Dodge Magnum: pětimetrové kombi za šest stovek (velký test)

Dodge Magnum: pětimetrové kombi za šest stovek (velký test)

Kapitoly článku:


Kufr kufříček

Zadní dveře se vyklápí dostatečně vysoko a zasahují několik desítek cm do střechy, takže manipulace se zavazadly je skutečně pohodlná a nemusíte mít neustále strach, že se bančíte do hlavy. Nakládací hrana je docela vysoko a není zcela zarovnána se dnem zavazadelníku, nicméně to se ukázalo jako výhoda – měli jsme jistotu, že tašky nebudou přesahovat použitelný prostor dna a dveře půjdou bez problému zavřít. Dno zavazadlového prostoru tvoří tvrdá trojdílná přepážka, která kryje malou kapsu, kam lze bez problému umístit nepříliš vysoké předměty jako rozložené spacáky, jídlo apod.

  
Otvor do zavazadlovéh prostoru je obrovský --- Páté dveře se vyklápí vysoko, ale osoby nad 190 cm se přece jen mohou poranit o zámek --- Nakládací hrana je v rovině nárazníku, pokud ponecháte dvojité dno

  
Ačkoliv papírově není kufr moc velký, díky rozměrnému dnu do nej můžete naložit skutečně mnoho --- Postranní kapsy --- Pod dvojitým dnem je dostatečný prostor vysoký cca 10 cm

Přepážku lze zcela vyjmout, ovšem využitelná plocha dna zavazadlového prostoru se tím sníží. Pod druhým dnem je pak rezerva, nářadí apod. Překvapilo mne, že se v manuálu uvádí užitečná hmotnost jen 395 kg, tedy pouze pět lidí bez zavazadel, případně čtyři lidé a trocha bagáže. Naše posádka včetně zavazadel naštěstí více než povolené maximum nevážila. Zadní opěradlo je dělené 40:60, sklopení je otázkou okamžiku; sedák je pevný. Po sklopení vzniká takřka rovná plocha, na které se dá bez problému i spát. Velikost zavazadlového prostoru se touto operací více než zdvojnásobí (před sklopením 770 l až po střechu, po sklopení přes dva krychlové metry).

   
Sklopení sedadel je snadné, stačí zatáhnout za šňůrku

   
Po sklopení vznikne téměř rovná ložná plocha, kde není problém pohodlně přespat --- Pod dvojitým dnem najdete rezervu, baterii, nářadí, lékarničku a další drobnosti --- V zavazadlovém prostoru se právě nachází naše plná výbava: dva velké kufry, dvě velké tašky a tašky s jídlem

Uvnitř hrany

Interiér novinky nemá nic společného se starými klasickými americkými modely, které jsou uvnitř plné oválů a křivek a zejména světlých barev laděných do odstínů hnědé. Palubka je celá tmavě šedá s lehkým černým nádechem, výplně dveří jsou pak z velké části světle šedé. Světle šedé je i čalounění sedadel, koberečky jsou pak černé. Palubní deska nemá klasickou kapličku jako evropská (zejména německá) auta, ale přístroje kryje velký oblouk začínající nad středovou konzolou (podobně jako u jaguárů, ale bez křivek). Samostatné přístroje jsou pak zapuštěné do téměř kolmé palubky. Mají bílé pozadí, které je podsvícené lehce nazelenalým světlem; mimochodem řidič může ze svého pracoviště ovládat všechna vnitřní světla ve voze. Lem oblouku palubky je pak protažen až ke spolujezdci a končí nad pravým výdechem klimatizace. Středová konzola je přehledná, vše je dobře po ruce; ovládání rádia i manuální klimatizace je intuitivní.

  
Palubní deska je plná kolmých tvarů, chybí i v Evropě klasická kaplička, přístroje jsou přímo součástí palubky

  
Na tomto pohledu je nejlépe vidět, že tvar palubky je skutečně originální. Rovná plocha před spolujezdcem navíc vytváří ideální prostor na opření kolenou při dlouhých jízdách

Trochu mne překvapila nízká hrana čelního okna, která v souladu s nemožností výškově nastavit sedadlo řidiče přispívá k zhoršenému výhledu vpřed. Naštěstí mají v Americe semafory za křižovatkou, takže se nemusíte neustále vyklánět dopředu, abyste viděli, zda už neblikla zelená. A-sloupky jsou také docela mohutné, což ještě více omezuje výhled; zkrátka uvnitř si připadáte trochu jako v tanku. Tento pocit bezpečí dotváří obrovská masa palubky a kapoty před vámi; naopak nedostatek airbagů na jistotě moc nepřidává. Chrysleru 300C pro evropský trh má ve standardu šest vzduchových pytlíků – navíc boční vpředu i vzadu.

   
Detail na přístroje a jejich umístění --- Středová konzola má všechny ovladače pěkně po ruce --- Řadicí páka nemá obšití, takže je vidět celá páka ve své nahotě

  
Středová loketní opěrka je dostatečně dlouhá a není problém se opřít --- Přechod mezi středovým tunelem a konzolou je téměř kolmý --- Nožní brzda

Dodge

Americká automobilka Dodge byla založená v roce 1900 coby dodavatel dílů pro jiné výrobce. Vlastní vozy vyrábí od roku 1915. V roce 1928 se Dodge stal součástí skupiny Chrysler, od roku 2021 je součástí skupiny Stellantis. Známá je samostatná značka nákladních automobilů RAM.

Dodge Charger • Dodge Challenger • Dodge Durango • Dodge Journey

Doporučujeme

Články odjinud