Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Je striktní dodržování povolené rychlosti klíčem k bezpečnějšímu cestování autem? Státní orgány o tom s vámi asi ani nebudou diskutovat, australští vědci si však myslí něco jiného.
Dodržování povolené rychlosti je nebezpečné, prokázala studie

Dodržování rychlosti bohužel neznamená bezpečnější jízdu. Oficiálně to potvrdili australští vědci. Neustále sledování tachometru, jestli náhodou nepřekračujete rychlost, vás může stát drahocenný reakční čas.

Ve svém výzkumu se vědci z University of Western Australia zaměřili na test reakce schopnosti s použitím červené světélka. Celkově se testování zúčastnilo 84 lidí rozdělených do více kategorií. První skupině bylo řečeno, že pokutu dostanou po překročení rychlost o 1 km/h, další skupina by dostala pokutu při překročení limitu o 6 km/h, a poslední skupina účastníků by byla pokutována při překročení limitu 50 km/h o více než 11 km/h.

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Po rozsvícení červeného světélka, znázorňujícího možné nebezpečí, mělo přijít co nejrychlejší zmáčknutí určeného reakčního tlačítka. Rozhodně nejhůř z testu obstála první skupina, která nesměla překročit povolenou rychlost ani o pouhý 1 kilometr v hodině. Někteří ani dokonce nepostřehli, že se červené světélko rozsvítilo.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Orgány se bohužel domnívají, že jízda přesně podle striktních rychlostních omezení bude pomalejší a tím pádem i bezpečnější. Tato studie ale ukázala přesný opak. I u nás se často říká, že za 2-3 kilometry v hodině nad stanovený limit pokutu nedostanete. Praxe je ale častokrát jiná. Samozřejmě to záleží i od daného příslušníka policejního sboru.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků