Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Je striktní dodržování povolené rychlosti klíčem k bezpečnějšímu cestování autem? Státní orgány o tom s vámi asi ani nebudou diskutovat, australští vědci si však myslí něco jiného.
Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování rychlosti bohužel neznamená bezpečnější jízdu. Oficiálně to potvrdili australští vědci. Neustále sledování tachometru, jestli náhodou nepřekračujete rychlost, vás může stát drahocenný reakční čas.

Ve svém výzkumu se vědci z University of Western Australia zaměřili na test reakce schopnosti s použitím červené světélka. Celkově se testování zúčastnilo 84 lidí rozdělených do více kategorií. První skupině bylo řečeno, že pokutu dostanou po překročení rychlost o 1 km/h, další skupina by dostala pokutu při překročení limitu o 6 km/h, a poslední skupina účastníků by byla pokutována při překročení limitu 50 km/h o více než 11 km/h.

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Po rozsvícení červeného světélka, znázorňujícího možné nebezpečí, mělo přijít co nejrychlejší zmáčknutí určeného reakčního tlačítka. Rozhodně nejhůř z testu obstála první skupina, která nesměla překročit povolenou rychlost ani o pouhý 1 kilometr v hodině. Někteří ani dokonce nepostřehli, že se červené světélko rozsvítilo.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Orgány se bohužel domnívají, že jízda přesně podle striktních rychlostních omezení bude pomalejší a tím pádem i bezpečnější. Tato studie ale ukázala přesný opak. I u nás se často říká, že za 2-3 kilometry v hodině nad stanovený limit pokutu nedostanete. Praxe je ale častokrát jiná. Samozřejmě to záleží i od daného příslušníka policejního sboru.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků