Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Je striktní dodržování povolené rychlosti klíčem k bezpečnějšímu cestování autem? Státní orgány o tom s vámi asi ani nebudou diskutovat, australští vědci si však myslí něco jiného.
Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování rychlosti bohužel neznamená bezpečnější jízdu. Oficiálně to potvrdili australští vědci. Neustále sledování tachometru, jestli náhodou nepřekračujete rychlost, vás může stát drahocenný reakční čas.

Ve svém výzkumu se vědci z University of Western Australia zaměřili na test reakce schopnosti s použitím červené světélka. Celkově se testování zúčastnilo 84 lidí rozdělených do více kategorií. První skupině bylo řečeno, že pokutu dostanou po překročení rychlost o 1 km/h, další skupina by dostala pokutu při překročení limitu o 6 km/h, a poslední skupina účastníků by byla pokutována při překročení limitu 50 km/h o více než 11 km/h.

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Po rozsvícení červeného světélka, znázorňujícího možné nebezpečí, mělo přijít co nejrychlejší zmáčknutí určeného reakčního tlačítka. Rozhodně nejhůř z testu obstála první skupina, která nesměla překročit povolenou rychlost ani o pouhý 1 kilometr v hodině. Někteří ani dokonce nepostřehli, že se červené světélko rozsvítilo.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Orgány se bohužel domnívají, že jízda přesně podle striktních rychlostních omezení bude pomalejší a tím pádem i bezpečnější. Tato studie ale ukázala přesný opak. I u nás se často říká, že za 2-3 kilometry v hodině nad stanovený limit pokutu nedostanete. Praxe je ale častokrát jiná. Samozřejmě to záleží i od daného příslušníka policejního sboru.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků