Dodge Viper SRT10 ACR: americká okruhovka

Americká Zmije se dočkala tovární úpravy, která je určena pro ty, co chtějí toto auto použít i pro skutečně sportovní jízdu.

Není mnoho aut, které se staly legendou už za svého života. Viper mezi takové vozy patří a přestože je u nás tento vůz spíše raritou, má zde mnoho fanoušků.

A ty, kteří mají stále za to, že americké vozy a to i sportovní, umí jezdit jenom rovně, má přesvědčit nová verze vrcholného modelu SRT10 s přívlastkem ACR.

Sportovní divize koncernu, kam patří i Dodge, Street and Racing Technology, upravila současný Viper SRT10 do podobny civilního závodního speciálu s přívlastkem ACR, neboli American Club Racer.

Pokud znáte Viper jako své boty, okamžitě odhalíte první změny. Verze ACR dostala pozměněný body kit, který slouží ke zlepšení aerodynamiky při rychlé jízdě na okruhu. Přední spoiler snižuje a upraavuje proudění pod vozem, zadní difusor snižuje vztlak a dílčí díly pak dokáži zvětši přítlak. Mohutné zadní křídlo pak maximálně přitlačí na zadní nápravu, aby byl vůz maximálně stabilní. Dle výrobce mají všechny komponenty způsobit přítlak 455 kg při rychlosti 240 km/h.

O pohon vozu se pak stará jediný možný agregát. A to desetiválec s objemem 8,4 litru. Motor, který by stačil pro sedm standardních Fabií, disponuje výkonem 441 kW (600 k). Výkon na zadní kola pak posílá šestistupňový manuál Tremec T56.

O lepší ovladatelnost se pak postará fakt, že hmotnost byla zredukována o necelých 40 kg a také to, že ACR Viper dostal speciální plně stavitelný podvozek.

Stovku pak vůz zvládne pod 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přes 305 km/h. Vše je ovšem o tom, že tento vůz není určen na lámání rychlostních rekordů na dálnici, ale o tom, že poskytne skvělou dynamiku v jakékoli rychlosti.

Každopádně nejlepší na závěr. Cena za tento vůz je necelých 100 000 dolarů, tedy něco přes 1,8 mil. korun. A za tyto peníze si v Evropě nic podobného nekoupíte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper SRT10 ACR

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků