Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Příčinou konce ikonického modelu je nemožnost namontovat do interiéru povinné hlavové airbagy.
Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Přesně 31. srpna 2017 sjede z výrobní linky historicky poslední exemplář modelu Dodge Viper.

Zájem o něj je stále, avšak, jak jsme již dříve informovali, problémem jej nemožnost zabudovat do interiéru hlavové airbagy. Ty jsou totiž v USA povinné pro vozy modelového roku 2018.

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge už o problému nějakou dobu ví, a proto již na podzim loňského roku zastavilo příjem objednávek tak, aby všechny do té doby zapsané zájemce mohlo uspokojit. Skutečnost je tedy taková, že si už toto auto nekoupíte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Během těch tří generací se Viper vlastně moc nezměnil. Recept zůstal stále stejný: atmosférický desetiválec vpředu, relativně nízká hmotnost a děsivé jízdní vlastnosti

Automobilka se však od příznivců takovýchto vozů neodvrátí nadobro. Vedení koncernu FCA, do něhož Dodge spadá, se už nechalo slyšet, že připraví nástupce.

Vývoj vozu, který by mohl sdílet techniku s nějakou Alfou Romeo nebo dokonce Ferrari, ovšem ještě několik let potrvá.

bazar

Dodge Journey 2
Rok výroby: 2008
Stav: 107 498 km
Cena: 190 000 Kč
Dodge RAM 5,7
Rok výroby: 2005
Stav: 87 497 km
Cena: 350 000 Kč
Dodge Durango 5,7
Rok výroby: 2014
Stav: 42 784 km
Cena: 800 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků