Dodge Viper: velký návrat Zmije potvrzen

Desetiválec Dodge Viper se stal jednou z prvních obětí převzetí koncernu Chrysler italským Fiatem, ale již od té chvíle zastavení jeho výroby se živě spekuluje o tom, že by se do výroby měl skrze svoji novou generaci vrátit v roce 2012.

Šéf značky Dodge Ralph Gilles nyní oznámil, že Viper ve zmíněném časovém horizontu opravdu bude. Zprvu naznačoval, že se uvažuje o možnosti založit nový Viper na základě některého ze sportovních modelů koncernu Fiat, nyní je však již bezmála jisté, že půjde opět o zcela autonomní řadu. Gilles, jenž je odpovědný také za design, zdůraznil, že se nový stroj bude znovu vyznačovat specifickou siluetou s extrémně dlouhou kapotou. Jisté také je, že desetiválec bude nahrazen, následovníkem by se mohl stát nový osmiválec 6,4 l HEMI, doplněný ovšem nejspíš přeplňováním. Zároveň se Gilles nechal slyšet, že připravovaný Viper bude „snadněji ovladatelný a dostupnější pro více lidí. Nikdy jsme třeba nenabízeli protiprokluzovou soustavu, což se ale u nového modelu stane“. „Zmije“ se na vozovky vplazí na sklonku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dosavadní Dodge Viper SRT10 v nedávné rozlučkové edici
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků