Dodge Viper: velký návrat Zmije potvrzen

Desetiválec Dodge Viper se stal jednou z prvních obětí převzetí koncernu Chrysler italským Fiatem, ale již od té chvíle zastavení jeho výroby se živě spekuluje o tom, že by se do výroby měl skrze svoji novou generaci vrátit v roce 2012.

Šéf značky Dodge Ralph Gilles nyní oznámil, že Viper ve zmíněném časovém horizontu opravdu bude. Zprvu naznačoval, že se uvažuje o možnosti založit nový Viper na základě některého ze sportovních modelů koncernu Fiat, nyní je však již bezmála jisté, že půjde opět o zcela autonomní řadu. Gilles, jenž je odpovědný také za design, zdůraznil, že se nový stroj bude znovu vyznačovat specifickou siluetou s extrémně dlouhou kapotou. Jisté také je, že desetiválec bude nahrazen, následovníkem by se mohl stát nový osmiválec 6,4 l HEMI, doplněný ovšem nejspíš přeplňováním. Zároveň se Gilles nechal slyšet, že připravovaný Viper bude „snadněji ovladatelný a dostupnější pro více lidí. Nikdy jsme třeba nenabízeli protiprokluzovou soustavu, což se ale u nového modelu stane“. „Zmije“ se na vozovky vplazí na sklonku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dosavadní Dodge Viper SRT10 v nedávné rozlučkové edici
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků