shodla s SPD na jednom tématu – za dálnice by měli platit i řidiči osobních automobilů.
Dohodnuto, Německo zavede dálniční známky. Ale jen pro cizince.

Pokud se strany dohodnou i na dalších programových bodech a Německu bude vládnout velká koalice, měly by dálniční známky podle CSU stát okolo 80 eur ročně, píše Focus Online.

V praxi ale budou platit jen cizinci. Místní totiž dálniční známku dostanou automaticky po zaplacení daně z vozidla, která je povinná.

Mýtné pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU), záměr má ale i podporu německé veřejnosti. Poplatky jen pro zahraniční řidiče by ale zřejmě odporovaly evropským pravidlům. Model s dálničními známkami, které by Němci dostali po zaplacení daně, by podle Focusu už mohl projít.

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Němci mohli jezdit přes 200 km/h

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Němci mohli jezdit přes 200 km/h

CDU/CSU a SPD si od zavedení dálničních známek slibují příliv sedmi miliard eur (180 miliard korun) ročně do státního rozpočtu. Peníze chtějí politici investovat do rozvoje dopravní infrastruktury. To se ovšem netýká jen silnic, ale i železnic a vodních cest. Strany plánují každoroční investice ve výši 11 miliard eur (283,5 miliardy korun), tedy přibližně o polovinu více než nyní.

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

Strany se shodly i na rozšíření platnosti mýtného pro nákladní automobily. To by se nově vztahovalo i na vozidla s celkovou hmotností od 7,5 tuny, v současnosti je hranice 12 tun. CDU/CSU a SPD uvažují i o tom, že zpoplatní více silnic. Nyní kamiony platí jen na dálnicích a některých silnicích první třídy. Státní rozpočet by díky rozšíření mýtného získal dalších 4,4 miliardy eur (113 miliard korun).

Zdroj: E15.cz

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků