Dodge Viper SRT10 ACR: rekordní jízda na Nürburgringu

Dodge Viper SRT10 ACR: rekordní jízda na Nürburgringu

Přetahování o nejrychlejší sériový automobil na Nürburgringu má další pokračování. Už dříve se objevily zprávy o tom, že Dodge Viper SRT10 ACR překonal čas zajetý Lexusem LFA, a to přibližně o dvě a půl vteřiny. Teď tu máme konečně video, na kterém je rekordní jízda zachycena. Nový rekord má hodnotu 7:12,13.

O pohon rekodního Dodge Viper se stará vidlicový desetiválec o objemu 8,4 l. Jeho maximální výkon činí 600 k a točivý moment vrcholí hodnotou 759 Nm. Na zadní kola jde síla motoru přes šestistupňovou převodovku. Nejlepší čas mezi sériovými automobily má na svědomí jezdec Dominik Farnbacher. Pro úplnost dodejme, že Viper SRT10 ACR byl nejrychlejším sériovým automobilem na Nordschleife už v roce 2008.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků