Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Je striktní dodržování povolené rychlosti klíčem k bezpečnějšímu cestování autem? Státní orgány o tom s vámi asi ani nebudou diskutovat, australští vědci si však myslí něco jiného.
Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování rychlosti bohužel neznamená bezpečnější jízdu. Oficiálně to potvrdili australští vědci. Neustále sledování tachometru, jestli náhodou nepřekračujete rychlost, vás může stát drahocenný reakční čas.

Ve svém výzkumu se vědci z University of Western Australia zaměřili na test reakce schopnosti s použitím červené světélka. Celkově se testování zúčastnilo 84 lidí rozdělených do více kategorií. První skupině bylo řečeno, že pokutu dostanou po překročení rychlost o 1 km/h, další skupina by dostala pokutu při překročení limitu o 6 km/h, a poslední skupina účastníků by byla pokutována při překročení limitu 50 km/h o více než 11 km/h.

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Po rozsvícení červeného světélka, znázorňujícího možné nebezpečí, mělo přijít co nejrychlejší zmáčknutí určeného reakčního tlačítka. Rozhodně nejhůř z testu obstála první skupina, která nesměla překročit povolenou rychlost ani o pouhý 1 kilometr v hodině. Někteří ani dokonce nepostřehli, že se červené světélko rozsvítilo.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Orgány se bohužel domnívají, že jízda přesně podle striktních rychlostních omezení bude pomalejší a tím pádem i bezpečnější. Tato studie ale ukázala přesný opak. I u nás se často říká, že za 2-3 kilometry v hodině nad stanovený limit pokutu nedostanete. Praxe je ale častokrát jiná. Samozřejmě to záleží i od daného příslušníka policejního sboru.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků