Dodge Magnum SRT-8: šestilitrové kombi s 425 k

Dodge Magnum je dalším vozem, který mateřská automobilka vybavila populárním motorem Hemi se zvětšeným objemem z 5.7 l na 6.1 l. Základní výkon 250 kW (340 k) tak vzrostl na 313 kW (425 k) a točivý moment na 570 Nm. Rovněž byly zvýšeny maximální otáčky z 5 400 na 6 200. K parametrům motoru se sluší dodat, že má stejně jako mnohé americké motory s tradicí rozvod OHV a dva ventily na válec. Stejný motor bude pohánět Chrysler 300C SRT-8 (de facto stejné auto jako Magnum, ale v provedení sedan) a také Jeep Grand Cherokee SRT-8.

Na stovku zrychlí takto vyladěný Magnum za pět sekund. Stejně jako v základní verzi 5.7 Hemi i SRT-8 bude mít pětistupňový automat a pohon zadních kol. Ve standardu nechybí ABS, ESP, přední a boční airbagy, sportovní, elektricky ovládané sedačky, přehrávač s měničem na šest CD, kůže apod. Magnum SRT-8 vyjede na 20" kolech s pneumatikami 245/45 vpředu a 255/45 vzadu. Podvozek byl snížen o 2,5 mm a trochu ztuhly tlumiče, což vozu dodá větší jistotu v zatáčkách. Pod koly se skrývají brzdy Brembo s 360 mm vpředu a 350 mm vzadu.

V Česku lze Magnum pořídit u individuálních dovozců (Denker, Impexta), kde stojí základ s motorem 2.7 V6 cca 750 tisíc, verze s motorem 3.5 V6 pak o necelých sto tisíc více.

Tip: Přečtěte si jediný test Dodge Magnum v Česku

Dodge Magnum SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Chrysler 300C SRT-8

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků