Dodge Viper SRT-10: nová zmije

Americký Dodge představil novou verzi svého modelu Viper. Na trh sice přijde až za rok a půl, ale již nyní se dozvídáme vše podstatné.

I když se evropské prodeje kultovního Viperu pohybují v řádu jednotek, jde mezi zdejšími motoristickými fandy o uznávaný vůz. Těžko říci, zda za to může seriál, ve kterém si zahrál hlavní roli, nebo papírové údaje. Ať tak či onak, popularita Viperu je v Evropě znaně vyšší než v domácí Americe.

Přesto je třeba se o své zákazníky starat a stále jim přinášet něco, za co budou ochotni utrácet nemalé peníze. Dodge chystá na rok 2008 zahájení prodejů nové evoluce modelu Viper ve vrcholné verzi SRT-10.

Pod kapotou tohoto monstra se opět objeví hliníkový desetiválec, ovšem objem bude zvětšen z kamionových 8,3 l na téměř lodních 8,4 l. Kombinace většího objemu, nového sacího a výfukového systému, nového software v řídící jednotce a dalších změn komponentů přináší nárůst výkonu o rovných 90 koní na skvělých 600 k (441 kW).

Zvýšený výkon zajisté umožní výrazně lepší výsledky v oblíbené činnosti amerických „závodníků” - ve sprintu na stovku. Nově to Viper zvládne za necelých 3,8 s. Disciplínu 0-160-0 pak udělá pod 12 sekund a ze stovky dokáže zastavit na necelých 32 metrech.

Nové nastavení podvozku umožní překonávat v zatáčkách přetížení až 1,09 g (doposud 1,05), což se pozitivně projeví na celkových jízdních výkonech.

O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat šestistupňový manuál Tremec T56 s vylepšenou synchronizací, která by si měla lépe poradit s podřazováním. Velký výkon pak budou zvládat velká 19" kola na zadní nápravě a 18" na přední.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper SRT-10
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků