Dodge Viper ACR: Nordschleife za 7:22

Severní smyčka Nürburgringu láká stále více automobilek. Řeči o své neobratnosti se tenotkrát snažil popřít Dodge Viper.

Z Nordschleife se stává norma pro rychlé vozy všech kategorií. O zajetí co možná nejlepšího času na jedno kolo se pokouší již řada výrobců automobilů a poměrně slušný seznam aut, jež zde jezdila na měřené časy, dává motoristům i automobilkám samotným zajímavé srovnání kvalit jejich strojů v reálných podmínkách. Před několika dny zde zazářil americký Viper, a to velmi slušným výsledkem. Za tímto úspěchem stojí početná skupina milovníků těchto specifických automobilů klasické koncepce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Letos v květnu Nissan oznámil, že jeho model GT-R s pohonem všech kol a výkonem 480 koní zajel Severní smyčku za 7:29 s, což milovníky vozů Dodge Viper znervóznilo. Pouhý měsíc nato přišel Chevrolet s tím, že přeplňovaná Corvette ZR1 o výkonu 638 koní Nissan překonala časem 7:26, a lidé okolo Viperů začali být nepříčetnými. Ale nebyla to tentokrát automobilka, tedy Dodge nebo Chrysler, kdo by se pokusil předchozí vozy pokořit, ale za akci na Nürburgringu se zasadil americký Viper Club. Byli už otráveni z každé zprávy o autě, které překonalo nějaký z rekordů na Nordschleife, takže se rozhodli jednat. Zvolili šestisetkoňový Dodge Viper v provedení ACR (American Club Racer) a vypravili se do Německa.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Chlapíci z Viper Clubu obtěžovali firemní tým SRT (Street & Racing Technology) tak dlouho, až se tamní pracovníci rozhodli, že do projektu půjdou s nimi. Pod patronací SRT byla na půl dne pronajata trať (za sazbu 2 000 dolarů na hodinu), do Německa přeplavena dvě auta ACR a najata asistence týmu Zakspeed, který provozuje Vipery v rámci čtyřiadvacetihodinovek na Nürburgringu. Všichni pak tiše doufali v dobré počasí a čas lepší než 7:26 s. A pokus se zdařil. Dodge Viper ACR na Severní smyčce Nürburgringu dosáhl času 7:22 vteřin, čímž pokořil oba výše zmíněné konkurenty.

Závěrem připomeňme, že Viper ACR není žádným tuningovým projektem, ale ostrou verzí vozu, kterou najdeme v nabídce samotné automobilky. Ostatně více o Viperu ACR si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Viper ACR
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků