Dodge Viper SRT-10 Mopar: monstrózní zmije

Tohle není jen tak ledajaký supersport. Objem 8,4 litru a výkon přes 670 koní, to je dost i pro silné povahy.

V Detroitu se děly zajímavé věci i v oblasti supersportů. Skutečným skvostem, který tam byl k vidění, je bezesporu Dodge Viper SRT-10 Mopar Concept.

A co že je na něm tak zajímavého? Jednoznačně především jeho agregát. Atmosférický desetiválec se nevyhnul převrtání, které zvýšilo jeho objem z 8,3 na 8,4 l. Říkáte, že je to rozdíl malý? To ano, ale změnil se poměr vrtání a zdvihu a novým naladěním řídící jednotky se výkon vytáhl ze sériových 441 kW (600 koní) na ohromujících 496 kW (675 k). Úpravami ale musel podlehnout i chladič motoru a mírně propracované je rovněž výfukové potrubí.

Pro excelentní výkony byl odladěn i podvozek. Nové pružiny, tužší tlumiče i stabilizátory, vše počítá s extrémními nároky. Proto je taky podvozek plně stavitelný a řidič si ho může nechat odladit podle vlastních požadavků. Použita jsou 19-palcová odlehčená kola, obutá do pneumatik Michelin.

Pokud se vám ale tahle „Amerika“ líbí a chcete si ji pořídit, budete zklamáni. Jak jste již správně vytušili, jedná se pouze o koncept. Základní Viper SRT-10 ale také není k zahození, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper SRT-10 Mopar Concept

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků