Dodge Viper SRT10 ACR: americká okruhovka

Americká Zmije se dočkala tovární úpravy, která je určena pro ty, co chtějí toto auto použít i pro skutečně sportovní jízdu.

Není mnoho aut, které se staly legendou už za svého života. Viper mezi takové vozy patří a přestože je u nás tento vůz spíše raritou, má zde mnoho fanoušků.

A ty, kteří mají stále za to, že americké vozy a to i sportovní, umí jezdit jenom rovně, má přesvědčit nová verze vrcholného modelu SRT10 s přívlastkem ACR.

Sportovní divize koncernu, kam patří i Dodge, Street and Racing Technology, upravila současný Viper SRT10 do podobny civilního závodního speciálu s přívlastkem ACR, neboli American Club Racer.

Pokud znáte Viper jako své boty, okamžitě odhalíte první změny. Verze ACR dostala pozměněný body kit, který slouží ke zlepšení aerodynamiky při rychlé jízdě na okruhu. Přední spoiler snižuje a upraavuje proudění pod vozem, zadní difusor snižuje vztlak a dílčí díly pak dokáži zvětši přítlak. Mohutné zadní křídlo pak maximálně přitlačí na zadní nápravu, aby byl vůz maximálně stabilní. Dle výrobce mají všechny komponenty způsobit přítlak 455 kg při rychlosti 240 km/h.

O pohon vozu se pak stará jediný možný agregát. A to desetiválec s objemem 8,4 litru. Motor, který by stačil pro sedm standardních Fabií, disponuje výkonem 441 kW (600 k). Výkon na zadní kola pak posílá šestistupňový manuál Tremec T56.

O lepší ovladatelnost se pak postará fakt, že hmotnost byla zredukována o necelých 40 kg a také to, že ACR Viper dostal speciální plně stavitelný podvozek.

Stovku pak vůz zvládne pod 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přes 305 km/h. Vše je ovšem o tom, že tento vůz není určen na lámání rychlostních rekordů na dálnici, ale o tom, že poskytne skvělou dynamiku v jakékoli rychlosti.

Každopádně nejlepší na závěr. Cena za tento vůz je necelých 100 000 dolarů, tedy něco přes 1,8 mil. korun. A za tyto peníze si v Evropě nic podobného nekoupíte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper SRT10 ACR

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků