Dodge Viper údajně dostane kompresor a nabídne 800 koní

Dodge Viper údajně dostane kompresor a nabídne 800 koní

Automobilka Dodge vymýšlí, co s klesajícím odbytem legendárního Viperu. Zatímco počátky se zdály velmi optimistické, zájem opadl a zákazníci raději berou nové modely. Největší konkurencí pro Viper je paradoxně příbuzný Charger Hellcat a Challenger Hellcat.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Současný Viper sází na klasický atmosférický desetiválec 8,4 l s výkonem 640 koní, což je sice velmi hezké číslo, ale brutálních více než 700 koní z přeplňovaných osmiválcových modelů Hellcat je ještě lepší hodnota. A Dodge prý podle stránek Allpar.com zvažuje, že by model Viper posílil.

Automobilka údajně již testuje, jaké jsou hranice platformy Viperu a s přeplňováním desetiválce je teoreticky možné jít až na výkon tisíc koní. To by bylo naprosto šílené! Jenže problémem je pak chlazení a především převodovka. A nápor takového výkonu a točivého momentu by si také vyžádal další zesílení konstrukce vozu.

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Dodge nemá v arzenálu skříň, která by zvládla více než 900 Nm a vešla se do Viperu. Současná převodovka Tremec TR6060 umí jen 880 Nm. Ani nejsilnější převodovka Tremec Magnum XL, kterou má Dodge k dispozici, nezvládne víc než 950 Nm a navíc se nevejde do Viperu. Musel by být přepracován interiér a podlaha vozu.

Pokud tedy vůbec Dodge postaví silnější a rychlejší Viper, vypadá to, že více než 800 koní nenabídne. I tak to ale bude velmi hezké číslo a rozhodně budeme sledovat, co z toho nakonec vznikne.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků