Dodge Magnum SRT-8: šestilitrové kombi s 425 k

Dodge Magnum je dalším vozem, který mateřská automobilka vybavila populárním motorem Hemi se zvětšeným objemem z 5.7 l na 6.1 l. Základní výkon 250 kW (340 k) tak vzrostl na 313 kW (425 k) a točivý moment na 570 Nm. Rovněž byly zvýšeny maximální otáčky z 5 400 na 6 200. K parametrům motoru se sluší dodat, že má stejně jako mnohé americké motory s tradicí rozvod OHV a dva ventily na válec. Stejný motor bude pohánět Chrysler 300C SRT-8 (de facto stejné auto jako Magnum, ale v provedení sedan) a také Jeep Grand Cherokee SRT-8.

Na stovku zrychlí takto vyladěný Magnum za pět sekund. Stejně jako v základní verzi 5.7 Hemi i SRT-8 bude mít pětistupňový automat a pohon zadních kol. Ve standardu nechybí ABS, ESP, přední a boční airbagy, sportovní, elektricky ovládané sedačky, přehrávač s měničem na šest CD, kůže apod. Magnum SRT-8 vyjede na 20" kolech s pneumatikami 245/45 vpředu a 255/45 vzadu. Podvozek byl snížen o 2,5 mm a trochu ztuhly tlumiče, což vozu dodá větší jistotu v zatáčkách. Pod koly se skrývají brzdy Brembo s 360 mm vpředu a 350 mm vzadu.

V Česku lze Magnum pořídit u individuálních dovozců (Denker, Impexta), kde stojí základ s motorem 2.7 V6 cca 750 tisíc, verze s motorem 3.5 V6 pak o necelých sto tisíc více.

Tip: Přečtěte si jediný test Dodge Magnum v Česku

Dodge Magnum SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Chrysler 300C SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků