Dodge Viper SRT-10: nová zmije

Americký Dodge představil novou verzi svého modelu Viper. Na trh sice přijde až za rok a půl, ale již nyní se dozvídáme vše podstatné.

I když se evropské prodeje kultovního Viperu pohybují v řádu jednotek, jde mezi zdejšími motoristickými fandy o uznávaný vůz. Těžko říci, zda za to může seriál, ve kterém si zahrál hlavní roli, nebo papírové údaje. Ať tak či onak, popularita Viperu je v Evropě znaně vyšší než v domácí Americe.

Přesto je třeba se o své zákazníky starat a stále jim přinášet něco, za co budou ochotni utrácet nemalé peníze. Dodge chystá na rok 2008 zahájení prodejů nové evoluce modelu Viper ve vrcholné verzi SRT-10.

Pod kapotou tohoto monstra se opět objeví hliníkový desetiválec, ovšem objem bude zvětšen z kamionových 8,3 l na téměř lodních 8,4 l. Kombinace většího objemu, nového sacího a výfukového systému, nového software v řídící jednotce a dalších změn komponentů přináší nárůst výkonu o rovných 90 koní na skvělých 600 k (441 kW).

Zvýšený výkon zajisté umožní výrazně lepší výsledky v oblíbené činnosti amerických „závodníků” - ve sprintu na stovku. Nově to Viper zvládne za necelých 3,8 s. Disciplínu 0-160-0 pak udělá pod 12 sekund a ze stovky dokáže zastavit na necelých 32 metrech.

Nové nastavení podvozku umožní překonávat v zatáčkách přetížení až 1,09 g (doposud 1,05), což se pozitivně projeví na celkových jízdních výkonech.

O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat šestistupňový manuál Tremec T56 s vylepšenou synchronizací, která by si měla lépe poradit s podřazováním. Velký výkon pak budou zvládat velká 19" kola na zadní nápravě a 18" na přední.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper SRT-10
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků