Konec ikonického motoru V8 Hellcat budeme moci oslavit i v Evropě, i když v komornějším duchu. Například Challenger Shakedown připluje jen v 55 kusech.
Životní cyklus ikonického motoru řady Hellcat se chýlí ke konci, ačkoliv vzhledem k masivní poptávce jej automobilka posouvá na nejzazší hranici. Například výrobu SUV Duranga s tímto motorem prodloužila ještě pro letošní rok. A pak tu je dvojice sedanu Charger a kupé Challenger, které věnuje zvláštní pozornost.
Od poloviny loňského roku Dodge postupně odhaloval sedm speciálních edic v rámci série „Last Call“ a my jsme jen mohli smutně závidět, jak si výjimečné vozy budou užívat nadšenci v zámoří. Nyní ale svitla naděje i pro Evropu, ačkoliv se dá očekávat drsný boj o každý kus. Navíc se sem dostanou jen některé edice.
Například se můžeme těšit na Challenger Shakedown inspirovaný konceptem ze SEMA Show konané v roce 2006. Muscle car založený na provedení R/T Scat Pack se do Evropy dostane jen v 55 exemplářích z 1000, přičemž všechny budou mít rozšiřující exteriérový paket a černý lak.
Dále modely Charger a Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody modelového ročníku 2023 dostanou více personalizačních prvků a nové laky. Dodge zatím nijak blíže nespecifikoval evropské rozdělení speciálních edic ani ceny. Už teď je ale jasné, že na tisícikoňový Challenger SRT Demon 170 můžeme zapomenout. Pravděpodobně by jeho zaměření na sprinty zde nemělo náležité využití.
Seznam modelů série „Last Call“ v detailu