Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

V základní „silniční“ verzi modelu SRT Tomahawk S je desetiválec naladěný na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonem má auto o hmotnosti jen 919 kg výkon 1007 koní. Maximální rychlost překračuje 400 km/h.
Seznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogalerie: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

Pokud se budete chtít projet americkým supersportem budoucnosti, počkejte si do letošního léta. V závodním simulátoru Gran Turismo 6 se objeví nový model z řady Vision Gran Turismo a tentokrát se na jeho tvorbě podílela automobilka Dodge, respektive vývojové centrum koncernu Fiat-Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fantazii se meze nekladou a virtuální prostředí poskytuje téměř neomezené možnosti. Proto může mít Dodge Viper budoucnosti třeba 2600 koní a maximálku 650 km/h

Inženýři americké automobilky připravili pro hráče svou představu, jak by mohl vypadat (a jezdit) ikonický Dodge Viper v roce 2035. Chtěli ale také použít „přijatelné“ technologie blízké budoucnosti, přesto je model SRT Tomahawk Vision Gran Turismo pořádné sci-fi.

Peugeot má také virtuální supersport Vision Gran Turismo

Peugeot má také virtuální supersport Vision Gran Turismo

Karoserie je vyrobená z grafénové mikrostruktury, což je supertenká forma uhlíkového kompozitu. Jádrem vozu je sedmilitrový desetiválec s rozevřením válců v úhlu 144°. Pohání zadní kola, ale předním kolům asistuje pneumatický motor. Ten využívá energii stlačeného vzduchu, který má ale ve voze i další uplatnění.

Nejen, že stlačený vzduch funguje jako dodatečný zdroj energie a pohonu, ale ovládá také podvozek (auto se naklání do zatáček podobně jako nový Mercedes S Coupé), prvky aktivní aerodynamiky a dokonce zásobuje i přetlakový oblek řidiče, neboť vůz prý generuje přetížení jako proudová stíhačka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejextrémnější verze prý generuje takové přetížení, že musí být řidič vybaven
přetlakovým oblekem, podobně jako pilot stíhačky

V základní „silniční“ verzi modelu SRT Tomahawk S je desetiválec naladěný na 792 koní a spolu s pneumatickým pohonem má auto o hmotnosti jen 919 kg výkon 1007 koní. Maximální rychlost překračuje 400 km/h.

Další stupeň určený na okruhy se jmenuje SRT Tomahawk GTS-R. Jeho motor má už 1137 koní a spolu s pneumatickým pohonem přední nápravy je k dispozici až 1450 koní výkonu. Hmotnost vozu je jen 663 kg a maximální rychlost dosahuje na 483 km/h.

Renault Alpine Vision Gran Turismo přijíždí na konzole

Renault Alpine Vision Gran Turismo přijíždí na konzole

Ke stažení bude i experimentální verze SRT Tomahawk X, jejíž motor se točí do 14 500 ot./min., má výkon 2168 koní a celkem má vůz až 2590 koní, když se spojí oba typy pohonu dohromady. Maximální rychlost je prý 650 km/h a právě v tomto modelu musí být pilot vybaven přetlakovým oblekem.

Schválně si tenhle článek někde schovejte a v roce 2035 se na něj opět podíváme. Uvidíme, jestli bude mít Dodge Viper té doby aspoň 1500 koní, hmotnost pod 700 kg a maximálku skoro 500 km/h...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. SRT Tomahawk Vision Gran Turismo
  2. Fotogalerie: SRT Tomahawk Vision Gran Turismo

bazar

Dodge Journey 2
Rok výroby: 2008
Stav: 107 498 km
Cena: 206 000 Kč
Dodge Journey 2
Rok výroby: 2009
Stav: 146 607 km
Cena: 210 000 Kč
Dodge RAM 5,7
Rok výroby: 2005
Stav: 87 497 km
Cena: 380 000 Kč
Dodge Journey 2
Rok výroby: 2009
Stav: 194 844 km
Cena: 190 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků