Kapitoly článku:
- Velké americké kombi: krátké představení
- Výbava, design, profil, záď
- Zavazadlový prostor, palubní deska, výhled
- Odkládací prostory, sedadla vpředu a vzadu
- Motor, dynamika, spotřeba, jízda, slovo závěrem
- Kompletní fotogaleri vč. popisků, část I.
- Kompletní fotogalerie vč. popisků, část II.
Dvě cigarety
Středový tunel má integrovanou loketní opěrku, která je dostatečně rozměrná, aby se o nic opřely lokty řidiče i spolucestujícího, a dostatečně dlouhá, aby bylo možné mít ruku na volantu a současně se opřít. Opěrka ale není polohovatelná, což je trochu škoda; na druhou stranu se v ní skrývá skutečně velký prostor, kam lze schovat i celou dámskou kabelku. Mezi ovládačem automatu a opěrkou jsou dva držáky na nápoj. Pokud nich máte odloženo pití, vadí trochu při řazení, ale to naštěstí u automatu neděláte často. Vpravo je pak malá přihrádka na drobnosti jako peněženka nebo mobil.
Ve dveřích jsou sice kapsy, do kterých se vejde hodně malých věcí, nápoj ale neodložíte --- Schránka před spolujezdcem je spíše menší než větší
Další malá přihrádka se nachází pod klimatizací, níže položen je pak popelník s elektrickou zásuvkou; druhá je pak v loketní opěrce. To se hodilo, protože první jsme využívali jako zdroj pro GPS a druhou na dobíjení mobilů, notebooku, kamery, foťáků apod. Docela rozměrné kapsy najdete ve dveřích, ty jsme využívali pro mapy, prospekty a cestopisy, vzadu jsou také, ale o něco menší. Poslední přihrádka vpředu je před spolujezdcem, ta ale není příliš rozměrná. V zadní sklopné loketní opěrce pak najdou místo dva nápoje.
Hodně se toho vejde do loketní opěrky, já tam vozil autonabíječky, uvnitř je totiž druhá cigaretová zásuvka; ta první je v popelníku a byla využita pro nabíjení GPS
Užší sedačky
Hned po usednutí do předních sedadel mne překvapily jejich poněkud menší rozměry, zejména šířka; ta odpovídala o třídu menšímu autu. Sedadla mají tvrdší sedáky i opěradla, bederní opěrka má velký rozsah. Boční vedení je slušné, vadily mi trochu tvrdé okraje sedáku, které na delších cestách trochu tlačí do stehen a musel jsem občas hledat jinou polohu. Opěrky hlavy mají pouze výškové nastavení, nicméně jsou příjemně vpředu, takže hlava to nebude mít při nárazu daleko. Sedačky neměly bohužel výškové polohování, místa nad hlavou je sice dostatek, ale nižší posaz by zlepšil výhled vpřed směrem nahoru. Místa má jak řidič, tak spolujezdec nadbytek, není problém si pohodlně na delších cestách natáhnout nohy, aniž by trpěli cestující vzadu.
Přední sedadla sice nemají podélně nastavitelnou hlavovu opěrku, ta je však v ideální pozici, takže manipulovat s ní není třeba --- Boční vedení je pouze průměrné, ale kdo by ve velkém kombi očekával sportovní sedačky? --- Bederní opěrka má velký rozsah nastavení
Sedák má tvrdší okraje, což trochu vadí na delších cestách --- Pod loketní opěrkou jsou dvě místa pro nápoj
Vzadu je gauč
Zadní sedačky jsou pohodlnější než přední. Mají dlouhé sedáky, které si délkou nezadají s těmi předními, a jsou o něco měkčí, takže si připadáte skutečně jako na pohodlném gauči. Opěradlo má optimální sklon, hlavové opěrky (prostřední chybí) jsou integrované, jak je u amerických aut zvykem. Opěradla jsou velmi dlouhá, takže se pohodlně i s hlavou opře i 190cm cestující, místa nad hlavou je dostatek. Místa pro kolena je habaděj, není problém si dát nohu přes nohu, i když před vámi sedí habán. Cestovat vzadu je zkrátka pohodlnější než vpředu, bez problému se vměstnají tři lidé, nechybí prostřední tříbodový pás. Vzhledem k absenci střední hlavové opěrky je ale toto místo určeno spíše pro dítě, které si hlavu může opřít o dlouhé opěradlo.
Zadní sedadla: místa a pohodlí nadbytek
Opěrky jsou pevnou součástí opěradel, prostřední chybí --- V loketní opěrce jsou držáky pro nápoje