Dodge Viper SRT-10: nová zmije

Americký Dodge představil novou verzi svého modelu Viper. Na trh sice přijde až za rok a půl, ale již nyní se dozvídáme vše podstatné.

I když se evropské prodeje kultovního Viperu pohybují v řádu jednotek, jde mezi zdejšími motoristickými fandy o uznávaný vůz. Těžko říci, zda za to může seriál, ve kterém si zahrál hlavní roli, nebo papírové údaje. Ať tak či onak, popularita Viperu je v Evropě znaně vyšší než v domácí Americe.

Přesto je třeba se o své zákazníky starat a stále jim přinášet něco, za co budou ochotni utrácet nemalé peníze. Dodge chystá na rok 2008 zahájení prodejů nové evoluce modelu Viper ve vrcholné verzi SRT-10.

Pod kapotou tohoto monstra se opět objeví hliníkový desetiválec, ovšem objem bude zvětšen z kamionových 8,3 l na téměř lodních 8,4 l. Kombinace většího objemu, nového sacího a výfukového systému, nového software v řídící jednotce a dalších změn komponentů přináší nárůst výkonu o rovných 90 koní na skvělých 600 k (441 kW).

Zvýšený výkon zajisté umožní výrazně lepší výsledky v oblíbené činnosti amerických „závodníků” - ve sprintu na stovku. Nově to Viper zvládne za necelých 3,8 s. Disciplínu 0-160-0 pak udělá pod 12 sekund a ze stovky dokáže zastavit na necelých 32 metrech.

Nové nastavení podvozku umožní překonávat v zatáčkách přetížení až 1,09 g (doposud 1,05), což se pozitivně projeví na celkových jízdních výkonech.

O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat šestistupňový manuál Tremec T56 s vylepšenou synchronizací, která by si měla lépe poradit s podřazováním. Velký výkon pak budou zvládat velká 19" kola na zadní nápravě a 18" na přední.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper SRT-10
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků