Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Je striktní dodržování povolené rychlosti klíčem k bezpečnějšímu cestování autem? Státní orgány o tom s vámi asi ani nebudou diskutovat, australští vědci si však myslí něco jiného.
Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování rychlosti bohužel neznamená bezpečnější jízdu. Oficiálně to potvrdili australští vědci. Neustále sledování tachometru, jestli náhodou nepřekračujete rychlost, vás může stát drahocenný reakční čas.

Ve svém výzkumu se vědci z University of Western Australia zaměřili na test reakce schopnosti s použitím červené světélka. Celkově se testování zúčastnilo 84 lidí rozdělených do více kategorií. První skupině bylo řečeno, že pokutu dostanou po překročení rychlost o 1 km/h, další skupina by dostala pokutu při překročení limitu o 6 km/h, a poslední skupina účastníků by byla pokutována při překročení limitu 50 km/h o více než 11 km/h.

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Po rozsvícení červeného světélka, znázorňujícího možné nebezpečí, mělo přijít co nejrychlejší zmáčknutí určeného reakčního tlačítka. Rozhodně nejhůř z testu obstála první skupina, která nesměla překročit povolenou rychlost ani o pouhý 1 kilometr v hodině. Někteří ani dokonce nepostřehli, že se červené světélko rozsvítilo.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Orgány se bohužel domnívají, že jízda přesně podle striktních rychlostních omezení bude pomalejší a tím pádem i bezpečnější. Tato studie ale ukázala přesný opak. I u nás se často říká, že za 2-3 kilometry v hodině nad stanovený limit pokutu nedostanete. Praxe je ale častokrát jiná. Samozřejmě to záleží i od daného příslušníka policejního sboru.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků