Dodge představí hned pět sportovních modelů R/T

Automobilka Dodge na autosalonu v Chicagu vystavuje sportovní verze s klasickým označením R/T k pěti svým typům.

Již čtyři dekády používané označení R/T (Road/Track) bylo dosud doménou především vrcholných verzí sportovních modelů automobilky Dodge, nicméně s trvajícím zájmem o „retro“ bude významně posíleno. V modelovém roce 2011 totiž Dodge nabídne v provedení R/T nejen kupé Challenger, ale také sedan Charger, crossover Journey a dokonce i minivan Caravan a SUV Durango. Ve všech případech se mohou američtí motoristé těšit na specifické pojetí exteriéru a interiéru, ale také na sportovně laděné pérování a výfuk s ostřejším zvukem. Ceny těchto modelů jsou velmi podobné. „Naše modely Dodge R/T dávají zákazníkům šanci dát průchod jejich lásce k řízení, ovšem při zachování dostatečného prostoru a bezpečnosti pro celou rodinu,“ tvrdí prezident značky Dodge Ralph Gilles. Do prodejů se tyto vozy dostanou během letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge nabídne sportovně střiženou řadu R/T pro pět svých modelů

Začněme typem Dodge Challenger R/T, jenž nejlépe odpovídá tradici označení R/T. Pod jeho kapotou najdeme osmiválec 5,7 l HEMI naladěný na výkon 372 koní (274 kW) a točivý moment 555 Nm (v kombinaci s pětistupňovým „automatem“ je snížen na 542 Nm). V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Trámec TR6060 zrychlí z klidu na 96 km/h za méně než 6 s. Podvozek dostal tvrdší silentbloky a stabilizátory s větším průměrem. Příď zdobí přepracovaný nárazník s větším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům, uvnitř si pak všimneme třeba zcela nového tříramenného volantu. Dodge Challenger R/T se bude prodávat v přepočtu za 530 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Charger R/T a jeho srovnání s modelem Charger SRT8

Pokud si potrpíte na karoserii sedan, sáhnete možná po modelu Dodge Charger R/T. Také on nabídne motor V8 5,7 l HEMI, ovšem s technikou Fuel Saver Technology odpojující čtveřici válců v případě částečného zatížení. Výkon činí 370 koní (272 kW), ovšem i to postačí ke zrychlení na 96 km/h pod hranicí 6 s. Charger R/T bude k mání s pohonem zadních, nebo všech kol a za ceny od 540 000 Kč. Osobní automobil připomíná již snad jen nedávno omlazený Dodge Journey, který se bude v Evropě prodávat jako Fiat Freemont. Ve verzi R/T nabídne nový šestiválec 3,6 l Pentastar naladěný na 283 koní (208 kW) a doplněný výhradně šestistupňovou automatickou převodovkou. V tomto případě mohou zákazníci vybírat mezi pohonem předních a všech kol a konfigurací pro pět, nebo sedm cestujících, ceny začínají na částce 515 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Grand Caravan R/T
Klepněte pro větší obrázek
Dodge Journey R/T

A nyní se dostáváme do sfér, nad nimiž by pravověrní milovníci označení R/T možná hořce zaplakali. Minivan Dodge Grand Caravan R/T nabízí identickou pohonnou jednotku jako Journey R/T. V jeho výbavě najdeme masku chladiče lakovanou spolu s kryty zrcátek v barvě karoserie, tužší pérování a nové sedmnáctipalcové lité ráfky. Uvnitř vozu čekají na posádku černé kožené čalounění s červeným stehováním a perforací na sedadlech nebo prvotřídní audiosoustava s devíti reproduktory, subwooferem a 506 W zesilovačem. Ceny začínají v přepočtu na 545 000 Kč. A na závěr tu máme robustní, sedmimístné SUV Dodge Durango R/T. Pod jeho kapotou se nachází opět osmiválec 5,7 l HEMI, ale tentokrát s výkonem 360 koní (265 kW) a točivým momentem 528 Nm. Prakticky všechny doplňky karoserie jsou lakovány v její barvě, její interiér pak nabídne sportovní sedadla s rudým stehováním. Cena v tomto případě začíná na 630 000 Kč.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dodge Durango R/T je největším z této řady
 
 


 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků