Dodge Viper údajně dostane kompresor a nabídne 800 koní

Dodge Viper údajně dostane kompresor a nabídne 800 koní

Automobilka Dodge vymýšlí, co s klesajícím odbytem legendárního Viperu. Zatímco počátky se zdály velmi optimistické, zájem opadl a zákazníci raději berou nové modely. Největší konkurencí pro Viper je paradoxně příbuzný Charger Hellcat a Challenger Hellcat.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Současný Viper sází na klasický atmosférický desetiválec 8,4 l s výkonem 640 koní, což je sice velmi hezké číslo, ale brutálních více než 700 koní z přeplňovaných osmiválcových modelů Hellcat je ještě lepší hodnota. A Dodge prý podle stránek Allpar.com zvažuje, že by model Viper posílil.

Automobilka údajně již testuje, jaké jsou hranice platformy Viperu a s přeplňováním desetiválce je teoreticky možné jít až na výkon tisíc koní. To by bylo naprosto šílené! Jenže problémem je pak chlazení a především převodovka. A nápor takového výkonu a točivého momentu by si také vyžádal další zesílení konstrukce vozu.

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Dodge nemá v arzenálu skříň, která by zvládla více než 900 Nm a vešla se do Viperu. Současná převodovka Tremec TR6060 umí jen 880 Nm. Ani nejsilnější převodovka Tremec Magnum XL, kterou má Dodge k dispozici, nezvládne víc než 950 Nm a navíc se nevejde do Viperu. Musel by být přepracován interiér a podlaha vozu.

Pokud tedy vůbec Dodge postaví silnější a rychlejší Viper, vypadá to, že více než 800 koní nenabídne. I tak to ale bude velmi hezké číslo a rozhodně budeme sledovat, co z toho nakonec vznikne.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků