Dodge Viper se definitivně loučí pěti limitovanými edicemi

Dodge Viper se definitivně loučí pěti limitovanými edicemi

Legendární americký sporťák Dodge Viper se právě nachází ve svém posledním modelovém roce. Již letos skončí jeho výroba a nástupce v nabídce prozatím není a nebude. Vedle klesajícího zájmu stojí za koncem produkce ikonického Viperu také požadavky na bezpečnost, například potřeba bočních airbagů, které Viper z technických důvodů nemá a mít nemůže.

Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper se loučí pěticí speciálních limitovaných modelů.
Prozatím vůbec není jasné, jestli dostane nějakého nástupce

Tento pátek 24. června se začne s prodejem pěti limitovaných edic, které vlastně doprodají poslední kusy (dohromady jich bude maximálně 200). Zároveň to slouží jako oslava 25 let tohoto legendárního auta.

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

První verze se jmenuje Dodge Viper 1:28 Edition ACR a připomíná rekordní čas na okruhu Laguna Seca. Tento model bude výhradně v černo-červeném provedení s možností příplatku za aerodynamický paket Extreme Aero a karbon-keramické brzdy. Vznikne pouze 28 kusů.

Dalším kusem je Viper GTS-R Commemorative Edition ACR s bílo-modrém provedení, který vzpomíná na legendární Viper GTS-R GT2 z roku 1998. Má aerodynamický paket, karbonový paket, karbon-keramické brzdy, červené pásy a jen tak mimochodem bude na každém autě jmenovka jeho majitele. Vznikne jen 100 kusů.

Automobilka Dodge oživí jméno Barracuda na malém sportovním kupé

Automobilka Dodge oživí jméno Barracuda na malém sportovním kupé

Následující dvě speciální edice se jmenují VooDoo II Edition ACR a Snakeskin Edition GTC. Obě odkazují na podobná auta z roku 2010. Edici VooDoo dostane jen 31 aut.

Poslední prodávanou verzí Viperu je model Dodge Viper Dealer Edition ACR a k dispozici bude pouze u nejlepších vybraných prodejců specializujících se na Vipery. Jedná se o prodejce Tomball Dodge v Texasu a Roanoke Dodge v Illinois. Celkem vznikne 33 takových Viperů ve speciálním barevném provedení.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků