Dodge Ram a Durango se prý samovolně rozjíždí. Odneslo to 9 zraněných

Největší modely amerického Dodge mají problém s voličem automatické převodovky. I když je zařazený parkovací režim, vozy se prý samovolně rozjíždějí. Výrobce zatím žádnou svolávací akci neorganizuje.

Voliče automatických převodovek dnes se samotnou skříní nemají žádné mechanické spojení, a tak je lze designovat takřka do jakékoli podoby. Například americké modely koncernu FCA - Fiat Chrysler používají otočný ovladač. To s sebou nese i riziko nevhodného ovládání a možných poruch elektronického zařízení.

Americký úřad pro bezpečnost na silnicích registruje až jeden milion vozů Dodge Ram modelového roku 2013-2017 a Durango 2014-2016, kterým zřejmě správně nefunguje parkovací režim automatické převodovky. 

Lze použít Dodge Charger Hellcat jako sněžný pluh? Podívejte se

Lze použít Dodge Charger Hellcat jako sněžný pluh? Podívejte se

Nahlášeno je již 43 případů, kdy zmíněné modely Dodge samovolně odjely, zatímco volič byl zařazen na "P". 34 majitelů uvedlo, že zařazený parkovací stupeň viděli přímo v okamžiku nechtěného rozjezdu vozidla. 

Tento problém způsobil již 25 nehod a devět zranění. Zpráva úřadu neuvádí, zda majitelé použili parkovací brzdu, což je ovšem nepravděpodobné. Nehody se tak zřejmě staly při zapnutém motoru, jelikož elektronické parkovací brzdy, kterými jsou zmíněné vozy vybaveny, se po vypnutí motoru samy aktivují.

Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Úřad nyní vyšetřuje, zda výrobci nařídí svolávací akci. Americko-italský koncern měl s těmito voliči problém již dříve. U většiny svých modelů s otočnými voliči tehdy museli změnit logiku ovládání. Kruhový ovladač se totiž po změně režimu vždy vracel do středové polohy, což uživatele mátlo. Tento problém měl údajně na svědomí až 41 zranění.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků